جواد خیابانی: با قاطعیت می‌گویم تختی خودکشی نکرد/ ۵ هزار ساعت راش درباره تختی دارم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جواد خیابانی مجری و گزارشگر با سابقه صدا و سیما شب گذشته در برنامه کتاب باز، میهمان سروش صحت بود درباره درگذشت جهان پهلوان تختی سخن گفت.

خبرورزشیخیابانی در این برنامه صحبت های مختلف و مفصلی درباره خاطرات کاری، حیطه تازه کاری و همچنین تحصیلاتش انجام داد و گفت که در حال حاضر و پس از اخذ دکتری جامعه شناسی قصد دارد دوباره در کنکور شرکت کند و این بار در رشته روانشناسی به تحصیل مجدد بپردازد.

خیابانی همچنین در این برنامه درباره مشغله جدیدش (ساخت یک مستند مفصل درباره تاریخ ورزش ایران) سخن گفت و اعلام کرد درباره مسائل مختلف تاریخ ورزش ایران و بخش های جنجالی و مغفول اتفاقات مهم، برنامه هایی ویژه تولید کرده است.

البته مستند خیابانی درباره تاریخ ورزش از زمان انسان های اولیه آغاز می‌شود اما بنا بر آنچه که او روز گذشته می گفت، به نکات مهمی مثل مرگ شادروان غلامرضا تختی و به عنوان مثال موضوع انحلال باشگاه شاهین در دهه ۴۰ شمسی نیز خواهد پرداخت. او همچنین درباره علی عبده موسس باشگاه پرسپولیس و همچنین پرویز خسروانی موسس باشگاه تاج نیز در این برنامه ها صحبت خواهد کرد.

اما حرف جالبی که بر زبان خیابانی جاری شد، ادعای او درباره غلامرضا تختی جهان پهلوان ایرانی بود. خیابانی گفت من هیچ تردیدی ندارم که شادروان غلامرضا تختی خودکشی نکرده و آنچه که درباره او در این زمینه می گویند، حقیقت ندارد.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که حتی خانواده مرحوم تختی نیز به موضوع خودکشی وی در هتل آتلانتیک در ۱۷ دی ماه ۴۶ اذعان دارند اما خیابانی با رد همه این صحبت ها گفت: من ۵ هزار ساعت راش درباره تختی دارم و می توانم با قاطعیت عنوان کنم که مسئله خودکشی او صحت ندارد و فقط کاش آقای هوشنگ ابتهاج هم با من صحبت می کردند تا نقطه پایانی بر این ادعا بزنند و تحقیقات من را کامل کنند که از همینجا از ایشان درخواست می‌کنم اگر ممکن بود این فرصت را به من بدهند تا با ایشان صحبت کنم چون ایشان همه چیز را درباره تختی می‌دانند.

او حتی ساخته های سینمایی مربوط به تختی و مرگ او را زیر سوال برد و گفت: با بررسی مفصل اسنادی که درباره تختی وجود دارد و همچنین اوراق و مجلاتی که موجودند در این زمینه قطعیت حاصل کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مولر از برلین ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    خدا مرحوم تختی را بیامرزد.و رحمت کند اقای خیابانی از تعین مربی گری و اظهار نظر در مورد کیروش عبور کردی. و به سایر موارد می پردازی!! در حیطه گزارش گری خودت صحبت کنی بهتر هست. جای شما بودم. برنامه اقای گزارشگر را چندین بار نگاه می کردم. اون برنامه شما داور بودی. و اظهار نظر می کردی. از ثمرات اون داوری شما هست که امروز در صدا و سیما سه گزارشگر استاندارد نداریم. اقای گزارشگر!! تمامی طرفداران فوتبال ایران از نبود گزارشگر فول رنج می برند. خواهش می کنم. با خداحافظی خوشحال کن. مارا!!
    • حمید علوی CA ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      جناب خیابانی: تا مرد سخن نگفته باشد، عیب هنرش نهفته باشد. شما چرا انقد علاقمندی با بیان خزعبلات اونم بصورت قاطعانه توجه مردم رو به خودت جلب کنی. برادر چرا پرت و پلا میگی. چرا واقعیتها رو وارونه جلوه میدی. فکر مردی فقط خودت روی زندگی شادروان تختی “راش!” کردی؟ قبلا فکر میکردم ناخواسته و خودبخودی پرت میگی ولی الان به این نتیجه رسیدم که کاملا آگاهانه و غرضمند و با هدف چرند میبافی. شادروان تختی اگر خودکشی نکرده باشه (که قطعن کرده) پس باید کشته شده باشه. خب شما بفرما از نظر شما کی تختی رو‌ کشته؟! میدونم که دنبال این هستی که با نسبت دادن این موضوع به یه بنده خدایی، دم بازنشستگیت پادشها و جوایز خوشخدمتی رو بزنی به زندگی. ولی زشته نکن این حرکات رو
    • بهبودی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      آقا جو رو متشنج نکن شاید داره خرامان خرامان اثاث کشی میکنه اجازه بده خودش با خودش کنار بیاد تا ...
    • شکارچی تاریکی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      تختی خودکشی کرد.. منتها دلیلشو نمیدونم
    • مولر از برلین ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      لایکی اقای علوی.. هر چند بین مان شکر اب هست
  • شکارچی تاریکی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    برای من عجیبه چجوری پهلوان یه مملکت خودکشی کرده؟؟؟
    • حمید علوی CA ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      شکارچی جان تقریبن همه ی دوستان صمیمی اون خدابیامرز دلیل قطعی خودکشی ایشون رو‌میدونن. اینطور هم نبوده که فقط یکبار هم برای خودکشی تلاش کرده باشه اون مرد بزرگ. سربسته عرض میکنم که ایشون عذاب بسیار بسیار زیادی در زندگی مشترکشون کشیدن و دچار احساس فروریزی کامل شده بودن. البته از بسیاری از آدمایی که اطرافشون بودن هم‌دل شکسته و نا امید شده بودن. آدمایی که خود تختی در رشد کردنشون نقش اول ‌و تنها نقش رو داشت.
  • امیر IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    ایشون از خانواده تختی بیشتر اطلاع دارن..!! جناب خیابانی شما شدیدا به یک چهره منفور دارید تبدیل میشید هر چند مشخص شما به کدام سمت غش میکنید
  • باروز IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    آقای خیابانی با اشک تمساح خود در تلوزیون مربی تیم ملی تغییر میدی و به وزیر مربی تیم ملی پیشنهاد میدی و الان هم در مورد مرگ زندگی دیگران خبر میدی ... لطفا بشنید سر جای خودتون بگذارید متخصصین هر در رشته در اون مورد نذر بدن
  • مسعود IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    استاد بزرگ، دکتر خیابانی عزیز رقابت فی نفسه نه تنها مضموم نیست بلکه عامل پیشرفت فرد و جامعه بوده و هست. جنابعالی از زمانیکه عادل فردوسی پور شروع به تحصیل، تحقیق ،نوشتن کتاب و ... کرد تازه یادت اومد شما نباید از قافله عقب بمونی و شروع کردی ادای طاووس را درآوردن ولی متاسفانه راه رفتن کلاغ رو یاد گرفتی. بس کن استاد با این اراجیف گفتن، خودت رو مسخره عام و خاص نکن لطفا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی