نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
بهترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر/ عادت بد شروع‌های سرد 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دور برگشت لیگ بیستم با یک هفته تأخیر نسبت به برنامه اولیه و با انجام هشت مسابقه در یک روز آغاز شد.

خبرورزشی -مطابق پیش‌بینی‌ها و به عادت دیرینه فوتبال ما که تا اسم شروع مسابقات بیاید، محال است مربیان و تیم‌ها به چیزی غیر از مساوی فکر کنند(!) هفته اول نیم‌فصل دوم دوباره با مسابقاتی سرد، بی‌روح، محتاطانه و کم‌گل روبه‌رو بود. انگار نه انگار که همین تیم‌ها هفته قبل هم به میدان رفته‌اند!

مسابقه نفت و تراکتور، ماشین‌سازی و شهرخودرو، مس و استقلال و نساجی و آلومینیوم، با نتیجه دلخواه فوتبال ایران یعنی تساوی یک- یک به پایان رسید. فرقی هم بین نفت و تراکتورکه با مربیان جدیدی به میدان آمدند با مس و استقلال که مربی اول فصل خود را داشتند، نیز مشاهده نمی‌شد! 

چهار مسابقه دیگر اما پیروز داشت. قاطع‌ترین برد هفته را پیکان مقابل صنعت نفت به دست ‌آورد. دو گل در دو نیمه و عقب افتادن شاگردان پورموسوی از کورس مدعیان سهمیه. سه بازی دیگر هم یک‌گله بود. سپاهان در نمایشی برتر و فراتر از سطح فوتبال ایران با یک گل کلاس اروپایی، گل‌گهر را برد و البته چند گل دیگر هم نزد. فولاد هم در همان نیمه اول کار ذوب‌آهن را تمام کرد تا مجتبی حسینی بداند در بازگشت به اصفهان چه کار سختی دارد. پرسپولیس هم با سوپرمن ۴۰ ساله‌اش طبق معمول بردی اقتصادی داشت، این بار مقابل سایپا تا در کورس قهرمانی برتری‌اش نسبت به سپاهان را در صدر حفظ کند. 

تیم هفته: پیکان 
با احترام به سپاهان که در ادامه روند رو به رشد قبلی این هفته نیز گل‌گهر مدعی را در خانه قربانی کرد، این عنوان به پیکان می‌رسد. تارتار در بازی رفت تازه هدایت تیم را برعهده گرفته بود و دور رفت نتایج قابل قبولی گرفت. البته که به اندازه نتایج پورموسوی درخشان نبود اما در شروع دور برگشت تیمش قاطعانه حریف مدعی را با دو گل برد. 

مربی هفته: سیدمهدی رحمتی (شهرخودرو مشهد)
فوتبال خراسان وسط دریای حاشیه‌ها به غریقی می‌مانست که دلخوش به تکه چوبی وسط توفان است، بدون هیچ چشم‌اندازی از ساحل... مالکی که غیب شده، فروشگاه‌هایی که پلمب شده‌اند، تیمی که برای سفر به اهواز هم پول نداشت و به همت این و آن راهی شد، این بار حتی ۲۰ میلیون برای تست کرونا هم نداشت تا بتواند مجوز حضور در زمین را بگیرد! رحمتی قبل بازی دست در جیبش کرد تا شاگردانش بتوانند به زمین بروند. در نیمه مربیان هم انگار تیمی دیگر به میدان فرستاد و سرانجام بازیکن تعویضی که او دقیقه ۸۵ به میدان فرستاد، زننده گل تساوی بود. 

 گل هفته: گل سجاد شهباززاده (سپاهان‌)
حتماً ویدیوی گل این هفته سپاهان به گل‌گهر را دیده‌اید، اگر نه توصیه می‌کنیم حتماً ببینید. یک گل با استانداردهای اروپایی و فراتر از فوتبال ایران. زردپوشان برای به ثمر رساندن این گل ۲۰ پاس به هم دادند و هر ۱۰ بازیکن به توپ ضربه زدند تا نوبت آخر به سجاد شهباززاده برسد و بهترین گلزن لیگ بیستم یک گل دیگر به اندوخته‌اش اضافه کند. 

بهترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر/ عادت بد شروع‌های سرد 

دروازه‌بان هفته: علیرضا رضایی (پیکان‌)
این هفته پیام نیازمند با بازوبند کاپیتانی سپاهان خوب بود. محمدحسین منادی باز هم از دروازه سایپا خوب دفاع کرد. اخباری هم قبل از آن گل عجیب و غریب موفق نشان داده بود اما عنوان بهترین دروازه‌بان هفته به گلر جوان پیکان می‌رسد که یک سیو باورنکردنی و استثنایی داشت. توصیه می‌کنیم حتماً این صحنه را ببینید که چطور خاطره گوردون بنکس فقید زنده شد. 

ستاره هفته: سیدجلال حسینی (‌پرسپولیس‌) 
همسالان او مربی شده‌اند. هم‌نسلانش از مردم عادی در راه رفتن و امور روزمره هم مشکل دارند اما سوپرمن سرخ سومین گل ۳ امتیازی را هم زد تا نهمین امتیاز را در کورس صدر جدول به تنهایی برای تیمش گرفته باشد. رهبری او در زمین را همه می‌بینند اما تأثیر ناپیدایش را در مقایسه جایگاه پرسپولیس با استقلال و کاپیتان آنها باید سنجید و عیار داد. سید این روزها یاد کریم باقری را زنده کرده که درون و بیرون زمین، فنی و روانی و حاشیه‌ای، یک‌تنه تیمش را درمی‌آورد. 

در این زمینه ببینید:

سوژه هفته: عوض کردن!
محمود فکری بلافاصله بعد از بازی این هفته عوض شد اما سریال عوض کردن از خود مسابقات شروع شده بود! داور دیدار ماشین‌سازی- شهرخودرو کارت قرمزی را که به محمدعرفان معصومی داد را با زرد عوض کرد! میلاد فراهانی در همین دیدار و محمدرضا اخباری در دیدار دیگر نماینده تبریز آمدند بازی را عوض کنند که یار خودی را با حریف اشتباه گرفتند و پاس گل به رقیب دادند تا نتیجه عوض شود! (هر دو مسابقه به قیمت از دست رفتن پیروزی مساوی شد).

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی