نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لیورپول – اورتون؛ نبرد آنفیلد برای احیا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با اتفاقاتی که در دیدار رفت لیورپول و اورتون در لیگ برتر انگلیس رخ داد، پیروزی در بازی برگشت بیش از پیش برای قرمزهای مرسی‌ساید اهمیت خواهد داشت.

خبرورزشی - از ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه آنفیلد، نبرد حیثیتی و همیشه حساس لیورپول و اورتون برگزار خواهد شد. کریس کاوانا داور این دیدار مهم از هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر انگلیس است.

لیورپول؛ حالا وقت برگشتن است
با یک برد در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لایپزیش هیچ‌چیز برای لیورپول تغییر نخواهد کرد. آنقدر باخته‌اند و آنقدر نتایج بدی گرفته‌اند که حالا حالاها باید ببرند. لیورپول برای این که حداقل فرصت حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را از دست ندهد، باید تیم‌های اطراف خودش در بالای جدول را ببرد. نبرد رفت‌شان مقابل اورتون دیگر یک بازی یک‌طرفه نبود و تافی‌ها هم تلاش کردند از رقیب دیرینه امتیاز بگیرند. اگرچه با اشتباهات عجیب و غریب داوری همراه شد، ولی در هر صورت تیمی برنده از میدان بیرون نرفت. دربی رفت شاید یکی از تلخ‌ترین روزهای لیورپول بود، چرا که رهبر خط دفاعی‌شان ویرجیل فان‌دایک را در همان بازی از دست دادند. شاید این مرتبه بازی متفاوتی را از لیورپول ببینیم و از همین بازی به رقابت برگردند.

اورتون؛ بالاتر از رقیب
با کارلو آنچلوتی بهتر شدند یا نه؟ اگر به نتایج اورتون نگاهی بیندازیم خیلی با کارلتو تغییر نکرده‌اند، با این حال نمایش‌های بهتری در این فصل از خودشان نشان داده‌اند و این مربی باسابقه و پرافتخار ایتالیایی ستاره‌ها را در گودیسون‌پارک جمع کرده است. رقابت در لیگ برتر آسان نیست و اورتون کار زیادی برای رسیدن به جمع بزرگان دارد. با فشردگی بالای جدول شاید اگر به لیگ اروپا هم برسند برای‌شان راضی‌کننده باشد. آنچلوتی یک هدف دیگر هم دارد و آن‌هم شکستن طلسم نبردن لیورپول است. بیش از ۱۰ سال است که اورتون، لیورپول را نبرده. البته اگر در پایان فصل بالاتر از لیورپول قرار بگیرند هم اتفاقی تاریخی در لیگ برتر رخ خواهد داد.

آخرین جدال
دیدار رفت که جذاب و پرحاشیه هم بود در گودیسون پارک با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. کین و کالورت لوین برای اورتون و مانه و صلاح برای لیورپول گل زدند.

آمار بازی
۲۳۵) در طول تاریخ ۲۳۵ مرتبه دربی مرسی‌ساید برگزار شده است که ۹۳ برد برای لیورپول بوده و ۶۶ بازی را اورتون برده، ۷۶ بازی هم مساوی شده.
۵۷) در تاریخ لیگ برتر، لیورپول در ۵۷ دربی مرسی‌ساید ۲۴ مرتبه برنده شده است. اورتون فقط ۹ برد داشته و ۲۴ بازی با تساوی خاتمه یافته.
۱۰) آخرین برد اورتون در لیگ برتر مقابل لیورپول به حدود ۱۰ سال و ۴ ماه قبل برمی‌گردد. آن بازی را تافی‌ها ۲ بر صفر بردند و نکته جالب این که گل‌های‌شان را آرتتا و کیهیل زدند که هردو بازنشسته شده‌اند.
۲۳) لیورپول از بازی اکتبر سال ۲۰۱۰ که به اورتون نباخته و شکست‌ناپذیری قرمزها مقابل همشهری‌شان به ۲۳ بازی متوالی (۱۱ برد و ۱۲ تساوی) رسیده است.
۲۴) بیشترین تساوی در تاریخ لیگ برتر در دربی مرسی‌ساید ثبت شده. ۲۴ بازی بین این دو تیم مساوی شده است.
۲۲) دربی مرسی‌ساید رکورددار بیشترین کارت قرمز در لیگ برتر هم هست. ۲۲ مرتبه بازیکنان لیورپول و اورتون در نبرد رودررو اخراج شده‌اند.
۵) لیورپول از ۸ بازی لیگ برتری در سال ۲۰۲۱ در ۵ بازی شکست خورده است، به اندازه شکست در ۷۲ بازی (۵۴ برد، ۱۳ تساوی و ۵ شکست) در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰!
۸) تافی‌ها اگر مقابل لیورپول هم شکست نخورند برای اولین مرتبه از ماه مارس ۲۰۱۶ به بعد است که در ۸ بازی متوالی خارج‌ازخانه لیگ برتری نمی‌بازند.
۵۸) لیورپول در آخرین بازی‌اش در آنفیلد به رکورد منفی ۵۸ سال پیش هم رسید. قرمزها ۳ بازی آخرشان را در خانه باخته‌اند.

مصدومان و محرومان
ویرجیل فان‌دایک، جوئل ماتیپ، جو گومز، نبی کیتا، جیمز میلنر و دیوگو ژوتا مصدومان پرتعداد لیورپول هستند. شاید فابینیو به دربی مرسی‌ساید برسد. ژان فیلیپ گبامین و یری مینا هم مصدومان اورتون هستند. دومینیک کالورت لوین و فابین دلف با بهبود شرایط‌شان احتمالاً در آنفیلد بازی خواهند کرد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، کاباک، هندرسون، رابرتسون، تیاگو، واینالدوم، جونز، صلاح، مانه و فیرمینو
اورتون: پیکفورد، هولگیت، گادفری، کین، دین، دوکوره، دیویس، خامس، سیگوردسون، ریچارلیسون و کالورت لوین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی