نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
آمار عجیب بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران/ ترکش‌های یک تصمیم غلط
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قانون منع جذب بازیکنان خارجی باعث شد تا تعداد بازیکنان خارجی لیگ برتر کمتر شود و در حال حاضر فقط به اندازه یک تیم (۱۱ بازیکن) خارجی در سطح اول فوتبال ایران باشد.

خبرورزشی - طبق قانون سازمان لیگ تیم‌ها می‌توانستند ۳ بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی را به خدمت بگیرند (۳+۱ خارجی) و خیلی از تیم‌های مدعی هر ۴ سهمیه خود را پر می‌کردند، مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و...

گرچه بعضی از بازیکنان خارجی آنقدر کیفیت پایینی داشتند که دستمزد آنها عجیب بود اما بازیکنانی هم بودند که درخشش لازم را داشتند و باعث جذابیت فوتبال ایران شده بودند. 
عماد رضا، ابراهیم توره، ادینیو، جانواریو، بشار رسن، مهند المهدی، لئون استپانیان، آرمناک پطروسیان، مامه تیام و... بازیکنان باکیفیتی بودند و علاقه‌مندان به فوتبال هنرنمایی آنها را هنوز فراموش نکرده‌اند. اما دقیقاً بر خلاف آنها بازیکنانی مثل دی‌کارمو، آنتونی گولتس، ولادیمیر پریوموف، اولکسی پولیانسکی، ژوزه تادئو، هنریک هلمکه، الحاجی گرو، مارکوس نیومایر، بویان نایدنوف، پرو پییچ و... هم در لیگ حضور داشتند و با قراردادهای سنگین با چمدان‌های دلاری ایران را ترک کردند و یا پول خود را از طریق فیفا گرفتند با این حال روز گذشته مهاجم عمانی سپاهان یعنی محسن الغسانی قراردادش را فسخ کرد و به کشورش برگشت تا فعلاً فقط ۱۱ خارجی در لیگ باشند. البته هنوز شرایط هرویه میلیچ مدافع کروات استقلال مشخص نیست اما او چند وقتی است که به کشورش برگشته و با توجه به شرایط اقتصادی استقلال احتمال دارد دیگر برنگردد. 
با این حساب ۱۱ مرد خارجی لیگ برتر به شرح زیر است؛

پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ (کرواسی)
سپاهان: گیورگی گولسیانی (گرجستان) و کی‌روش استنلی (برزیل)
استقلال: شیخ دیاباته (مالی)
فولاد خوزستان: شیمبا (برزیل)، موسی کولی‌بالی (مالی) و آیاندا پاتوسی (آفریقای جنوبی)
تراکتور: عکاشه حمزاوی (الجزایر)
گل‌گهر: گادوین منشا (نیجریه)
ذوب‌آهن: دارکو بیدوف و ایوان مارکویچ (هر دو صربستان)

ناگفته نماند این احتمال وجود دارد که همین ۱۱ بازیکن هم تا پایان فصل کمتر شوند، چون عکاشه حمزاوی بازیکن الجزایری تراکتور در نیم‌فصل اول عملکرد بسیار ضعیفی داشته و بعید به نظر می‌رسد تا پایان فصل در تراکتور دوام بیاورد. 

تیم خارجی‌های لیگ برتر
بوژیدار رادوشویچ (پرسپولیس)، کالیدو کولیبالی (فولاد)، گیورگی گولسیانی (سپاهان)، عکاشه حمزاوی (تراکتور)، ایوان مارکوویچ (ذوب‌آهن)، دارکو بیدوف (ذوب‌آهن)، آیاندا پاتوسی (فولاد)، شیمبا (فولاد)، گادوین منشا (گل‌گهر)، شیخ دیاباته (استقلال) و کی‌روش استنلی (سپاهان)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجید IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    اتفاقا من موافقم تا پنج سال هیچ خارجی اضافه نشه چون همون تپه هایی که به جا گذاشتن قبلی ها حالا حالاها درست نمیشه....در ضمن اینهایی که بازیکن یا مربی خارجی میخوان با دلالها دستشون تو یه کاسه هست و تا کسانیکه قرارداد می بندند تا قشنگ بلد نباشند و اگه خلافی کردن از خودشون برداشته بشه نباید این قانون برداشته بشه
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      ولی به شرط اینکه درست استعداد یابی کنن نه که اونم اوضاعش فاجعه باشه علی الخصوص استقلال و پرسپولیس و به جد خود باشگاه پرسپولیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی