نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
آرسنال – منچسترسیتی؛ لندن شهر آرزوهای لیگ برتری‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بالانشین‌های لیگ برتری امیدوار هستند آرسنال ترمز منچسترسیتی را بکشد و آن‌ها هنوز برای قهرمانی شانس داشته باشند.

خبرورزشی - یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر انگلیس امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه امارات برگزار خواهد شد. آرسنال که همچنان در پی رسیدن به بالای جدول است میزبان منچسترسیتی، صدرنشین لیگ و مدعی اول قهرمانی خواهد رفت. سوت این دیدار دست جاناتان ماس خواهد بود. 

آرسنال‌؛ امید همه به شماست!
چشم خیلی‌ها به آرسنال است، که منچسترسیتی را شکست دهند یا متوقف کنند تا کورس قهرمانی دوباره داغ شود. آرسنال دوباره چند هفته از شرایط خوب دور شد اما با شکست لیدزیونایتد تیمِ میکل آرتتا دوباره برگشت. توپچی‌ها سخت در تلاش هستند که بالاتر بروند و حداقل امیدشان به کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی را برگردانند. سابقه بازی‌های اخیرشان مقابل سیتی امیدوارکننده نیست. آرتتا هم مقابل همکاری پیشین خودش و کسی که به او برای مربیگری اعتماد کرد، در لیگ برتر حرفی برای گفتن نداشته. آیا آرسنال همه را با کشیدن ترمز سیتی آماده غافلگیر می‌کند؟

منچسترسیتی‌؛ بالا و بالاتر
۱۶ برد متوالی در همه تورنمنت‌ها. رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در سال ۲۰۲۱. دوباره منچسترسیتی تیم رکوردها شده است. در شروع فصل هفته‌ها در رده‌های دورقمی بالا و پایین می‌رفتند اما حالا با ۱۰ امتیاز صدرنشین مطلق لیگ برتر هستند. سیتی دوباره همان تیمی شده که پپ گواردیولا انتظار دارد. راحت بازی‌هایش را می‌برد و دغدغه‌ای ندارد. این فصل دیگر لیورپول هم رقیب‌شان برای قهرمانی نیست. به نظر می‌رسد اگر آرسنال را شکست دهند دست‌نیافتنی شوند. ۷ برد متوالی در لیگ برتر مقابل آرسنال نشان می‌دهد برای برتری در لندن شانس زیادی دارند. البته فراموش نکنید که آخرین باخت‌شان در لیگ مقابل تاتنهام در پایتخت رقم خورد. 

آخرین جدال
دسامبر ۲۰۲۰ در یک‌هشتم نهایی جام اتحادیه انگلیس، آرسنال ۴ بر یک به منچسترسیتی باخت و حذف شد. لاکازت برای توپچی‌ها و ژسوس، محرز، فودن و لاپورت برای سیتیزن‌ها گل زدند. 

آمار بازی
۴۷) در ۴۷ دیدار لیگ برتری بین آرسنال و منچسترسیتی، توپچی‌ها ۲۳ برد و سیتیزن‌ها ۱۴ برد داشته‌اند. ۱۰ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. 
۷) آرسنال ۷ بازی آخرش در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی را باخته است. تنها یک مرتبه در تاریخ در لیگ شکست‌های متوالی بیشتری مقابل یک تیم داشته‌اند که بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ مقابل لیدزیونایتد بوده است. 
۳۴۹) لورن کوشیلنی مدافع پیشین آرسنال آخرین بازیکن توپچی‌ها بود که در لیگ برتر دروازه سیتی را باز کرد. ۳۴۹ دقیقه است که آرسنال در لیگ به منچسترسیتی گل نزده. 
۵۰) این پنجاهمین بازی روز یک‌شنبه پپ گواردیولا در لیگ برتر خواهد بود. ۳۲ برد، ۸ تساوی و ۹ شکست برای سیتی تحت هدایت او در این روز آخر هفته انگلیسی‌ها به ثبت رسیده است. 
۱۵) منچسترسیتی با سر و سامان دادن به خط دفاعی‌اش این روزها صدرنشین لیگ برتر است. در ۲۴ بازی قبلی ۱۵ گل خورده‌اند. 
۳) پیرامریک اوبامیانگ می‌تواند اولین بازیکن آرسنال باشد که در ۳ بازی متوالی که از ابتدا در ترکیب تیمش قرار می‌گیرد، ۲ گل یا بیشتر می‌زند. 
۶) رحیم استرلینگ روی روی ۶ گل منچسترسیتی در ۵ بازی اخیر مقابل آرسنال تأثیر داشته. او ۴ گل زده و ۲ پاس‌گل ارسال کرده است. 

مصدومان و محرومان
توماس پارتی تنها مصدوم آرسنال است که البته او هم با بهبود شرایطش شاید به نبرد با منچسترسیتی برسد. ناتان آکه به‌طور قطعی منچسترسیتی را در لندن همراهی نخواهد کرد. ایلکای گوندوغان هم مصدوم بوده که البته احتمالاً کادر پزشکی سیتیزن‌ها او را به دیدار با آرسنال می‌رساند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
لنو، بیرین، لوئیس، گابریل، تیرنی، سبایوس، ژاکا، اسمیت راو، اودگارد، ساکا و اوبامیانگ
منچسترسیتی: ادرسون، کانسلو، استونز، دیاس، زینچنکو، دبروینه، رودری، گوندوغان، سیلوا، فودن و استرلینگ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی