نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
۰ |
۰
عکس| اخراج جنجالی درست بود؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رسانه‌های مادریدی مارکا و آاس با استناد به قوانین رسمی داوری فیفا درست بودن تصمیم داور بازی آتالانتا - رئال در اخراج رمو فرویلر را ثابت کردند.

خبرورزشی - تنها دقایقی پس از اتمام بازی رئال مادرید و آتالانتا در ورزشگاه شهر برگامو بود که رسانه‌های ایتالیایی حملاتی بی‌رحمانه را علیه داور بازی و نیز باشگاه رئال مادرید شروع کردند.

شاگردان زین‌الدین زیدان در بازی شب گذشته ۷۵ دقیقه با یک بازیکن بیشتر برابر میهمان خود بازی کردند و در نهایت با گل فرلان مندی موفق به کسب یک برد مهم در دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان شدند. مندی بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد چرا که هم گل برتری را زد و هم دقیقه ۱۵ باعث اخراج رمو فرویلر مدافع آتالانتا شد. این تصمیم داور بحث برانگیز بود و ایتالیایی ها به شدن نسبت به آن معترضند.

تیتر یک هر سه نشریه ورزشی معتبر ایتالیا به این قضیه اختصاص داشته در حالی که خود بازیکن با عذرخواهی از هواداران به نوعی تصمیم داور را پذیرفت.

«مارکا» و «آ اس» دو رسانه مادریدی معتبر دنیای فوتبال با استناد به قوانین رسمی داوری مورد تایید IFAB به بررسی صحنه اخراج پرداخته و روی تصمیم داور صحه گذاشتند. توبیاس اشتیلر داور آلمانی بازی تردیدی در نشان دادن کارت قرمز نداشت و داور VAR نیز آن را تایید کرد.

طبق قوانین داوری، هر خطایی در منطقه Zona DOGSO رخ بدهد، با توجه با فاکتورهایی همچون فاصله محل وقوع خطا با دروازه، مسیر حرکت بازیکن، احتمال حفظ توپ توسط مهاجم سرنگون شده یا احتمال توپگیری مدافع و نیز تعداد مدافعان، داور می‌تواند از کارت زرد یا قرمز خود استفاده کند. در صحنه مربوط به سرنگون شدن فرلان مندی، بازیکن خاطی آخرین مدافع تیمش بود. مسیر حرکت مندی نیز به محوطه جریمه ختم می‌شد و خطا نیز در Zona DOGSO اتفاق افتاد. به همین دلیل داور با در نظر گرفتن تمام فاکتورها از کارت قرمز خود استفاده کرد.

چنانچه در تصویر زیر مشاهده می‌شود، محل رخ دادن خطا روی مندی گزینه پنجم است و داور تصمیم درستی گرفت:

عکس| اخراج جنجالی درست بود؟

عکس| اخراج جنجالی درست بود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی