۰
دعوت‌نامه قرقیزستان برای کشتی‌آلیش‌بانوان ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقات بین‌المللی جایزه‌بزرگ کشتی‌آلیش‌بانوان ۲۰۲۱ قرقیزستان اواخر فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

خبرورزشی - فاطمه درخشانی نایب‌رئیس امور بانوان فدراسیون‌کشتی با بیان این مطلب ادامه داد: فدراسیون‌کشتی قرقیزستان به‌صورت رسمی از بانوان کشتی‌آلیش کشورمان برای شرکت دراین رقابتها دعوت کرده است. طی مذاکراتی که با رییس‌فدراسیون داشتم، مقرر شد درصورت فراهم شدن شرایط اردویی، بتوانیم در اسفندماه و قبل از ایام عید، اردوی آماده‌سازی بانوان را برگزار کنیم. البته هدف اصلی ما حضور در مسابقات قهرمانی‌آسیا است که اواخر اردیبهشت‌ماه به‌میزبانی قرقیزستان برگزار می‌شود. اردوهای آماده‌سازی را نیز برای شرکت در این رقابت‌ها برپا می‌کنیم.

او در ادامه گفت: مسابقات کشتی‌آلیش‌بانوان قهرمانی کشور به‌رغم شرایط شیوع ویروس کرونا در سطح بالا و بی‌نظیری برگزار شد. برای اولین بار ۲۷ تیم از ۲۶ استان کشور، با حضور ۱۱۲ کشتی‌گیر آلیش در این رقابت‌ها شرکت کردند که این، بیشترین آمار حضور در پیکارهای آلیش قهرمانی کشور بود. اهمیت این آمار بیشتر به‌خاطر شرایط کرونایی موردتوجه است. زیرا به‌دلیل شیوع کرونا، خودمان هم فکر می‌کردیم حضور شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها کم باشد اما حضور این تعداد کشتی‌گیر در مسابقات بی‌نظیر و نشان از انگیزه بانوان کشور برای حضور در میادین ورزشی دارد.

درخشانی پیرامون برگزاری مسابقات بانوان در خانه‌کشتی شهید ابراهیم هادی، به‌عنوان کمپ تیمهای ملی‌کشتی تصریح کرد: تمام پروتکل‌های بهداشتی در این مسابقات رعایت شد و بانوانی که در این کمپ مستقر شدند از امکانات اسکان و تغذیه رضایت کامل داشتند. ضمن اینکه بسیار مهم بود، خود فدراسیون میزبان باشد تا بانوان در بهترین شرایط با امکانات مطلوب رقابت کنند و همه امکاناتی که در اختیار تیم‌های کشتی‌آزاد و فرنگی بزرگسالان قرار می‌گیرد، دراختیار آن‌ها قرار گرفت و فدراسیون نشان داد، بین بانوان و آقایان هیچ تفاوتی وجود ندارد.

دعوت‌نامه قرقیزستان برای کشتی‌آلیش‌بانوان ایران

نایب‌رئیس امور بانوان فدراسیون در مورد سطح برگزاری مسابقات گفت: خوشبختانه اکثر کشتی‌گیران با آمادگی بالا شرکت کردند و به‌جز دو مصدومیت جزئی، مصدومیت شدیدی در این رقابت‌ها نداشتیم. نتایج نیز بسیار حائز اهمیت بود زیرا مدال‌ها بین کشتی‌گیران استان‌ها پخش شد و ما تیم‌ملی با حضور کشتی‌گیرانی از سراسر استان‌ها خواهیم داشت.

درخشانی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون‌کشتی یک‌ساعت پیش‌از شروع رقابت‌ها درسالن مسابقه حاضر شد و صحبت‌هایی انگیزشی برای بانوان آلیش‌کار داشت و گفت: از تمام انرژی خود برای فراهم کردن امکانات به‌منظور پیشرفت آلیش‌بانوان استفاده می‌کند، اما باید رابطه دو طرفه باشد و شما نیز به‌عنوان کشتی‌گیر ضمن رعایت مسائل اخلاقی، تمام تلاش خود را برای موفقیت انجام دهید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی