۰
گلرهای لیگ قهرمانان اروپا که تسلیم ایرانی‌ها شدند/ قسر در رفتن نویر و بوفون
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

گل‌های ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا شاید کم باشند اما خاطره‌انگیز بودند و دروازه تیم‌های بزرگی با سنگربانان بنامی را فرو ریختند. 

خبرورزشی - مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با نتایج عجیب و غریبی شروع شد. بارسلونا در نوکمپ تحقیر شد و یوونتوس را هم در پرتغال سورپرایز کردند. در هفته‌ای که همه از درخشش هالند و امباپه نوشتند یک ایرانی هم تیتر اخبار جهان شد. مهدی طارمی در دقیقه دوم بازی، قهرمان ایتالیا را سورپرایز کرد و با هوش بالای خودش از اشتباه مشترک بنتانکور و شزنی بهره برد تا اولین گلش در لیگ قهرمانان اروپا مهم‌ترین گل پورتو در این بازی‌ها باشد که شاید این تیم را به مرحله بعدی بازی‌ها ببرد. طارمی روی اشتباه دروازه‌بان یوونتوس گلزنی کرد و اگر بوفون درون دروازه یوونتوس بود این گل خاطره‌انگیزتر هم می‌شد. مثل گل مهدوی‌کیا به فان‌درسار که با یک تکل مشابه تکل طارمی زده شد. گل‌های ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا شاید کم باشند اما خاطره‌انگیز بودند و دروازه تیم‌های بزرگی با سنگربانان بنامی را فروریختند. 

ادی مغلوب بزرگ
اد دی‌گوی دروازه‌بان سابق چلسی که دروازه‌بان وقت تیم ملی هلند بود در بازی با هرتابرلین دو بار برابر علی دایی مغلوب شد. دایی یک بار با ضربه سر و یک بار هم در موقعیت تک ‌به ‌تک توانست دروازه چلسی را باز کند که سنگربانش سابقه ۳۱ بازی ملی را داشت و چلسی برای جذب او هزینه زیادی کرده بود. 

آبیاتی جوان 
دروازه‌بان جوان میلان تازه در تیمش جایی پیدا کرده بود اما علی دایی به او نشان داد برای او بازی در اروپا زود است و دروازه‌اش را در سن‌سیرو با یک شوت قدرتمند باز کرد. آبیاتی دروازه‌بان بدشانسی بود چون با حضور تولدو و بوفون فقط ۴ بازی ملی انجام داد اما در میلان سال‌ها گلر شماره یک بود و رقابت فشرده‌ای با دیدای برزیلی داشت. آبیاتی برای یوونتوس و اتلتیکو مادرید هم بازی کرد. 

هلندی‌های محبوب
اد دی‌گوی تنها گلر ملی‌پوش هلندی نیست که ایرانی‌ها او را مغلوب کردند و فان‌درسار که بعد از ادی گلر شماره یک هلند شد هم طعم گل خوردن از ایرانی‌ها را چشید و مهدوی‌کیا دروازه او را فروریخت. فان‌درسار با سابقه ۱۳۰ بازی ملی و حضور در منچستر و آژاکس یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال جهان است.

گلزنی علی دایی در دیدار هرتابرلین و چلسی

کار ساده کریمی
علی کریمی برای باز کردن دروازه راپیدوین اتریش نیاز به جادو نداشت و بعد از یک کنترل سینه هنرمندانه سر ضرب دروازه هلگ پایر گلر ملی‌پوش اتریش را باز کرد. هلگ سابقه ۲۰ بازی ملی را هم داشت اما در تقابل با کریمی فقط یک تماشاچی بود. 

گل مسی‌طور
سردار آزمون در بازی با بایرن‌مونیخ بعد از یک سرتوپ تماشایی به بواتنگ دروازه اسون اولرایش را باز کرد. خیلی‌ها این گل را با گل مسی به بایرن‌مونیخ مقایسه کردند که بواتنگ را با سرتوپ زمین زد. البته درون دروازه صخره سختی روبه‌روی سردار نبود و گلر دوم بایرن واکنشی روی شوت سردار از خودش نشان نداد. گلر فعلی هامبورگ و سابق بایرن که در آن فصل به دلیل مصدومیت نویر درون دروازه می‌ایستاد این روزها به بوندس‌لیگای ۲ رفته و این موضوع نشان می‌دهد گلر بزرگی نبوده و خواهد شد. 

گلزنی سردار آزمون در دیدار روستوف و بایرن مونیخ

آزمون سخت
یکی از سرسخت‌ترین گلرهای جهان یان اوبلاک است که هر سال در لیگ اسپانیا رکورددار کلین‌شیت‌ها می‌شود. گلر اسلوونیایی اتلتی از لیگ پرتغال آمد و یکی از برترین دروازه‌بانان جهان به حساب می‌آید که در تیم ملی اسلوونی هم ۳۳ بار درون دروازه ایستاده اما یکی از بهترین خطوط دفاعی جهان با یکی از بهترین سنگربانان جهان هم نتوانست برابر سردار آزمون دوام بیاورد. 

طارمی هدیه شچسنی را به تور چسباند
مهدی طارمی دفع توپ ضعیف شچسنی را با یک تکل به گل تبدیل کرد. دروازه‌بان سوئیسی یووه که بوفون، پتر چک و آلیسون بکر در یوونتوس، آرسنال و رم نیمکت‌نشین او بودند در جدال با طارمی کم آورد و گلی را خورد که در آن مقصر بود. 

با اسامی دروازه‌بانان بزرگی که از ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا گل خوردند آشنا شدید اما در این بین می‌توانست نام بوفون و نویر هم قرار بگیرد اما در یووه، پیرلو به شزنی بازی داد. نویر هم که مصدوم بود و در غیاب او اولرایش از آزمون گل خورد تا دو دروازه‌بان بزرگ تاریخ جهان از دست مهاجمان ایرانی قسر دربروند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی