شالکه – دورتموند؛ دربی عشق و نفرت روهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شالکه و دورتموند در حالی امشب به مصاف هم خواهند رفت که در آستانه دربی هیچ‌کدام وضعیت خوبی ندارند.

خبرورزشی - امشب فلتینس‌آرنا با نبرد شالکه و دورتموند در کانون توجهات است. دربی حساسی از جنس گلزن کرشن که همواره توجه هواداران فوتبال آلمان را به خود جلب کرده است. از اولین باری که این دو تیم در سال ۱۹۲۵ رودرروی هم قرار گرفتند تا امروز که قسمت ۱۵۸ این جدال است، اتفاقات زیادی در طول تاریخ رخ داده است. لذت و هیجان دربی روهر در این است که موقعیت شما در جدول هیچ ربطی به اتفاقاتی که در زمین رخ می‌دهد نخواهد داشت. 

شالکه
اگرچه به نظر می‌رسد شالکه از ابتدای سال تحت هدایت کریستین گروس با کسب ۲ امتیاز از ۳ مسابقه اخیر اندکی پیشرفت کرده باشد اما اگر بخواهند خود را از چاه عمیق سقوطی که در آن قرار دارند بیرون بکشند، به پیروزی در این بازی نیاز مبرم دارند. در واقع با ۱۳ بازی باقی‌مانده گرچه بقا یک مأموریت فوق‌العاده سخت است اما کاری غیرممکن نیست. تساوی بدون گل مقابل یونیون برلین هم امیدها را افزایش داد. مشکل شالکه این است که در ۲ بازی گذشته با دورتموند مجموعاً ۷ گل دریافت کرده و کفه ترازو در بازی‌های رودررو کاملاً به نفع حریف سنگینی می‌کند. 

دورتموند
در حقیقت در حالی که فرم خوب دورتموند در بوندس‌لیگا دیر به دست آمد، آنها در پیروزی فوق‌العاده ۳ بر ۲ چهارشنبه مقابل سویا در بازی رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا هیچ نشانه‌ای از عدم اعتماد به نفس نداشتند. تیم اسپانیایی در ۹ مسابقه قبلی خود در همه رقابت‌ها فقط یک گل دریافت کرده بود اما شاگردان ادین ترژیچ در نیمه اول با کولاک خود توانستند رکورد دفاعی حریف را خراب کنند. اکنون با این حال تمرکز دورتموند باید به حمله به جایگاه ۴ تیم برتر جدول معطوف شود. با یک برد در دربی که شاید بهترین فرصت برای شروع فرمی جدید در لیگ باشد می‌توان به لیگ قهرمانان هم جدی‌تر فکر کرد. 

مصدومان و محرومان
ناستاسیچ، مارک، لودویگ، مارک، استیون، سانه، گونسالو و فردریک لشکر مصدومان تیم شالکه را تشکیل می‌دهند. در طرف مقابل دورتموند هم باید بدون ویتسل، بورکی، تورگان آزار، پیژچک، زاگادو و اشملتسر بازی کند. اتفاقی که نشان می‌دهد دو طرف با تعداد زیادی از مصدومان روبه‌رو هستند تا تعادل برقرار شود. 

ترکیب احتمالی دو تیم
شالکه:
فارمن، مصطافی، تیاو، بکر، استامبولی، کولاشیناتس، بن‌طالب، سردار، هوپ، رامان، حارث
دورتموند: هیتس، موری، آکانجی، گوئررو، جان، هوملس، دلانی، سانچو، رویس، رینا، هولاند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    دورتمند برده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی