۳۰
هادی: مگر کارهای این فدراسیون همه صددرصد صحیح است؟!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پرویز هادی، سنگین‌وزن حال ‌حاضر کشتی‌ آزاد به خبرورزشی گفت: نباید با لجبازی یا انتقام گرفتن از یک انتقاد یا موضع‌گیری برخلاف نظرات فلان مسئول، برای ممانعت از حضور مدعیانی که سالها زحمت کشیده و تلاش کرده‌اند، در مسابقه انتخابی بهانه‌جویی و مانع تراشی کرد.

خبرورزشی - پرویز هادی برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی اعزامی به المپیک در تبریز تمرین می‌کند. نفر سوم سنگین‌وزن کشتی‌آزاد جهان، یکی‌از مردان باتجربه حاضر در انتخابی تیم‌ملی اعزامی به مسابقات‌ جهانی ۲۰۲۰ صربستان بود که باقبول شکست برابر حریفان، کارش گره خورد. هرچند آن رقابتها برگزار نشد و به یک جام‌جهانی انفرادی تبدیل شد. 

حالا قرار است برای معرفی ملی‌پوشان اعزامی به‌المپیک ۲۰۲۱ توکیو، مجدداً پیکارهای انتخابی برگزار شود. برای سنگین‌وزن قرار بود، امین طاهری نفر اول انتخابی درایتالیا محک بخورد، که به‌دلیل مصدومیت، احتمال قریب‌به‌یقین حضور درجام پلیکوئه ایتالیا را ازدست‌ داده است. حالا همه منتظر تصمیم کادرفنی تیم‌ملی درمورد نحوه برگزاری انتخابی سنگین‌وزن هستند. درهمین‌رابطه با پرویز هادی به گفت‌وگو نشستیم که باتجربه‌ترین سنگین‌وزن حال‌حاضر کشتی‌آزاد در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:

* فعلاً درتبریز با برنامه‌هایی که آقای اسماعیل پلویی داده‌اند، تمریناتم را انجام می‌دهم. تلاش می‌کنم تا زمان برگزاری انتخابی المپیک، بتوانم خودم را به آمادگی لازم برسانم، تا با غلبه بر مدعیان داخلی و جوانان بسیار باانگیزه، صاحب دوبنده تیم‌ملی در المپیک توکیو شوم.

* تهران هم نیامدم تا هم اینجا تمریناتم را انجام بدهم و هم این که در خلال انجام تمرین، کمکی هم به جوانان و کشتی گیران مستعد استانم کرده باشم. تبریز و استان آذربایجان شرقی جوانان پرانگیزه و مستعد خوبی دارد که اگر کمی وقت گذاشته شود و بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، می توانند خیلی زود در سطح کشور، آسیا و جهان خودشان را مطرح کنند.

* همین‌جا تمرین می‌کنیم، می‌بینم چه بچه‌های مستعد و علاقمندی برای تمرین و رسیدن به سکوهای معتبر کشتی دنیا، می‌آیند و تلاش می‌کنند. اصلاً به‌خاطر همین بچه‌های مستعد بود که تصمیم گرفتم، یک آکادمی مجهز دارای خوابگاه و امکانات اقامتی راه‌اندازی کنم تا بچه‌های مستعد شهرستانهای استان هم بتوانند، با اسکان در خوابگاه آکادمی در دوره‌های ۲ یا ۳ هفته‌ای زیرنظر آقای اسماعیل پلویی آموزش ببینند و با آموزش صحیح، مهیای رقابت در سطح کشور بشوند. 

* این تصمیم را از خیلی وقت پیش گرفتم و مدتها هم پیگیر موضوع بودم. هرچند بعضی مسئولان، نه تنها هیچ کمکی نکردند، بلکه تا توانستند کارشکنی و مانع‌تراشی هم داشتند تا من دلسرد شوم و قید موضوع را بزنم. اما برای کمک به بچه‌های تبریز و استان آذربایجان‌شرقی، نه‌تنها کوتاه نیامدم و دلسرد نشدم، بلکه باانگیزه بیشتر به‌دیدار بعضی مسئولان علاقمند ورزش رفتم و از آنها درخواست مساعدت و کمک برای تحقق این هدف مهم کردم.

* قبلاً می‌خواستیم خانه‌کشتی تبریز را به‌ آکادمی تبدیل کنیم، موافقت نکردند ولی ما هم دلسرد نشدیم، همچنان به‌دنبال پیگیری کار از طریق مجاری مربوطه هستیم. 

* خوشبختانه این پیگیری‌ها تاحدود بسیار زیادی نتیجه داده و مسئولان محترم شهرداری تبریز موافقت شفاهی برای کمک به راه‌اندازی آکادمی‌کشتی را اعلام کرده‌اند. چون خودم کارمند ورزش شهرداری تبریز هستم، مسئولان شهرداری پذیرفتند برای راه‌اندازی آکادمی‌کشتی و برنامه‌هایی که برای زیرپوشش گرفتن و آموزش کشتی‌گیران تبریز و شهرستانهای مختلف استان مثل مراغه، مرند، اهر، میانه، سراب، بستان‌آباد، عجب‌شیر و ....... ما را یاری دهند تا بتوانیم کشتی‌گیران همه استان را پوشش بدهیم.

هادی: مگر کارهای این فدراسیون، همه صددرصد صحیح است؟!

* نسبت به نوجوانان و جوانان استانم احساس دِین می‌کنم، تمام تلاشم را به‌کار می‌گیرم تا بتوانم این دِین را به شایستگی ادا کنم. اگر به فکر خودم بودم، خیلی راحت می‌توانستم بروم تهران تمرین کنم. در تهران هم منزل دارم و هم حریفان تمرینی مناسبی هستند که کار کردن با آنها، برای آماده‌سازی و تمرین خیلی به‌نفع من است. اما برای کمک به کشتی تبریز و استان، همین جا مانده‌ام و تمرین می‌کنم تا در کنار این کشتی‌گیران، هم خودم را مهیای حضور در انتخابی تیم‌ملی کنم و هم این‌که به‌این بچه‌ها انگیزه بدهم، تا برای رسیدن به هدفهای بزرگ و ارزشمند، بیشتر تلاش کنند و زحمت بکشند. 

* قبل ‌از برگزاری انتخابی و اوایل اردو، خیلی آماده بودم، کادرفنی تیم‌ملی هم شاهد بودند چه شرایطی داشتم. درواقع زودتر از انتخابی به آمادگی رسیده بودم و درآستانه انتخابی، بدنم تحلیل رفت و خالی کرد. مسابقات شروع شد و دیگر فرصتی برای ریکاوری و بازگشت دوباره به‌آن آمادگی نبود. بعداز این‌که در انتخابی باختم، هم هیچ حرفی نزدم. گفتم هرکسی برنده شده حقش دوبنده تیم‌ملی است.

* الان هم که موضوع جهانی به‌پایان رسیده و قرار است ملی‌پوشان المپیک انتخاب شوند، باید شرایطی فراهم شود تا هرکس می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند، با عبور از فیلتر انتخابی، این فرصت را داشته باشد به تیم ‌ملی کشور خدمت کند. 

* نباید با لجبازی یا انتقام گرفتن از یک انتقاد یا موضع‌گیری برخلاف نظرات فلان مسئول، برای ممانعت از حضور مدعیانی که سالها زحمت کشیده و تلاش کرده‌اند، در مسابقه انتخابی بهانه‌جویی و مانع تراشی کرد. بعد از این ‌همه سال زحمت در کشتی، فکر نمی‌کنم، شرکت در انتخابی توقع زیادی باشد، که از الان برای جلوگیری و ممانعت از این حضور، دارند کارهایی را انجام می‌دهند.

* به ‌اعتقاد من همه فدراسیون‌ها برای کشتی و سربلندی کشتی، تلاش کرده و زحمت کشیده‌اند. فدراسیون فعلی هم دارد زحمت می‌کشد، تلاش می‌کند و کسی حق ندارد زحمات و تلاشهای این فدراسیون را نیز نادیده بگیرد. فدراسیون‌های قبلی هم زحمت خودشان را کشیده‌اند. حالا کم یا زیاد، هرچه درتوان داشتند برای موفقیت کشتی کار کردند، نباید همه زحمات آنها را زیرسوال برد. مگر همه اقدمات این فدراسیون صددرصد درست و صحیح است که توقع داریم همه کارهای فدراسیون‌های قبلی درست بوده باشد. پس نباید همه کارهای آنها را نادیده بگیریم و همه زحمات را زیرسوال ببریم. انصافاً اگر چنین کاری بکنیم، از اخلاق و مروّت و مشتی‌گری به دور است.

* یکی ‌از اقدامات خوبی که قبلاً انجام می‌شد، برگزاری مسابقات اوپن بود. خودم در تبریز می‌دیدم مثلاً یونس سرمستی نفر اول استان بود و هیات‌کشتی استان درانتخابی تیم‌ملی، همیشه یکی‌از سهمیه‌های خودش را به او اختصاص می‌داد. البته این‌حقِ سرمستی بود و هیات‌کشتی هم حق را به‌حق‌دار می‌داد، اما کشتی‌گیران دیگری که پشتِ سرِ او بودند، هیچ‌وقت نمی‌توانستند به انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کنند. هیچ شانسی نداشتند برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی، بخت‌شان را بیازمایند. زیرا اصلاً به انتخابی نمی‌رسیدند و قطعاً در اکثر استانها هم این روند حاکم بود. اما با راه‌اندازی مسابقات اوپن، کشتی‌گیرانی که نفر دوم و سوم استان بودند، این شانس را داشتند با موفقیت در اوپن، به جام‌تختی یا انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کنند و همین موضوع سرنوشت خیلی از آنها را تغییر می‌داد. آیا باید این کار ارزشمند را نادیده گرفت و منکر فواید آن شد؟!

* من معتقدم اگر همه کارهایی که می‌تواند به ایجاد انگیزه میان جوانان و کشتی‌گیرانی که پشتِ‌خط تیم‌ملی مانده‌اند، کمک کند را نادیده بگیریم و فقط تصمیمات و برنامه‌های خودمان را صحیح بدانیم و بقیه را زیرسوال ببریم، قطعاً کشتی و تیم‌ملی ضرر می‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Blue Love IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    خبرورزشی شما که هیچوقت چاپ نمیکنی! اخیرا یه کاربر پرسپولیسی علاف به نام مختصر (ک م و) با 22 سال سن در اخبار استقلال حرف میزند و با کامنت های پر از غلط املایی و بی معنی اش باعث حاشیه سازی برای تیم ما میشود.. مشکل اینجاس که شما حرف های زشت این آدم خاص رو چاپ میکنید و درعوض حرفای درست ما سانسور میشه تموم امکانات برای ک م و هست و تبعیض زیادی قائل میشد....فقط کم مونده فحش خانواده بده! ما تلاش میکنیم در اخبار پیروزی که به ما مربوط نیست حرفی نزنیم و پرسپولیسی ها هم مثل ما رعایت کردن منتها این کاربر خاص معادلات رو به هم میریزد و بیشتر از استقلالی ها در اخبار تاج کامنت میزاره..بارها گفتیم اینکار زشت رو نکن منتها نمیدونم چرا گوش نمیده. لطفا فکری کنید ! چون این آدم باعث دشمنی و تفرقه میشود آقا ما به کی بگیم نمیخایم این آدم جاسوس تو اخبارمون باشه؟ هواداران پرسپولیس میگن شما استقلالی ها بهونه میگیرید مشکلتون چیه،، آقا مشکل ما همین کاربر شماست . همین آدم نمیزاره ما پیشرفت کنیم. اگه تو اخبار استقلال حرفی نزنه مشکلات ما حل میشه «««. باتشکر
    • رفیق رسول پناه IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      خبرورزشی وجدانن راست میگه.. خسته شدیم از بس حاشیه ساخت. ممنون میشم رسیدگی کنید
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      کاربر رسول پناه تو جواب من را بده . سوتی از کاربر رفیق رسول پناه نگاه کنید چی میگی آخر کامنتش( همون استقلالی که اون حرفا رو زد و سانسور شد یه سری القاب شما رو. گفته بود) خب من سوال دارم چطور وقتی که کامنت اون کیسه کش سانسور شد تو از کجا فهمیدی که اون کیسه کش این کامنت را گذاشته . کامنتی که ساتسور شده باشد قابل دیدن نیست گ تو از کجا فهمیدی میشه بکی دوچرخه سوار تو کامنت سانسور شده را چطور دیدی جواببده رفیق رسول پناه
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      هواداران استقلال اولش می گفتن به پرسپولیسی ها زیر کامنت ما ،کامنت نگذارید بعد از چند روز گفتن در اخبار استقلال کامنت نگدارید این جوری که استقلالی ها دارن پیش می روند تا چند روز دیگر می گن پرسپولیسی ها در سایت خبر ورزشی نباید کامنت بگذارند
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      در این سایت اصلا کاربر زیادی وجود ندارد . من هر کامنتی که بگذارم حداقل ۵۰۰ نفر می بیننش و تو فقط بگو چطور حاشیه درست می شود . فقط بلدی دورغ بگی . چطور با کامنت های من حاشیه درست می شود تو فقط جواب بده
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      من در این چند روز اصلا در اخبار کیسه کامنت نگذاشتن . اما وقتی دیدم که کیسه کشا هنوز هم علیه من کامنت می گذارند فهمیدم چه با کامنت گذاشتن در اخبار کیسه چه با کامنت نگذاشتن در اخبار کیسه علیه من کامنت خواهند گذاشت . پس حرف مفت نزن آبی عشق . کاربر ابی عشق و رفیق رسول پناه یکی هستند من را این را مطمئن هستم . بعدش هم تو لات کوچه خلوت هستی در اخبار کشتی علیه من کامنت گذاشتی خخخخخخخخخخخخ
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      قبلا هیچ کس اعتراضی به کامنت گذاشتن پرسپولیسی ها در اخبار استقلال و کامنت گذاشتن استقلالی ها در اخبار پرسپولیس نداشت . اما بعد از تغییر سبک سایت، استقلالی های قدیمی از سایت رفتند و استقلالی های جدید آمدند . که این استقلالی های جدید از همان روز اول در حال اعتراض بودند. همین استقلالی ها باعث افتضاح شدن وضعیت سایت شدند . همیشه در حال اعتراض بودند این استقلالی. تازه با اسم پرسپولیسی ها هم کامنت می گذارند و چند اسم دارند
    • Blue Love IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      جناب رفیق رسول پناه بزار من خودم مسئله رو حل میکنم... ببین کیسه مافیا دوباره وقتی حرفی نداری زدی تو کار توهین!.... مشکل یه جمله ست شما در اخبار استقلال حرفی نزن و ما هم در اخبار پرسپولیس حرفی نمیزنیم! شاید حق با تو باشه منتها الان صدای استقلالی ها از شما دراومده! ممنون میشم اگه به حرفم گوش کنی.. بهترین خبر واسه بحث اینجاست چون خلوته.
    • Blue Love IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      اولین خصلت درست هرکس ادبشه که شما نداری و فقط این جمله احمقانه(( حرف مفت نزن رو بلدی)) الان با قبلا فرق داره. تو در اخبار استقلال حرفی نزن و کسی بهت توهین نمیکنه.. اگه دیدی غیر این شد بیا تا صبح کامنت بزار.!! اینجوری همه راحت تریم
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      باشد اینجا بحث می کنیم . توهین کجا کامنت من بود .من فقط چند سوال پرسیدم و جواب کامنت هایتان را دادم. بحث می کنیم .هم اینجا هم بحث می کنیم . این بحث و دعوا باید برای همیشه تمام شود . خب ببخشید من عصبانی شدم داخل خبری که هیچ کس نمی آید کامنت گذاشتید
    • Blue Love IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      چون ما الان فهمیدیم مقصر قضیه هواداران افراطی دوتیم هستن که با دخالت در کار حریف دچار دعوا میشن.. اگه هرکی سرش تو کار خودش باشه بهتره. فقط امیدوارم کامنت قبلیم چاپ بشه چون بیشتر حرفم اونه
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      بعدش هم من الان فقط ار کاربر رفیق رسول پناه جواب و توصیح می خواهم . هر بار که علیه من کامنت می گذارد نمی تواند جوابم را دهد چون با دلیل جوابش را می دهم .کاربر رفیق رسول پناه جواب بده
    • کیسه‌ مافیا ورزش IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      نگاه کنید کاربر آبی عشق چی میگی ،کاربر آبی عشق میگه (همین آدم نمیزاره ما پیشرفت کنیم) واقعا بهونه می گیرد . دیگه به من چه که پیشرفت نمی کنید
    • Blue Love IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      خواهش میکنم منم باید عذرخواهی کنم.... کلا میگم شما در اخبار استقلال حرفی نزن مشکلات درست میشن.. همونجوری که ما نمیزاریم.. دلیل انتخاب این خبر برای بحث با شما این بود. شما اگه کامنت نزاری بقیه هم ازت یاد میگیرن.. همونجوری که تیم مظلوم و هفت تیر کش و بقیه هم نباید دخالت کنن
    • Blue Love IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      راستش من خودمم زیاد حرفای کاربر رسول پناه رو قبول ندارم خخخخخخخ
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      آبی عشق هر حرفی دارید بزنید البته بدون توهین تا کامنت سانسور نشود . این بحث و دعوا باید امروز تمام شود یا لان یا هیچ وقت. حبر ورزشی همه کامنت ها را انتشار بده
    • سرخ ابدی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      آفرین کیسه مافیا و عشق آبی.... کار خوبی میکنید... هردوتون درست میگید. امیدوارم سایت هم راه بیاد... نتیجه نهایی اینکه کیسه مافیا عزیز دیگه در خبر شما حرفی نمیزنه و شما هم همینطور! البته اگه موافقید.
    • سرخ ابدی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      کیسه مافیا راستش خودم از کامنت هات واسه ارتش سرخ لذت میبرم.. بیا و همونجا ما رو خوشحال کن و این بیچاره ها رو ول کن. تا دیگه بهونه نیارن
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      حرف کاربر آبی عشق (آقا ما به کی بگیم نمیخایم این آدم جاسوس تو اخبارمون باشه) واقعا هواداران استقلال مثل محمود فکری توهم توطئه و جاسوسس دارند . این کامنت های درست شما هست آبی عشق . واقعا توهم توطئه دارید
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      کیسه کش هه با چند اسم مختلف علیه من کامنت می گذارند . مثلا وقتی یک استقلالی علیه من کامنت می گذارد بعد از چند دقیقه همان استقلالی با یک اسم دیگر کامنت خودش را تایید می کند و از خودش حمایت می کند . من هم می توانم مثل آنها این کار را کنم و با چند اسم کامنت بگذارم اما برای اینکه بحث خراب نشود با یک اسم کامنت می گذارم
    • کیسه‌ مافیا ورزش IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      چناب سرخ ابدی کدام نتیجه نهایی . هر وقت استقلالی ها در خبر ها ما کامنت نگذاستن من هم کامنت نمی گذارم . کامنت نگذاشتن من بستگی به خود استقلالی ها دارد
    • Blue Love IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      کیسه مافیا اون رفیق رسول پناه اصلا به نظر خودم حرفش منطقی نبود... حرف ما اینه شما در اخبار استقلال کامنت نزار تموم مشکلات ما حل میشه. و دعوا تموم میشه. ما هم نمیزاریم
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      قبول هست . اما اگر استقلالی ها در خبر پرسپولیس کامنت بگذارند .من هم دوباره در اخبار استقلال کامنت می گذارم . باز هم میگم کامنت نگذاشتن من بستگی به خود استقلالی ها دارد
    • سرخ ابدی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      کیسه مافیا به نظرم شما شروع کن تا اونا هم بفهمن... از الات شما نزار
    • Blue Love IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      کیسه مافیا یادم رفت بگم.... البته یه استثنا هست.. مثلا اگه استقلال بازیشو باخت کامنت زدن شما در خبر باخت استقلال مشکلی نداره یا بالعکس
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      باشد جناب سرخ ابدی . من شروع می کنم . دیگر در اخبار استقلال کامنت نمی گذارم تا وقتی که استقلالی ها در خبر پرسپولیس کامنت نگذارند
    • Blue Love IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      کیسه مافیا مثلا اگه استقلال به مس رفسنجان ببازه و شما بیای در خبرش کامنت بزنی هیچ مشکلی نیست اما در اخبار و حواشی بعدش کامنت نزار.. این برای ما هم هست.. مثلا اگه شما امروز به گل گهر باختین ما در خبر باختتون کامنت میزاریم اما در حواشی چیزی نمیگیم... اما اگه گل گهر رو بردید کلا اصلا در هیچ موردش کامنت نمیزازیم.. امیدوارم متوجه منظورم شده باشی چون اخبار بعد بازی های لیگ حسابش جداست.. این حرف منه البته اگه شما قبول کنی
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      بله درست میگید جناب آبی عشق در خبر باخت استقلال و خبر های باخت استقلال می شود کامنت گذاشت یا شما هواداران استقلال می تواند در خبر های باخت پرسپولیس کامنت و خبر های باخت پرسپولیس کامنت بگذارید این هیچ مشکلی ندارد. صحبت با شما لذت بخش و خوب بود .
    • Blue Love IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      خیلی ممنون منم خیلی خوشحال شدم ـ... باتشکر از شما
    • Blue Love IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      خیلی ممنون از سایت که کامنت هارو عادلانه نمایش داد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی