نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
اتلتیکومادرید – چلسی؛ نبرد متحول شده‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پایتخت‌نشین‌های اسپانیا و انگلیس در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در پایتخت رومانی به مصاف هم خواهند رفت.

خبرورزشی - از ساعت ۲۳:۳۰ در بخارستِ رومانی، اتلتیکو میزبان چلسی خواهد بود. نبردی از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین صدرنشین لالیگا و لندنی‌هایی که با مربی جدید آلمانی متحول شده‌اند.

اتلتیکومادرید؛ تیم اول اسپانیا
بدون اغراق، در حال حاضر تیم اول و برتر اسپانیا، اتلتیکومادرید است. تیمی که دیگو سیمئونه متحول کرد و دو سال پیش تصمیم گرفت با انتقال‌هایی خون تازه به آن تزریق کند. حالا با تلفیقی از نیروی جوانی و تجربه به سوی قهرمانی لالیگا می‌رود. اگرچه در ۲ هفته اخیر اتلتیکو پیروز نشده، ولی نمی‌توان گفت چهره یک تیم برنده را ندارد. اتلتیکو فصل پیش در لیگ قهرمانان ناکام بود، اما حداقل لیورپول مدافع قهرمانی را کنار زد. آیا این کار را با چلسی هم انجام خواهند داد؟

چلسی؛ دوباره توخل
تاریخ نشان داده معمولاً شوک به چلسی جواب می‌دهد. در ابتدای راه با توماس توخل هم بازیکنان جوان چلسی بهتر شده‌اند و به آینده امیدوار هستند. ۶ بازی است که نباخته‌اند و به حضور بین ۴ تیم بالای جدول لیگ برتر انگلیس امیدوار شده‌اند. چلسی در لیگ قهرمانان روی کاغذ شانس قهرمانی ندارد، اما فراموش نکنید توخل مربی فینالیست فصل قبل است. شاید همین انتظار کم باعث شود چلسی بیشتر در لیگ قهرمانان بماند و حداقل تا مرحله نیمه‌نهایی هم برسد.

آخرین جدال
در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در لندن دو تیم به تساوی یک-یک رسیدند. سائول برای اتلتیکو و ساویچ (گل‌به‌خودی) برای چلسی گلزنی کردند.

آمار بازی
۷) در رقابت‌های اروپایی ۷ مرتبه اتلتیکومادرید و چلسی به مصاف هم رفته‌اند که هرکدام ۲ برد داشته و ۳ بازی هم مساوی شده است. یک بازی سوپرجام اروپا بوده و ۶ بازی دیگر در لیگ قهرمانان.
۰) اتلتیکو در خانه‌اش هیچ‌گاه چلسی را نبرده. در ۳ بازی قبلی در مادرید، یک برد برای چلسی ثبت شده و ۲ بازی با تساوی خاتمه یافته است. البته بازی امشب در رومانی برگزار خواهد شد.
۲۷) اتلتیکو مقابل انگلیسی‌ها ۲۷ مرتبه بازی کرده که حاصل کارش ۱۲ برد، ۱۰ تساوی و ۵ شکست بوده است.
۴۵) چلسی بیش از هر کشور دیگری مقابل تیم‌های اسپانیایی بازی کرده. در ۴۵ بازی ۱۷ برد، ۱۶ تساوی و ۱۲ شکست برای‌شان ثبت شده است.
۰) توماس توخل هنوز به عنوان مربی چلسی شکستی را نپذیرفته. چلسی در ۶ بازی با توخل ۴ برد و ۲ تساوی داشته.
۱) اتلتیکو این هفته برای اولین مرتبه در خانه شکست خورد و به لوانته باخت. پیش از آن نه در لالیگا و نه در لیگ قهرمانان در واندا متروپولیتانو نباخته بودند.
۰) چلسی در کنار منچسترسیتی، بایرن‌مونیخ و لاتزیو، چهار تیمی هستند که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شکست نخوردند.

مصدومان و محرومان
کیران تریپیه محروم است و خوسه خیمنس مصدوم. این دو بازیکن مقابل چلسی نمی‌توانند اتلتیکو را همراهی کنند. چلسی فقط یک مصدوم دارد که تیاگو سیلوا مدافع برزیلی باتجربه‌شان است.

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکومادرید:
اوبلاک، اِرموسو، فلیپه، ساویچ، یورنته، کوکه، سائول، کاراسکو، کورئا، فلیکس و سوارس
چلسی: مندی، آسپلیکوئتا، کریستنسن، رودیگر، جورجینیو، کواچیچ، هادسون اودوی، آلونسو، مانت، ورنر و آبراهام

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی