نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
اظهارات جنجالی کی‌روش در ایران/ برنامه لیگ را یک راننده تاکسی نوشته!
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

به بهانه سالروز تولد کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان، یادی کنیم از جنجال‌های این مرد پرتغالی در فوتبال ایران!

خبرورزشی - دوران حدوداً ۸ ساله کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران با فراز و فرود بسیار زیادی همراه بود. سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی که در نخستین روزهای سال ۹۰ توسط علی کفاشیان و عباس ترابیان پا به فوتبال ایران گذاشت، در ادامه با برخی از اهالی فوتبال مشکلات بسیاری پیدا کرد. به بهانه سالروز تولد کارلوس کی‌روش یادی کنیم از جنجال‌های این مرد پرتغالی در فوتبال ایران!

در این زمینه بخوانید:

۱- قلعه‌نویی
موضوع: سرمربی وقت استقلال به افت بازیکنان تیمش بعد از اردوی تیم ملی اعتراض داشت. 
کی‌روش: «مردم باید بدانند که برخی از افراد به فوتبال ایران و تیم ملی لطمه وارد کردند، چه مستقیم و چه غیر مستقیم. آنها وقتی تیم باشگاهی‌شان باخت بازیکنان ملی‌پوش را ضعیف قلمداد کرده و آنها را علت شکست‌ها بیان می‌کردند.» 

۲- حمید درخشان
موضوع: درخشان از عملکرد کی‌روش در تیم ملی انتقاد کرد و خواهان اخراج او شد. 
کی‌روش: «او چه اختیاری از نظر فکری دارد که درباره تیم ملی دارد حرف می‌زند؟ تا جایی که می‌دانم او زمانی سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال ایران بوده و بهترین عملکردی که در آنجا داشته استفاده از بازیکنان صغر سن بوده است. او سرمربی تیم‌های پیکان، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر بود که هر سه را به لیگ پایین‌تر فرستاد.» 

۳- پزشک استقلال
موضوع: درخواست کی‌روش برای حضور ملی‌پوشان مصدوم استقلال و ممانعت پزشک استقلال. 
سرمربی تیم ملی در لابه‌لای صحبت‌های خود برای پاسخ به نوروزی از کلمه دکتر چنگیزخان استفاده کرد. 

۴- زهره هراتیان
موضوع‌: اعتراض کی‌روش به چگونگی مدیریت ساختمان PEC توسط زهره هراتیان به عنوان ایفمارک. 
در این ‌باره بارها طرفین به هم تاختند و حتی موضوع به افراد دیگری نیز کشیده شد، به گونه‌ای که همسر هراتیان و مسئولان فدراسیون نیز وارد این معرکه شدند و ماجرا هفته‌ها در رسانه‌ها مورد بحث و بررسی بود. 

۵- عباس ترابیان
موضوع: اختلاف بر سر پوشاک تیم ملی و عقد قرارداد با آل‌اشپورت به عنوان اسپانسر البسه تیم ملی ایران. 
این ماجرا کمتر رسانه‌ای شد اما کی‌روش در یکی از برخوردهایش با ترابیان، به شدت با او درگیر شد و همچنین بعداً مدعی شد ترابیان در راهروهای فدراسیون فوتبال او را «مرتیکه» خطاب کرده است. 

۶- علیرضا اسدی 
موضوع: اعتراض کی‌روش به دخالت دبیرکل در امور تیم ملی فوتبال. 
کی‌روش: «آیا ایشان قهرمان اروپا شده بودند؟ آیا قهرمان جهان شده بودند؟ من را بیشتر به خنده نیندازید چون من دردی دارم که خندیدن تشدیدش می‌کند. یک کارمند فدراسیون که اجازه صحبت درباره مسائل فنی را ندارد.» 

۷- مانوئل ژوزه
موضوع: ژوزه معتقد بود کی‌روش از روی لجبازی با او، بازیکنان زیادی را از تیمش دعوت می‌کند تا موجب ضعیف شدن بیشتر پرسپولیس شود. 
کی‌روش: «بدرفتاری‌های آقای مانوئل ژوزه مستحق یک برخورد جدی و مناسب است. دلیل شرایط امروز پرسپولیس بدون شک، جو حاکم در تیم ملی نیست.»

کارلوس کی‌روش

۸- ماجرای مهدی رحمتی و هادی عقیلی
موضوع: مهدی رحمتی از تیم ملی خداحافظی کرد. هادی عقیلی نیز بدون اطلاع کی‌روش، اردوی تیم ملی را ترک کرد. 
کی‌روش: «فدراسیون و کادر فنی کاملاً فرصت عذرخواهی را در اختیارشان قرار داد. ما تا ساعت پنج بعد از ظهر دیروز صبر کردیم اما متأسفانه هر دو بازیکن این فرصت افتخارآمیز را قبول نکردند. پس از این به بعد درهای تیم ملی روی عقیلی و رحمتی کاملاً بسته خواهد بود.» 

۹- جنجال آل‌اشپورت 
موضوع: کارلوس کی‌روش نسبت به کیفیت البسه آل‌اشپورت انتقاد داشت. 
سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌های مختلفی عنوان کرد که لباس آل‌اشپورت در شأن تیم ملی نیست و کیفیت لازم را ندارد و در مراسم رونمایی از پوشاک تیم ملی توسط آل‌شپورت نیز شرکت نکرد. 

۱۰- محمود گودرزی وزیر وقت ورزش
موضوع: بعد از جام جهانی، گودرزی در جمله‌ای معروف علیه کی‌روش گفت: «رنج می‌بریم که توسط یک بیگانه و یک نفر تحقیر می‌شویم. کارگر ما، کارفرما شده است.» 
کی‌روش: «احساس می‌کنم فدراسیون فوتبال تحت تأثیر مخالفت وزارت ورزش تمایلی به همکاری طولانی‌مدت با من ندارد و آنها فقط چون زمان زیادی تا جام ملت‌های آسیا (استرالیا ۲۰۱۵) باقی نمانده، می‌خواهند من را حفظ کنند و بعد از جام ملت‌ها در صورتی که هر نتیجه‌ای غیر از قهرمانی کسب شود، اخراجم کنند!.»

۱۱- علی کفاشیان
موضوع: انتقاد کی‌روش از بی‌تفاوتی کفاشیان به امور تیم ملی در AFC.
کی‌روش: «علی کفاشیان که نایب‌رئیس AFC است چرا مانع این چینش داوری نشده است؟»
کفاشیان پس از کنار رفتن از ریاست فدراسیون بارها در موضوعات مختلف مورد حمله‌های کنایه‌آمیز کی‌روش قرار گرفت. 

۱۲- امیر عابدینی
موضوع: امیر عابدینی اعلام کرد که این فدراسیون به کی‌روش درباره ادامه همکاری با ایران اولتیماتوم داده است. 
کی‌روش با اعتراض به عابدینی، از او به عنوان مسئول وقت امور بازاریابی فدراسیون خواست که به جای این صحبت‌ها، دستمزدش را پرداخت کند. 

۱۳ علی فتح‌ا...‌زاده
موضوع: مدیرعامل وقت استقلال گفت که کی‌روش با اردوهایش لیگ را به هم ریخت و همین زمان‌بندی باعث حذف تراکتورسازی و سپاهان شد. 
کی‌روش: «فتح‌ا...‌زاده حق ندارد به من توهین کند. باشگاه استقلال، اینکه باشگاه استقلال باشگاه خوبی است دلیل بر این نیست که فتح‌ا...‌زاده هم مدیرعامل خوبی است.» 

۱۴- درگیری با علی کریمی
موضوع: تصمیم غیر منتظره علی کریمی برای خداحافظی از تیم ملی. 
کی‌روش: «هیچ تردیدی وجود ندارد، شما استعداد را می‌توانید بخرید اما کاراکتر را نمی‌توانید بخرید. این ‌فرد دارد توهین می‌کند به تمام آن ۱۲۴ بازی که در تیم ملی بوده است و همبازی‌هایش.» 

اظهارات جنجالی کی‌روش در ایران/ برنامه لیگ را یک راننده تاکسی نوشته!

۱۵- کی‌روش و حبیب کاشانی
موضوع: مدیر وقت تیم امید، به خاطر اختلافات میان تیم ملی بزرگسالان و امید گفت که کی‌روش بر خلاف منافع ملی عمل می‌کند. 
کی‌روش: «کاشانی می‌خواهد درباره منافع تیم ملی به من درس بدهد؟ اول بروید کاری کنید، یک دستاوردی داشته باشید، بعد با هم حرف می‌زنیم.»

۱۶- جنجال جیووا
موضوع: سرمربی سابق تیم ملی به کیفیت پوشاک ورزشی جیووا معترض بود. 
کی‌روش این لباس‌ها را فاقد کیفیت لازم می‌دانست و بارها علیه این شرکت اقدام به مصاحبه کرد. در نهایت هم قرارداد تیم ملی با جیووا فسخ شد. 

۱۷- چالش با مهدی تاج
موضوع: سرمربی وقت تیم ملی به نوع برنامه‌ریزی در دوره ریاست تاج بر سازمان لیگ اعتراض داشت. 
کی‌روش‌: «برنامه بازی‌های باشگاهی در ایران را یک راننده تاکسی نوشته است!»

۱۸- اخراج دستیاران ایرانی از اردوی امارات
موضوع: در پی اختلافات به وجود آمده میان کی‌روش و فدراسیون فوتبال و پرداخت نشدن مطالبات کادر فنی، کی‌روش در اعتراض به عدم واکنش رسمی دستیارانش به این موضوع، آنها را به ایران برگرداند. 

۱۹- کناره‌گیری امید نمازی از تیم ملی و ادامه اختلافات بعد از ۷ سال
موضوع: دستیار ایرانی کی‌روش در آستانه جام جهانی‌ و به بهانه فعالیت در تیم ملی بانوان آمریکا، از کادر فنی تیم ملی ایران جدا شد.
سرمربی وقت تیم ملی بعد از انتقاداتی که در دوران جدایی نمازی انجام داده بود، هیچ گاه او را نبخشید و زمانی که زمزمه مربیگری او مطرح بود، اعلام کرد که نمازی صلاحیت هدایت تیم ملی جوانان را هم ندارد. 

۲۰- چالش با سرمربی کره‌ جنوبی
موضوع: سرمربی کره‌ جنوبی در انتخابی جام جهانی‌ ۲۰۱۴ برزیل، اعلام کرد که دوست دارد ازبکستان به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی و ایران حذف شود. 
کارلوس کی‌روش در واکنش به اظهارات نه چندان معمول سرمربی وقت کره ‌جنوبی، اعلام کرد که پیراهن ازبکستان را برای این مربی می‌فرستد. 

۲۱- کی‌روش و حمید استیلی
موضوع‌: کادر فنی تیم امید مدعی بود که نتوانسته مرکز آماده‌سازی PEC را برای تیم‌شان در اختیار بگیرد و عملاً کادر فنی تیم ملی را متهم به ممانعت از ورود به این مرکز کرد. 
کی‌روش: «دلیلش این است که سرش (استیلی) شلوغ بوده اما او وقت داشته که به روسیه برود تا از بازی‌های تیم ملی لذت ببرد. وقت داشته بازیکنان و مربیان را در هتل ببیند اما وقت نداشته که به ساختمان پک بیاید.» 

۲۲- جنجال مدیر رسانه ایرانی FIFA
موضوع: مهرداد مسعودی بعد از بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در تهران مدعی شد الکساندر لوپز، دستیار کی‌روش بعد از نایب‌قهرمانی نماینده ایران در آسیا، مشت‌هایش را به نشانه پیروزی گره کرد. 
کی‌روش: «مهرداد مسعودی با صحبت‌هایش لطمه‌های بزرگی به روند آماده‌سازی ما زد و باعث افزایش مشکلات شد.» 

۲۳- اظهار نظر کی‌روش علیه سلطانی‌فر
موضوع: کارلوس کی‌روش مدعی شد که سلطانی‌فر از تیم ملی حمایت نکرده است. 
او در همین گفت‌وگو جمله‌ای درباره گرسنگی مردم (خودش بعداً اعلام کرد که منظورش کادر فنی‌اش بوده) و شرایط پرسپولیس مطرح کرد که جنجال آفرید. 

۲۴- درگیری‌های بی‌پایان کی‌روش و برانکو
یک:
ایفمارک و برانکو
موضوع: سرمربی پرسپولیس به برنامه‌ریزی کی‌روش اعتراض کرد و گفت: «بازیکنان چون به تمرین نیامدند صد درصد جریمه خواهند شد. از کی‌روش مأیوس شدم، او نباید گروکشی بازیکن کند؛ کی‌روش می‌خواهد قهرمان لیگ را مشخص کند. او وارد بازی خطرناکی شده است.» 
در نهایت سرمربی تیم ملی به نشانه اعتراض اردوی تیم ملی در ارمنستان و برنامه استراحت دو هفته‌ای شاگردانش را هم لغو کرد. سپس سکوتش را شکست و در مشهورترین مصاحبه‌اش گفت: «اگر با مارها بگردید، می‌خزید و سم تُف می‌کنید!»
دو: برانکو و اردوی امارات
موضوع: اعتراض برانکو به حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی در امارات. 
کی‌روش در واکنش به اعتراض برانکو به حضور بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی و طعنهی چاق شدن آنها در اردو، بازیکنان پرسپولیس را به تهران برگرداند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    با همه ایشون مشکل داشتن با فتح الله زاده و قلعه نویی بگیر تا برانکو ولی کیسه کشا دکل نورد فقط از دکل کی روش در قضیه برانکو بالا می رفتن چون از موفقیت های برانکو می سوختن من انصافا کی روش رو مربی خوبی می دونم ولی ایشون با همه دعوا داشت یعنی چی بی احترامی به باشگاه های ایرانی اصلا قابل قبول نیست حتی با وزارت هم درگیر بود جالبه واقعا !!!! چه آقای گودرزی و چه سلطانی فر نه که بخوام از وزارت دفاع کنم ولی دیگه مربی تیم ملی در مقامی نیست که بخواد به وزارت ورزش دستور بده
    • .،. IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      یاد بگیر از زبون خودت حرف بزن همه وطن فروشن؟ همه آرزو باخت تیم ملی رو ب خاطر یه کروات دارن؟ همه آینده لژیونرهای شاغل تو اروپا رو خراب میکنن همه طرفدار تیمای بی ریشه و کوچیکن؟؟؟ همه دیدشون به لیگ دوزاری ایران محدوده؟؟! همه فکر کردن فوتبال یعنی لنگ و کیسه همه تعصبی نظر میدن الان فکر کردید باشگاه های استقلال و پرسپولیس بزرگ تر از کیروش هستن؟؟؟ باز کی‌روش رو کل دنیا میشناسه لنگ و کیسه که همیشه جلو پیشرفت تیم ملی رو می گرفتن چی چه قدر تو دنیا معروفه حتی تو آسیا هم این دوتا تیمو به چشم تیمای خوش شانس می شناسن کیروش کمک اول فرگوسن کبیر بود لنگ یا کیسه چی همیشه معضل بزرگ برای تیم مقدس ملی بود تعصب رو برارید کنار نمیگم دست های پشت پرده نظاره کن حداقل ظلم ها و خیانت هایی که به تیم ملی شد رو ببینید بعد موقع جام جهانی و جام ملت ها ادای طرفدارای تیم ملی رو در بیارید
  • مولر از برلین DE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    اینکه کیروش مشکل روانی دارد بر هیچ کس پوشیده نیست... تعجب من از اون کسانی بود که در این قضیه به کیروش کمک می کردند. کیروش حتی کوچکترین اطلاعات زندگی مخالفانش را در ایران می دانست. راپورت دادن یک ایرانی به کیروش برای تحقیر کردن .. . نگاه کیروش همانند . اکثرا پرتغالی ها قدیمی بود. از بالا به پایین. و جزیره ای . حاصل این شد بعد رفتن ایشان خرابه ای بیش نماند. الان هم بیکار ول رها شده. پیام پسخام . بیام نیام. چون دلار بی زبان ایرانی بدجور در فوتبال ایران پخش می شود. !
  • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    خداییش برانکو بدجوری پوز کیروش را به خاک مالید کیروش فکر میکرد مثل زمان مانوئل ژوزه میتونه پرسپولیس را بهم بریزه اما بدجوری رکب خورد و هوادار پرسپولیس پشت برانکو را خالی نکردن یکسری کیسه کش هم دقت کنند کیروش بیشتر دعواهاش با خود کیسه تنان بوده ولی ما پرسپولیسیها ادمهای نیستیم که وقتی دعوای میشه برای منافع تیممون بیایم بگیم تیم ملی در خطر هستش
  • محمود IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.هشت سال این آدم به صغیر و کبیرمون توهین کرد.هشت سال این آدم هرچی به مغز پوکش میرسید به زبون میآورد.از لحاظ فنی فقط کافیه برین جلسات کارشناسی شبکه های خارجی بعد بازی ایران با تیم های آرژانتین و اسپانیا و پرتغالو نگاه کنید .فقط بازی ایرانو مسخره میکردن.یعنی خوب و حرفه ای دفاع نمیکردیم که یه بازیکن خط دفاعیمون لژیونر بشه.هافبک و مهاجمامون که به کنار.طرفداراش پز این سه تا بازیرو میدن ولی حاضر نیستن از افتضاح بازی با نیجریه و بوسنی و حتی مراکش که ظاهرا بردیم حرفی بزنن.حاضر نیستن از بازی با ژاپن که برآیندهشت سال توهین و تحقیر و زیرآب زنی و دشمن تراشی و به جون هم انداختن طرفدارای فوتبال تو ایرانو حیف و میل کردن میلیاردها دلار سرمایه ایرانی بودحرفی بزنن.افتضاح بازی با ژاپن یعنی ادعای دیسیپلین و شخصیت تیمی و از این چرت و پرتا هم پوچ بود.البته طرفدارای کیروش از لحاظ فنی هیچ دفاعی نمیتونن از این بشر بکنن.برای اونا کیروش لذت بخش بود.فدراسیون پول داد،کیروش ببافه.کیسه کشا متوهم لذت ببرن.کاری که از یه دلقکم برمیاد.سرگرمی.سیاه بازی
  • امیرحسین IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    پورحیدری:از بی‌شخصیتی کی‌روش تعجب نمی‌کنم https://www.varzesh3.com/news/1177550/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AD%DB%8C%D8%... پورحیدری : کی روش در ایران فقط رییس جمهور نبود http://havaadar.com/news/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AD%DB%8C%D8%AF%D8%B1%DB%8... پورحیدری:آقای کی‌روش یک چای با رحمتی می‌خوردی بعد می‌گفتی خداحافظ https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-... طعنه جالب پورحیدری به کروش با مثالی از مسابقه با دانمارک! https://www.khabaronline.ir/news/468150/%D8%B7%D8%B9%D9%86%D9%87-%D8%AC%... پورحیدری: کی‌روش از نظر اخلاق صفر است https://www.mashreghnews.ir/news/384061/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AD%DB%8C%D... ولی خب یک سری به خاطر عقده ناکامی تیم محبوبشون طرفدار کیروش شدن
  • امیرحسین IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    خسته نباشید جا داشت به دعوا بی پایان کیروش با مرحوم پورحیدی و علی جباری هم بپردازید
  • .،. IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    نمک نشناسی بعضی ها هیچ وقت تمومی نداره حتی اگه ایران با کیروش قهرمانان آسیا و تو هش تا تیم جام جهانی هم میرفت بازم یه عده عقده ای مخالف تیم ملی بودن و همونا هم بی جا کرن اسم خودشونو ایرانی بزارن که میان به خاطر یه دلال کروات آرزو باخت ایران رو تو جام جهانی میکنن
  • .،. IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    روش صحبتم با هموناییه که میگن سید جلال چرا دعوت نشد شید جلال که هیچ حتی اگه یه بازیکن از لیگ بی خاصیت ایران دعوت نشه بازم بعضی ها غلط کردن آرزو باخت ایران رو اونم نه به خاطر سید جلال بلکه به خاطر برانکو همچین کار کثیفی میکنن تبریک به مردم کرواسی که انقدر نمک نشناس تو ایران زندگی میکنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی