نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
مدعیان جدید برای اوزان ۵۵ و ۷۴ کیلوی کشتی ‌آزاد و فرنگی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی ‌آزاد، فرنگی جام مربیان و کشتی‌گیران برتر اوکراین در شهر کی‌یف، با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

خبرورزشی - کاروان اعزامی کشورمان نیز با کسب ۳ مدال طلا علیرضا نجاتی و محمدعلی گرایی در اوزان ۶۰ و ۷۷ کیلوی کشتی‌فرنگی و محمدصادق فیروزپور در ۷۴ کیلوی کشتی‌آزاد، ۲ مدال نقره سجاد عباس‌پور و امین کاویانی‌نژاد در اوزان ۵۵ و ۷۷ کیلوی کشتی‌فرنگی، ۳ مدال برنز محمدرضا مختاری، مهدی بالی و امین میرزازاده فرنگی‌کاران اوزان ۷۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلو ساعت ۵ صبح فردا (سه شنبه) به میهن باز می‌گردد.  

بنابراعلام محسن کاوه مدیر تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد، که هدایت آزادکاران اعزامی کشورمان را به همراه یاسر طهماسبی یکی از مربیان سازنده مازنی برعهده داشت، از نظر کمی این رقابتها خیلی شلوغ بود و تیمهای بعضی کشورها مثل ترکیه، گرجستان، آذربایجان بویژه اوکراین میزبان بعضاً در یک وزن ۶ – ۵ کشتی‌گیر شرکت داده بودند، که همین تعداد نفرات شرکت‌کننده، مسابقات را طولانی کرده و تا نیمه‌شب ادامه داشت. کاوه سطح کیفی رقابتها را نیز متوسط دانسته و مهم‌ترین دلیل ناکامی اکثر آزادکاران در اوکراین را عدم خودباوری و نداشتن روحیه غلبه‌جویی بر بزرگسالان از سوی کشتی‌گیران نوجوان و جوان اعزامی دانست. 

باتوجه به‌نظر مدیر تیمهای‌ملی که از نزدیک شاهد سطح کمی و کیفی رقابتها بوده، عملکرد کشتی‌گیران اعزامی کشورمان را نیز دیده و باعنایت به عملکرد و نتایجی که منجر به کسب ۸ مدال طلا، نقره و برنز کشتی‌گیران اعزامی کشورمان شده، باید عملکرد و نتایج سجاد عباس‌پور ۵۵ کیلوی کشتی‌فرنگی و محمدصادق فیروزپور ۷۴ کیلوی کشتی‌آزاد (هر دو از نوجوانان تازه به رده‌سنی جوانان صعود کرده، هستند که اولین حضور بین‌المللی خود درمصاف با بزرگسالان را تجربه می‌کردند)، را بهترین عملکرد دانست. زیرا این جوانان نه تنها درمصاف با حریفان بزرگسالان لحظه‌ای پا پس نکشیدند، بلکه با رسیدن به فینال، توانمندی روحی و فنی خود را نیز به نمایش گذاشتند. حتی سجاد عباس‌پور ۵۵ کیلوی کشتی‌فرنگی که در فینال ۳ – ۳ مغلوب قهرمان بزرگسالان جهان شد، هرگز چهره یک بازنده و مغلوب را نداشت و شاید با همین روحیه و میزان جسارت و جنگندگی، بتواند در میادین آینده، همین نامدار گرجستانی را نیز شکست دهد. بدون‌شک عباس‌پور با این عملکرد امیدوارکننده، توانسته خودش را به برنامه‌ها و تدابیر آینده محمد بنا در تیم‌ملی کشتی‌فرنگی بزرگسالان و روح‌اله میکائیلی در تیم‌ملی‌جوانان تحمیل کند.

شاید اگر مسابقات اوکراین قبل‌از تصمیم‌گیری کادرفنی تیم‌ملی کشتی‌آزاد برگزار شده بود و محمدصادق فیروزپور همین عملکرد و نتایج را داشت، غلامرضا محمدی و کادرفنی تیم‌ملی، برای انتخاب ملی‌پوش اعزامی به مسابقات گزینشی سهمیه المپیک و قهرمانی‌آسیا (هر دو در فروردین به‌میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد) درکنار نام مصطفی حسین‌خانی، یونس امامی و جمال عبادی، جایی هم برای مدعی جدید ۷۴ کیلو درنظر می‌گرفتند. هرچند با یک مسابقه و موفقیت نمی‌توان کسی را مدعی تیم‌ملی دانست ولی قطعاً
اگر با حمایتهای مناسب بتوانیم کشتی‌گیران توانمند و جنگنده‌ای مثل سجاد عباس‌پور و محمدصادق فیروزپور را به‌خوبی حفظ و حراست کنیم، می‌توان امیدوار بود کشتی‌گیران ششدانگ و مدعی دوبنده تیم‌ملی در دو وزن ۵۵ کیلوی کشتی‌فرنگی و ۷۴ کیلوی کشتی‌آزاد برای میادین پیشِ رو در سالهای‌آینده را در اختیار داریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی