نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مصطفوی: اسم رئیس فدراسیون بعدی را به من گفتند!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: علی کریمی تجربه مدیریتی ندارد برای اداره فدراسیون فوتبال نیاز به حمایت و همراهی دلسوزان کاربلد این رشته ورزشی دارد.

خبرورزشی - داریوش مصطفوی سال‌ها رئیس فدراسیون فوتبال بوده است، مردی که در جوانی بازیکن تیم ملی، استقلال و پرسپولیس هم بود. با مصطفوی در خصوص انتخابات پیش‌ روی فدراسیون فوتبال و کاندیداهای احراز ریاست فدراسیون گفت‌وگو کردیم که می‌خوانید.

اکثر نخبه‌های فوتبال کنار هستند

فوتبال ما نخبگان و شایستگان زیادی دارد که یا طرد شده‌اند یا به دلایل زیادی وارد گود نمی‌شوند. برای کشوری با این جمعیت و این قدمت فوتبالی خوب نیست فقط ۴ نفر کاندیدای فدراسیون فوتبال باشند. سختگیری‌ها و اعمال محدودیت‌ها سبب شده فقط چهار گزینه پیش‌ روی فوتبال کشور باشد. رئیس فدراسیون فوتبال باید در این رشته پرطرفدار تخصص داشته و مدیری ذاتی و قوی باشد. بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی‌ ۱۹۹۸ فرانسه انتخابات فدراسیون فوتبال فرمایشی شد و شاهد بودیم شخص رئیس‌جمهور در کار فوتبال دخالت کرده و توسط رئیس سازمان تربیت ‌بدنی رئیس فدراسیون را به فوتبال دیکته می‌کردند. 

هوادارانی داریم که بهتر از همه ما فوتبال را می‌فهمند

من روی شنیده‌ها صحبت نمی‌کنم. درست به خاطر دارم یک ماه قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال رئیس سازمان تربیت ‌بدنی به خود من گفت کاندیدای ما آقای فلانی است و یک ماه بعد آن ‌فرد رأی آورد و رئیس فدراسیون فوتبال شد. فوتبال ما چنین شرایطی را تجربه کرده و می‌کند. افرادی وارد فوتبال شدند که کارشان تعریف کردن از خودشان بود و به صراحت اعلام می‌کردند بهتر از بقیه فوتبال را می‌فهمند در حالی که در همین مملکت هوادارانی داریم که بهتر از همه ما فوتبال را می‌فهمند اما در به روی آنها برای ورود به عرصه مدیریتی بسته است. در ماجرای کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال بنده دبیرکل فدراسیون شده بودم و این آقای کیومرث هاشمی با من کار می‌کرد و به عینه مشخص بود کار فوتبال را بلد نیست ولی حالا کاندیدای فدراسیون فوتبال شده است. 

آیا تمام پست و مقام‌های هاشمی روی شایستگی بوده است؟

خیلی اهمیت دارد که شما در کشور از حمایت ۴، ۵ نماینده مجلس برخوردار باشی. این سؤال برایم مطرح است آقای کیومرث هاشمی که کلی پست و مقام داشته است همه آنها را به خاطر شایستگی‌هایش به دست ‌آورده؟ هر چند که بنده شانس آقای هاشمی را بیشتر از بقیه می‌دانم چون با شناختی که از ایشان دارم می‌توانم بگویم کیومرث هاشمی بیهوده وارد جایی نمی‌شود. وزارت ورزش اعلام کرده از هیچ کدام از کاندیداها حمایت نمی‌کند و امیدوارم این فقط ظاهر قضیه نباشد. 

آجورلو برنامه خوبی ارائه کرد

مصطفی آجورلو برای انتخابات فدراسیون فوتبال یک جزوه‌ای آماده کرده که خیلی خوب بود منتها اجرای آن هزینه‌های بالایی دارد و نیروی انسانی قابل توجه‌ای نیاز دارد. به هر حال ایشان سال‌ها در فوتبال کار کرده و شناخت خوبی نسبت به موضوعات فوتبالی دارد. تلاشش را هم برای کسب رأی انجام داده و باید دید می‌تواند در انتخابات پیروز شود. آجورلو برای انتخابات روی لیاقت خودش حساب کرده است. 

عزیزی‌خادم را برای فدراسیون فوتبال می‌پسندم

عزیزی‌خادم سال‌ها در هیئت ‌رئیسه بوده و فعالیت فوتبالی کرده است و از افراد باتجربه نظیر حیدر بهاروند برای سیستم فدراسیون فوتبال استفاده می‌کند که این‌گونه افراد می‌توانند به فدراسیون کمک کنند. من به شخصه عزیزی‌خادم را برای فدراسیون فوتبال می‌پسندم ولی باید دید ایشان می‌تواند در انتخابات آرای لازم را کسب کند. تا جایی که شناخت دارم از نظر اقتصادی هم نیرویی کاربلد و خلاق است و می‌تواند به کاهش مشکلات اقتصادی فوتبال کشور که متأسفانه کاملاً ورشکسته است کمک کند. 

یک تار موی علی کریمی را به یک میلیون غیر فوتبالی نمی‌دهم

من حتی در یک برنامه تلویزیونی صراحتاً گفتم یک تار موی فوتبالی‌ها را به یک میلیون غیر فوتبالی نمی‌دهم که علی کریمی شامل این صحبت من می‌شود. درباره تخصص علی کریمی نسبت به فوتبال هیچ احدالناسی نمی‌تواند حرف ناربطی بزند منتها چون کریمی تجربه مدیریتی ندارد برای اداره فدراسیون فوتبال نیاز به حمایت و همراهی دلسوزان کاربلد این رشته ورزشی دارد. فوتبال در ثانیه است و مدیریت آن گاهی تصمیم لحظه‌ای می‌طلبد. گاهی به تصمیماتم در زمان مسئولیتم در فدراسیون فوتبال فکر می‌کنم؛ مثلاً هم پرسپولیس و هم استقلال را به خاطر تخلفات به وجود آمده محروم و جریمه کردم. چشمانم را باید روی علایق و سلایق شخصی می‌بستم و آنچه درست بود و عدالت حکم می‌کرد را اجرا می‌کردم. به هر حال من سال‌ها فوتبال بازی کرده بودم و می‌دانستم مدیریت درون زمین با مدیریت فدراسیون تفاوت‌های بزرگ و آشکاری دارد. شما در فدراسیون فوتبال باید برای کل مملکت و ۳۲ استان تصمیم بگیرید. علی کریمی از جنس فوتبال است که ان‌شاءا... اگر رأی بیاورد باید از مدیران کارکشته در کنار خود استفاده کند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    جناب مصطفوی، کسی منکر تجربه و دانش نیست ولی تجربه وقتی خوبه که تجربه ی موفقی بوده باشه ، این مدیرانی که الان میخوان رئیس فدراسیون بشن چه تجربه ی موفقی داشتن؟ اینا اگه دلسوز بودن پس چرا برای مناصب قبلی دلسوزی نکردن و از این به اصطلاح تجربشون برای آباد کردن جاهای دیگه استفاده نکردن؟ حداقل فردی مثل کریمی تجربه ی موفق بودن در بالاترین سطح فوتبال و بازی در آلمان که اتفاقا خیلی هم بی ربط نیس رو داره و مشکلات فوتبال رو از نزدیک میشناسه نه با خوندن چند تا گزارش، کریمی در زمین فوتبال بزرگ شده نه با دیدن مسابقات از تلویزیون. افراد دیگه تجربشون بدرد آباد کردن نمیخوره کشورهای پیشرفته دنیا کسی مدیر میشه که تو کار قبلیش موفق بوده باشه کریمی در کار قبلیش کاملا موفق بوده و سایر تجربه داران شکست خورده هم تو خونه بشینن سودش بیشتره
  • فرشاد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    این آقای مصطفوی هم به میخ زده و هم به نعل همه کاندیداها را تایید می کند ایشان فکر میکند که خودش یک مدیر موفق بوده اصلا اینجور نیست ایشان فقط در مدیرت املاک خانه خودش شاید موفق بوده بی جهت گندش کردند
  • سهیل IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    دقیقا تیتر خوبی انتخاب کردین این انتخابات فرمایشی و نمایشی هست و از قبل مشخص شده چه کسی رییس میشه اینجا هیچوقت حق به حقدار نمیرسه
  • پ IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    راست تجربه در دروغ گفتن و دزدی و سیانمایی ندارد
  • امیر IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    امثال شما فقط خودتان را قبول دارید خیانتی که شماها به فوتبال کردید هیچ کس نکرده فکر کنم شما نظر ندین خیلی بهتره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی