نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
۲۷ |
۴
شرط علی کریمی برای انصراف از انتخابات فدراسیون فوتبال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی کریمی گفت: اگر پا به این انتخابات گذاشته‌ام هدف اولم حمایت از فوتبالی‌ها بوده، نه زد و بندهای پشت پرده. به قول آقای دادکان فوتبال عشق ابدی فوتبالی‌ها است.

خبرورزشی - محمد دادکان یکی از فوتبالی‌های خوشنام و از جمله مدیران موفق در تاریخ مدیریت ریاست فدراسیون فوتبال ایران محسوب می‌شود که اخیرا به انتخابات ۱۰ اسفند واکنش صریح و بی پرده‌ای داشته است. دادکان در مصاحبه خود با سایت خبرورزشی به صراحت اعلام کرده که در میان نامزدها، علی کریمی بیش از سه نامزد دیگر صلاحیت نشستن بر میز ریاست فدراسیون فوتبال ایران را دارد.

در این زمینه بخوانید: 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران مثل همیشه از نحوه مدیریت بر فوتبال ایران انتقاد کرد و مدعی شد که تکلیف انتخابات روز دهم اسفند با مهره‌چینی‌های پشت پرده مشخص شده و حتی رئیس بعدی فدراسیون فوتبال هم تعیین شده است.

دادکان در مصاحبه اخیر خود به صراحت اعلام کرد که علی کریمی به دلیل داشتن دانش بالای اجتماعی و همچنین به دلیل مقبولیت بالای عمومی که دارد، بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال ایران است و این مقبولیت در این شرایط می تواند کمک حال فوتبال کشور شود.

علی کریمی نیز به اظهارات اخیر دادکان واکنش نشان داد و در گفت‌وگویی اظهار داشت: بدون شک دادکان از بزرگان تاریخ فوتبال ایران بوده و به دلیل کسوت و دانش مدیریتی که دارد، همواره‌شان و شخصیتش برایم قابل احترام است. به صراحت اعلام می کنم که اگر دادکان برای انتخابات فدراسیون فوتبال ورود می‌کرد و اگر ثبت نام می‌کرد، هرگز به خودم اجازه نمی‌دادم که برای انتخابات ۱۰ اسفند ثبت‌نام کنم. بدون تعارف اعلام می‌کنم اگر محمد دادکان در مصاحبه‌ای که داشتند، اگر یکی از رقبای بنده که در انتخابات حضور دارند را تایید می‌کردند و یکی از سه نفر را شایسته انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون را داشتند، حتما اولین نفر خودم از ادامه راه انتخاباتی انصراف می‌دادم و کنار می‌کشیدم.

در این زمینه بخوانید:

وی ادامه داد: البته قبل از ثبت نام نیز با آقای دادکان مشورت کردم و اینکه وی بنده را از میان نامزدها برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدای شایسته دانسته، بی‌نهایت تشکر می‌کنم.

کریمی تاکید کرد: دوباره تاکید می‌کنم که اگر پا به این انتخابات گذاشته‌ام هدف اولم حمایت از فوتبالی‌ها بوده، نه زد و بندهای پشت پرده. به قول آقای دادکان فوتبال عشق ابدی فوتبالی‌ها است و همان‌طور که من و مهدی مهدوی‌کیا در بیانه‌مان اعلام کردیم، هدف‌مان مبارزه با فساد فوتبال و تلاش برای فراهم شدن فوتبال پاک می‌باشد، دغدغه‌ای که دادکان و امثال آقای دادکان دارند و سال‌هاست با این معضلات دست و پنجه نرم می‌کنم.

و سخن پایانی‌ام؛
فوتبال پاکم آرزوست

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عباد IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    برای ساترا می نویسم {گند ومردار تورا ارزانی ....... علی نیست لایق این مهمانی } نیازی نیست خیلی بگردید متاسفانه آدمهائی از جنس .کفاشیان ومیثاقی برای تصدی ریاست فدراسیون واجرای برنامه فوتبال برتر کم نیستند دراین ملک شما نیازی به فردوسی پور کریمی نداریدانتخاب ههای شما مشخص است مجری یکی برنامه های بقول شما پربیننده ورزشی تان جوان رشیدی است که به والله فقط بدرد قپانداری در میدان تره بار میخورد وبطور کامل ازااستایل وادبیات میدان برخوردار است شمرا چه به تحصیل کرده دانشگاه شریف و مرد فوتبال آسیا وبازیکن بایر مونیخ مبارزه با فساد......از صداقت زفتارتان سپاسگزارم اگر کریمی وعادل را تائید میکردید تعجب میککرددم !!!!!!
  • منصور NL ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    واقعا فوتبال پاکم آرزوست .رسانه های سرخ شورش رو درآوردند تو حمایت از کریمی .واقعا دیگه شورش دراومده .اولا که شما دیگه علی کریمی رو تو فدراسیون احتیاج ندارید .الان ۵ ساله تاج از ساختمان باشگاه پرسپولیس مستقیم اومده نشسته رو صندلی رئیس فدراسیون و عابدینی و فتاحی و شکوری و محمدنبی و رفعتی رو با خودش برده داخل فدراسیون و هر چی جام بوده با چراغ سبز باباجان مسعود بهتون اهدا کرده و در عرض دو سال به اندازه ۱۵ سال پنالتی براتون گرفته شده و فوتبال پاک رو پیاده کرده دیگه چی میخواهید؟ تیمی که سجده شکر برای بقا تو لیگ برتر میکرد با فدراسیون تاج به انتهای خوشبختی رسید باز هم فوتبال پاک می خواهید ؟ چه مشکلی داشتید شما ؟ زمان تاج سپاهان و استقلال و ذوب آهن و تراکتور رو نابود کردند . فقط تو جعل قرارداد طارمی باید تیم تا سه سال به دو رده پایبن تر میرفت که تاج و شکوری و فتاحی و محمدنبی و دوستان اجازه ندادند و جایزه خودشون رو از آقای هدایتی دو میلیارد نقدی دریافت کردند .واقعا دیگه بس نیست؟
    • رحیمی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      من واقعا به نظرات استقلالی‌ها متعجبم تا چند روز پیش که هیچ حرفی نبود باز اکنون پای تاج را هم باز کردید تا دیروز بابا مسعود می گفتید حتما باز عمو تاج دایی فلان داداش فلانی را هم اضافه می خواهید بکنید اگر مرد هستید شرف دارید واقعیت را بگویید که داوران چند امتیاز به نفع شما کار کردند تا همین سوم رسیدید ما که هر بازی داوری علیه ما بود نمونه اش دربی که اگر بازیکن استقلال اخراج میشد معلوم نبود چه گل می خوردید
    • محمود RO ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      باشگاه پرسپولیس سر ماجرای طارمی اشتباه کرد،چوبشو خورد ،اونم به بدترین شکل.محروم شدن از پنجره نقل و انتقالاتی و از دست دادن فینال آسیا.قاضی پرونده ما فیفا بود که اون محرومیتو برای ما در نظر گرفت نه فدراسیون فوتبال.تازه امسالم سر بی شرافتی شما آل کثیر محروم شد.تو فقط یکبار بگو کیستون بابت همه خلافهایی که این چندساله کرده جریمه شده باشه.دوپینگ دسته جمعی کردین کسی کاری باهاتون نداشت.تو هتل بازیکنای حریفو قر زدین کسی کاری به کارتون نداشت.با دروغ کرونا بازی هاتونو پیچوندین کسی کاری به کارتون نداشت.تو دوحه و تهران به جون هم افتادین کسی کاری به کارتون نداشت.زدین ،فحش دادین،دزدیدین،کلاهبرداری کردین،دروغ گفتین،دوپینگ کردین کسی کاری به کارتون نداشت.تو این چند ساله حداقل تو سه تا دربی پنالتی مفت داور براتون گرفت ،امسالم به لطف داور حداقل 10 امتیاز گرفتین.بابا دیگه پرویی هم حدی داره.یا نداره؟یعنی آدم واقعا میتونه در حد شما پرو باشه؟شایدم شما از یه نوع دیگه هستین.همین الان شما دارین تو زمینی تمرین میکنید که ما دوروز قبل از فینال رفتیم توش تمرین کنیم دادتون رفت هوا.خجالت بکشید.
    • امیرحسین IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      عمو جان تاج خیلی وقته منحل شده بهت پیشنهاد می کنم بری مصاحبه پرویز مظلومی بخوانی
    • علی غریبی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      خگخسته نشدین از این همه افترا، تهمت وتوهم!؟ خجالت هم خوب چیزیه!میگن روباه دستش به انگور نرسید گفت که انگور ترشه.حکایت روباه و انگور حکایت افرادی است که با حقیقت مواجه می شوند اما چون این حقیقت با باورهای فعلی آنها در تضاد است مجبورند به نحوی برای راحت کردن خیال خود بهانه تراشی کنند.تیمت هیچگونه انسجامی نداره واصلا برنامه خاصی درمقابله با حریفان نداره چه ربطی به تقی نقی داره؟ بنده خدایی فرمودند :استقلال شخصیت قهرمانی ندارد، این دیدگاه پروفسور که حتی پیشکسوت خودتون (حسن روشن)،اورا روانشناس خبره ای می دانست برای ما پرسپولیسی ها فصل الختام است. تیم ما بهترین بوده که جام گرفته وچهار سال قهرمان شده بهترین بوده که طی چهار سال دوبار فینال آسیا ویکبار به نیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده، اگه تو ایران با زد وبند بود چرا تو آسیا با قدرت به فینال واقعی آسیا رفتیم، روح آقای وزیر که در کالبد تک تک بازیکنان پرسپولیس دمیده نشد تا یکیشون دوبار آقای گل بشه (طارمی)ودر دربی معروف جلو استقلال دبل کنه وایضا طارمی پاس میده تا مسلمان استقلال را سه تا نه، چهار تایی کنه.جون دل آب را جایی بریز که داره میسوزه.
    • علی غریبی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      راجع به جعل قرارداد فرمودین در زمان تاج جعل قرارداد برای سپاهان بود وایضا کیسه کشان دوچرخه سوار!عماد رضا بعد از اتمام نقل و انتقالات از تیم عراقی برای دومین بار به سپاهان پیوست. به گزارش سایت گل فرهاد مجیدی برای ثبت قرارداد در هیئت فوتبال مشکل داشت زیر لیست 21 نفره آبی ها جای خالی نداشت و همین امر باعث اتفاق عجیبی گردید که با توجه به آیین نامه نقل و انتقالات فدراسیون کاملا" غیر قانونی است مسئولان باشگاه استقلال مجیدی را در فهرست نفرات خود جانشین "لیام ردی" کنند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد، به همین دلیل کارت بازی فرهاد مجیدی صادر نخواهد شد.تا زمانیکه باشگاه استقلال 84 هزار دلار "لیام ردی" را پرداخت نکند و او بصورت توافقی از استقلال جدا نشود، مسئولان این باشگاه نمی‌توانند بازیکن دیگری را جانشین این دروازه‌بان استرالیایی در لیست نفرات تیم خود کنند.صحبتهای مسئولان استقلال مبنی بر خروج نام "رودریگو توزی" از فهرست نفرات تیم خود و قرار گرفتن نام فرهاد مجیدی به جای این بازیکن در این لیست صحت ندارد زیرا توزی برای مشخص شدن وضعیتش، از استقلال به فیفا شکایت کرده است.تا زمانیکه مطالبات "لیام ردی"
  • عباد IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    طنز جالبی است نسبت دادن تاج به پرسپولیس ونشان ازتخیل بالای نویسنده دارد تخیلی درحد آلیس در سرزمین عجایب سئوال سهمیه هرتیم درسا ل چند پنالتی حساب کردی که به عدد 15 سال رسیدی تاج اصفهانی و باند اصفهانی ها اجازه دادند سپاهان نابود بشه وصدائی از هواداران همیشه معترض تارکتور درنیامد شماکه درحال حاضر وکالت 4 تیم ذکر شده را بعهده دارید هنگام تبادل دومیلیارد نقد چه سمتی در تشکیلات هدایتی ویا فدراسیون داشتید که از مبلغ دقیق رشوه یا به تعبیر شما جایزه خبردارید لطفا جهت اطلاع عموم سهم هریک ازآقایان تاج وفتاحی ونبی وشکوری را ذکر کنیدواینکه پرداخت نقدی تراول بو یا اسکناس معمولی؟!!!!!
  • غریب اشنا IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    با سلام هیچ وقت در ایران فوتبال پاک نخواهی دید چرا چون انتخاب رئیس نا پاک هست تا این رفتار هست نا پاکی هست کجا پاک هست که فوتبال باشه روحت شاد ناصر خان تشکر از خبر ورزشی
  • تاج کبیر = افتخار ،تمدن و اصالت IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    یک سری از جماعت لنگ افاظه کلام میکنند و میگن احمدی نژاد از استقلال حمایت کرد!! ولی همه میدونن زمان احمدی نژاد رویانیان دست نشانده کی بود؟ با اون همه خرج هایی که براتون کرد..فدا مالکی ، پروین احمدی نژاد پسر علی پروین در کدوم دولت پست گرفتن؟؟ کار واردات برنج رو یادته؟؟ شرکت فولاد دولتی چقدر اون زمون حمایت مالی تون کرد و بازیکنان تاپ رو به خدمت گرفت؟؟ زمان هدایتی و عابدینی و اختلاس های مالی از خزانه و بانک های دولتی ..!! چرا ماس نالی شد؟؟ چرا لنگ محاکمه نشد؟؟ چرا جعل طارمی چطور؟؟ چرا چرند و پرند حرف میزنی؟؟ در ضمن تجمعات رو جماعت لنگ تو کشور باب کردن ....یادت رفته علیه درخشان و استیلی و دایی شعار میدادید..علیه رویانیان وسیاسی و کاشانی و یکه فلاح و رابرا تجمع راه مینداختید. از همین تجمعات بود که دولت وحکومت برای شما آستین بالا زد و تو این تقریبا ۸ سال همه امکانات رو براتون فراهم کرد ..ما تاجی ها افتخار می کنیم دو تا ستاره واقعی داریم ولی مثل شما نیستیم که با وجود این همه کمک و بسیج حکومتی میرید ستاره تقلبی و من در آوردی می چسبونید
  • فرشید IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    علی کریمی مدیریت بلد نیست..ایشان دو کلام نمی تونه با خونسردی صحبت کنه...مدیریت کردن به خوب بازی کردن فوتبال نیست..چند بار تلوزیون اومد با تاج و معاون هاش نمی تونست بحث منطقی کنه و دو کلام حرف بلد نبود و فقط حرف های احساسی و تند میزد ..!! باید قبول کنید مدیریت بر یک مجموعه شوخی بردار نیست.
    • امیرحسین IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      کلا یک بار اومد تلویزیون الکی داستان نساز
    • رسول IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      از یک جهت حرف درسته بله ولی... در وضعیت طاعون زده ی فوتبال ما تا سالها کسی رو میخوایم که شرافت داشته باشه. خودفروخته نباشه. به خاطر چندرغاز فوتبال رو به بازی نگیره. وقتی این مصیبت ها پایان یافت که بعید میدونم (چون مشکل ریشه ای تر از خود فدراسیون هست) بعد میشه بدنبال مدیریت و استراتژی رفت. به نظرم همه باید یکصدا فقط بگن علی کریمی. هر چی غیر از این خیانت به فوتباله. اصلا باید موجی ایجاد کرد که وقتی علی کریمی و مهدوی کیا پا وسط گذاشتن بقیه باید از خودشون خجالت بکشن و کنار برن. وگرنه همونطور که همه میگن از این ویروس در فوتبالمون رها نخواهیم شد.
  • فوتبال سالم IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    من فقط توی این موندم کسانی که خودشون با پولهای دولتی (مستقیم از بیت المال ) در این فوتبال اوضاع خوبی پیدا کردن و میلیاردر شدن و ماشالله امکانات خوبی فراهم کردن چطوری میخوان با همون فساد دولتی مبارزه کنن ؟!! کدوم فوتبالیست میلیاردی و صاحب پول و سرمایه و ملک و ... در ایران از باشگاه شخصی و تیم خصوصی پول گرفته و بازی کرده و ثروتمند شده ؟ چه کریمی چه دایی و چه هر کس دیگری ممکنه چند صباحی هم اروپا رفته باشن اما مگر چند درصد از سرمایه شون رو از جایی غیر از فوتبال ایران بدست آوردن ؟ شعاردادن کار سختی نیست آقای کریمی بد نیست نیم نگاهی هم به بالا و پائین ورزش و فوتبال بیندازید بعد مبارزه را شروع کنید !!!
    • امیرحسین IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      اسم خودتان نزارید فوتبال سالم و هر توهمی که به ذهنتون میاد بگید می دونی همین علی کریمی تو چند تا باشگاه معروف اروپایی بازی کرده باور کن الکی واسه هیچی بازی نکرده کلی قرارداد بستند باهاش تنها ایرانی تاریخ بایرن مونیخ که قراردادش با بایرن تمدید شد و تونست به دورتمند گل بزنه اون موقعی که الفرناز المجیدی داشت تو کشور های عرب عکس شیخ های عربی به لباسش می زد
  • مجید IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    به عنوان یه استقلالی میگم که هرگز علی کریمی نباید جا بزنه و انصراع بده چون باید ادم هایی مثل کریمی دایی مهدوی کیا و باقی فوتبالی ها جلو بیان و عنان کارو به دست بگیرند قرمز آبی زرد سفیدش فرقی نداره مهم ایته این افراد تخصص دارن و بلدند و میتونند با تشکیل یه تیم قوی باعث بهتر شدن اوضاع فوتبال بشن نه این که یه مشت پیر پاتال که دو زار سواد ندارن و تمام عمرشون دنبال یه میز بودند که بشینن پشتش و گند بزنند و فقط از بیت المال کیسه بدوزند برای خودشون و یه سری رانت خوار
  • مرتضی هاشم زاده IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    کاش سکان فوتبال دست اهالی فوتبالی مثل کریمی و دایی و زرینچه و پاشازاده بیفته
  • یییییییییی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    روزمه کاری علی کریمی در تیم ریشه دار سپیدرود رشت خودش حکایگر سطح مدیریتی و فنی ایشونه که فقط ادعا است!!! یه سرمایه دار با رفقاش آرودن هرچی بازیکن و ستاره پیر و سن بالا بود با قرارداد بالا جذب کردند و تیم رو فرستادن دسته دو الآن که تیم به واسطه بدهی ها رفته دست سه و میان جدول دسته سه است!!!!!! بدون هیچ تعصب باید گفت که علی کریمی مدیر نیست!!!!!!! ستاره هست!!!!!!! فوتبال مدیر می خواد!!!! یکی مثل کاشانی حالا اگر مهدوی کیا بیاد وسط یه چیزی!!!! حداقل مهدوی کیا سابقه مدیریت موفق تو تیم های پایه رو داره! و آکادمی کیا رو خوب مدیریت کرده ولی این بابا فقط شو منه! نه بار فنی داره و توان مدیریتی
    • امیرحسین IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      درسته علی کریمی تو دوران دومش تو سپیدرود خو بنبود و سپیدرود سقوط کرد ولی برو یک نگاهی به دوره اولش تو سپید رود بنداز تونست سپاهان و تراکتور ببره و تیمش تو لیگ نگه داره
  • علی غریبی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    پرداخت نشده و این دروازه‌بان استرالیایی رضایت ندهد، استقلالی‌ها نمی‌توانند بازیکن دیگری را به فهرست نفرات خود اضافه کنند، به همین دلیل کارت بازی فرهاد مجیدی صادر نمی‌شود.» عابدینی دبیر هیئت فوتبال در همین رابطه به ایسنا گفت: «با توجه به اینکه فسخ‌نامه قرارداد رودریگو توزی را از طریق فکس دریافت کردیم، قرارداد فرهاد مجیدی به صورت قطعی در هیات فوتبال به ثبت رسید.» ایسنا در خبری جداگانه نوشت:«امیر عرب، معاون باشگاه استقلال که به همراه فرهاد مجیدی در هیات فوتبال حاضر شده به مسئولان این هیات اعلام کرد که ما برای ثبت قرارداد مجیدی نام ردی را از فهرست استقلال خارج کرده‌ایم. با این حال مسئولان هیات فوتبال استان تهران تاکید داشتند که پیش از مجیدی بازیکن دیگری به جای ردی در فهرست استقلالی‌ها قرار گرفته است.پس از این بود که مسئولان هیات فوتبال با بهروان رییس سازمان لیگ تماس برقرار کردند و بهروان هم پس از صحبتی که با نبی داشت، اعلام کرد مجیدی می‌تواند به صورت مشروط قرارداد خود را با استقلال ثبت کند اما صدور کارت بازی این بازیکن بر عهده سازمان لیگ خواهد بود.»تا همین جای مطلب پر از ابهام و تناقض
  • علی غریبی IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    آشکار است.دبیر هیئت فوتبال تهران از دریافت فسخ قرارداد توزی گفته و بهروان اعلام کرده که توزی قراردادش را فسخ نکرده است.معاون باشگاه استقلال هم خروج نام ردی را مورد تاکید قرارداده که به گفته بهروان این هم صورت نگرفته است.هیئت فوتبال تهران هم به معاون آبی ها گفته که قرارداد لیام ردی فسخ شده اما به جای او بازیکن دیگری را ثبت کرده اید.پس اینکه بهروان می گوید قرار است نام ردی از لیست خارج شود چگونه است؟مگر می توان نام یک نفر را دوبار خارج کرد؟منهای این همه تضاد و ناآگاهی مسئولان از اوضاع، بحث اصلی ما بر سر صدور کارت بازی فرهاد نیست بلکه قانون می گوید ثبت قرارداد مجیدی غیرقانونی است.جالب اینکه خود بهروان هم گفته تا مادامی که با لیام ردی فسخ نکنند نمی توانند فرد دیگری را جایگزین وی کنند اما حالا بدون فسخ قرارداد با این دروازه بان، قرارداد فرهاد ثبت شده است. فسخ با ردی و جایگزینی فرهاد هم آنگونه که در ادامه می آید باید در زمان مقرر نقل و انتقالات صورت می گرفت و اکنون این کار شدنی نیستالف:در ماده 1-8-1-4آیین نامه نقل و انتقالات فصل 91-92آمده است:در زمان نقل و انتقالات نیم فصل،
  • علی غریبی IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    الف:در ماده 1-8-1-4آیین نامه نقل و انتقالات فصل 91-92آمده است:در زمان نقل و انتقالات نیم فصل، باشگاههای حاضر در لیگ برتر و لیگ دسته اول می توانند تا سقف 7 نفر بدون قید و شرط سهمیه لیگ برتری، نسبت به جذب بازیکن «تا سقف حداکثر بازیکنان تعیین شده از سوی سازمان لیگ»، بازیکن اعم از بازیکنان آزاد، انتقال قطعی سه جانبه،قرضی، مبادله ای، سرباز، مصدوم و خارجی واجد الشرایط در چهار چوب مقررات و آیین نامه های جاری اقدام نمایند. ب:در ماده 2-8-1-4همان آیین نامه آمده:در طول «نیم فصل اول» اگر چنانچه بازیکن و باشگاه قطع همکاری نمایند(فسخ قرارداد یا دریافت رضایت نامه) بازیکن آزاد شناخته شده و در «زمان مجاز نقل و انتقالات نیم فصل» با رعایت سایر مقررات می تواند جذب باشگاه مورد علاقه شود و متقابلا" باشگاه هم می تواند بازیکن مورد نظر خود را با رعایت سایر مقررات جایگزین نماید.ج:ماده 5-3همان آیین نامه می گوید: مهلت نقل و انتقالات در یک فصل( که توسط فدراسیون مشخص و به اطلاع فیفا رسیده است) از یک روز بعد از خاتمه فصل فوتبال تا یک هفته قبل از شروع مسابقات فصل جدید بوده و پس از آن در «زمان بین دو نیم فصل» که
  • علی غریبی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    از یک روز بعد از خاتمه فصل فوتبال تا یک هفته قبل از شروع مسابقات فصل جدید بوده و پس از آن در «زمان بین دو نیم فصل» که هیئت رییسه ، حداکثر مدت تعیین شده برای نقل و انتقال، تبادل بازیکن، جایگزینی بازیکنان با علت منصفانه ورزشی و تکمیل لیست اسامی و استخدام بازیکن از طریق انتقال موقت و یا حذف و اضافه بازیکنان سرباز خود را اعلام می دارد. در این زمان باشگاههای عضو لیگ می توانند با رعایت دقیق مفاد آیین نامه نقل و انتقالات، حداکثر با هفت بازیکن جدید که حائز شرایط باشند قرارداد منعقد و ثبت نام نمایند، «مشروط بر آن که سقف تعداد بازیکنان رعایت شود.» د:ماده 4-3می گوید:هرباشگاه در طول فصل می تواند حداکثر 2 بازیکن آزاد و حائز شرایط که در زمان نقل و انتقالات نتوانسته اند قرارداد منعقد نمایند، طبق ماده 6 از قوانین نقل و انتقالات بازیکنان حرفه ای فیفا قرارداد منعقد نماید.حال به تفسیر این مواد قانونی می پردازیم: 1-همانگونه که مشهود است در بند«الف» و «ج» بالا قانونگذار تاکید دارد که تا «سقف تعیین شده» می توان بازیکن جذب کرد. سقف تعیین شده برای بزرگسالان ، 21نفر در لیست هر تیم است. استقلال هر 21
  • علی غریبی IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    ردیف لیست خود را تکمیل شده داشت، پس جذب فرهاد مجیدی فراتر از سقف تعیین شده بود و کاملا" مغایر با قانون است. 2-لیام ردی تا امروز که فصل نقل و انتقالات نیم فصل به پایان رسیده ، قرارداش را با استقلال فسخ نکرده است.بند«ب» صراحت دارد که اگر بازیکن در «نیم فصل اول» قراردادش را فسخ نماید بلافاصله نمی تواند در همان لیگ به تیم دیگری برود و باشگاه هم نمی تواند به جای او بازیکن جذب نماید و باید تا زمان مقرر برای نقل و انتقالات نیم فصل صبر کند. به عبارت دیگر جای خالی در لیست با فسخ قرارداد این بازیکن، در نیم فصل ایجاد می شود. کما اینکه با خروج نام فریدون زندی در طول بازی ها استقلال نمی توانست بلافاصله بازیکنی را جایگزین نمید. به عبارت ساده تر می توان در طول بازی ها قرارداد بازیکن را فسخ کرداما این امر مجوزی برای آن نیست که بتوانی به جای او بازیکن جذب کنی.پس از امروز حتی اگر لیام ردی قراردادش را فسخ هم نماید، تا پایان فصل نمی توان به جای او بازیکنی استخدام کرد. ضمنا"قانونگذار فسخ قرارداد با اینگونه بازیکنان را تنها در«نیم فصل اول» مجاز دانسته است و جوازی برای نیم فصل دوم وجود ندارد.
  • علی غریبی IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    مفهوم عام آن این است که تو می توانی در طول نیم فصل اول قرارداد بازیکن خود را فسخ کنی، و چون اجازه داری در زمان نیم فصل هم نقل و انتقال داشته باشی، در ان زمان به ترمیم لیست نفرات خود بپردازی. ممکن است تیمی به هردلیلی نفرات جذب شده در ابتدای فصل را فاقد کارآیی بداند و حضور چنین بازیکنانی برایش ضررمالی داشته باشد، پس اجازه دارد قراردادش را توافقی فسخ کند اما نمی تواند به جایش بازیکن بگیرد. نیم فصل فرصتی است تا اشتباهات و کمبودها را جبران کنی اما دیگر بعد از ان نمی توان بازهم دنبال فسخ و جایگزینی رفت زیرا تو دو بار فرصت داشته ای لیست خود را تکمیل و تصحیح نمایی(ابتدای فصل و نیم فصل)3-شاید استقلالی ها بخواهند ازبند«د» بالا بهره برده و بگویند اصلا" ثبت قرارداد مجیدی را نادیده بگیرید. ما ابتدا لیام ردی را از لیست خارج می کنیم و بعد فرهاد را در قالب بازیکن آزاد ، خارج از فصل و انتقالات ،به لیست خود اضافه می نماییم. این هم منوط به داشتن جای خالی در لیست 21 نفره است که با جمیع موارد مشروحه فوق، لست آبی ها فاقد این شرایط است.برای جذب بازیکن آزاد باید فهرست تیم جای خالی داشته باشد. همانگونه که در
  • علی غریبی IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    بند2گفته شد خروج نام لیام ردی در این برهه که دوران نقل و انتقالات تمام شده، سودی برای آبی ها ندارد و نمی توان بازیکنی مازاد بر تعداد 21نفر هم استخدام نمود. 4-شاید استقلالی ها بخواهند با مراجعه به کمیته انضباطی فدراسیون، و طرح دعوی علیه توزی، حکم فسخ قرارداد او را دریافت نمایند. این امر شدنی است اما باید قبل از نقل و انتقالات نیم فصل انجام می شد وگرنه مانند همان داستان لیام ردی است که اگر اکنون هم نامش از لیست خارج شود، نمی توان به جای او کسی را جذب کرد. اما می ماند نتیجه گیری جهت استحضار دوست کیسه کشمون که خیلی دوسش دارم!
  • علی غریبی IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    فارغ از ابهامات و تناقض هایی که در اظهارات افراد وجود دارد، بایدخیلی ساده گفت استقلال در لیست خود جای خالی ندارد اما با فرهاد قرارداد بسته است!این یعنی تخلف آشکار از سوی مسئولان مربوطه. بهروان اعلام کرده ما قرارداد مجیدی را مشروط ثبت کرده ایم!کجای قاون به شما اجازه داده شده که قراردادی را مشروط ثبت کنید؟هیچ جای قانون هم نیامده که شما می توانی بازیکن«زاپاس» داشته باشی و هرگاه هوس کردی نام یکی را از فهرست خارج نمایی و دیگری را جانشین او کنی. هرآنچه دراین باره گفته می شود باید مبتنی بر اصول و مقررات و آیین نامه نقل و انتقالات باشد. کسی حق تفسیر شخصی از قانون را ندارد و بهروان مجری قانون است،نه قانونگذار.قانون می گوید اول جای خالی داشته باش، بعد بازیکن جذب کن. حالا اول بازیکن جدب کرده اند بعد قرار است برایش جای خالی بیابند.ما انگار عادت داریم «چاه نکنده، منار بدزدیم». در این باره و همه ابهامات قانونی موجود اگر مسئولان توضیح مستندی دارند بسم اله. شما سلطان جعل وفتوشاپ بوده وهستین بزرگتون در این حاج فتل بود مدیر مسئول روزنامه کیسه جوان که گل سالم محمد نوری را با فتوشاپ آفساید به تصویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی