نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ستاره ۳۴ ساله‌ای که با رژیم خاصش همه را به چالش می‌کشد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اولیویه ژیرو، بازیکن کهنه‌کار چلسی با رژیم غذایی و بدنسازی خاصی که دارد، تحسین سرمربی‌اش و همه را برانگیخته است.

خبرورزشی - اولیویه ژیرو، ستاره چلسی با سرسختی به درخشش خودش ادامه می‌دهد. او زننده یک گل زیبای دیگر با ضربه قیچی برگردان مقابل اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا بود. ژیرو درست مثل کریستیانو رونالدو که سن کمتری دارد، ژیرو هم روتین سفت و سختی از رژیم غذایی و برنامه تناسب اندام برای خودش دارد. او مقدار زیادی میوه، سبزیجات، مرغ و ماهی می‌خورد تا اندام جذابش را روی فرم نگه دارد و ساعتها در باشگاه ورزش می‌کند.

شما همان چیزی می‌شوید که می‌خورید

کلید اصلی اندام متناسب و آمادگی جسمانی فوق‌العاده ژیرو غذاهایی‌ست که می‌خورد. او از خوردن غذاهای فراوری شده، شکر، روغن‌های ناسالم، و نوشیدنی‌های ناسالم شیمیایی اجتناب می‌کند. و در عوض صبحانه‌های متنوعی از جمله نان و مربای توت‌فرنگی، سفیده تخم مرغ و املت ژامبون یا نان تست قهوه‌ای و تخم‌مرغ عسلی می‌خورد. انتخاب‌هایش برای وعده ناهار اصولاً سالاد سبز به همراه حبوبات، ماهی سالمون و برنج، سیب زمینی پخته شده و تن‌ماهی، و یا حتی ماکارونی به همراه تن‌ماهی است. در وعده شام هم اکثر اوقات یا ماهی و بروکلی می‌خورد و یا مرغ به همراه سبزیجات. گاهی اوقات هم به سراغ استیک بدون چربی با مخلوطی از سالاد و سبزیجات بخارپز می‌رود. و به خاطر اینکه ژیرو بسیار فعال و پرانرژی است در طول روز میان‌وعده‌های مختلفی هم می‌خورد. میان‌وعده‌هایش از میوه‌هاش خشک و آجیل، بیسکوییت‌های پروتئینی و ساندویچ ذرت بوداده و موزت شکیل می‌شود.

اولیویه ژیرو

تمرین و تمرین

رژیم سرشار از انرژی ژیرو به بدن او سوخت زیادی برای تمرین کردن می‌رساند. زمان‌هایی که با تیم چلسی در «کوبام» تمرین نمی‌کند، از زمان مرخصی‌اش برای ورزش کردن در باشگاه استفاده می‌کند و روتین تمرینی ویژه‌ای برای خودش دارد. گزارش‌ها می‌گویند که او تنها یک روز در هفته و در چهارشنبه‌ها به خودش فرصت استراحت می‌دهد. اگر آخر هفته‌ها بازی نداشته باشد تمرینات هوازی انجام می‌دهد و استراحت می‌کند. دوشنبه‌ها پرس سینه، دمبل زدن و حرکات شکم انجام می‌دهد تا عضلات شکمش روی فرم بمانند. سه‌شنبه‌ها حرکات کوهنوردی را با ورزش‌هایش ترکیب می‌کند، اسکات می‌زند و پوش‌آپ انجام می‌دهد. پنجشنبه‌ها ژیرو به تمرینات وزنه‌ زدن ادامه می‌دهد، چند سری دمبل می‌زند و حرکات کششی انجام می‌دهد. جمعه‌ها را با انواع اسکات، لانگز و حرکات پا شروع می‌کند. این حرکات به افزایش قدرت و بهبود عملکرد پاها و کمرش کمک می‌کند و همینطور باعث حفظ تعادل و انعطاف‌پذیری بهتر بدن او می‌شود.

تشویق

ژیرو در سن ۳۴ سال و ۱۴۶ روزگی‌ با بازی تماشایی‌اش مقابل اتلتیکومادرید، عنوان مسن‌ترین بازیکنی که در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان برای چلسی گلزنی می‌کند را به نام خود ثبت کرد. اما این موضوع مربی‌اش توماس توخل را که آمادگی جسمانی ژیرو را به شدت تحسین می‌کند اصلاً شگفت‌زده نکرد. توخل در مصاحبه بعد از بازی گفت: «اگر او را هر روز ببینید تعجب نمی‌کنید. بدنش کاملاً آماده است، اندامش متناسب است و از سطح فیزیکی بالایی برخوردار است. او مانند ۲۰ ساله‌ها تمرین می‌کند. ترکیبی از جدیت و لذت را در تمرین‌هایش پیاده می‌کند. او همیشه پر از انرژی مثبت است و این ویژگی‌اش به تیم خیلی کمک می‌کند.»

گل اولیویه ژیرو (اتلتیکومادرید - چلسی)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • MGH IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    حیف که فوتبالیستا وقتی به آخرای بازیشون میرسن تازه یاد حرفه ای زندگی کردن میوفتن. علی کریمی خودمونو ببینید هیکل الانش به مراتب از دوران قبل بهتره
  • سینا IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    حالا سردار ازمون چنان چکدرمه میخوره که با این همه بازی باز هم شکم داری و یه لایه چربی رو شکمش که تو دست میاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی