نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
۱ |
۴
مربیانی که مسی با آن‌ها راحت بود/ خیلی‌ها به‌جز کومان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

این که لیونل مسی، کاپیتان بارسلونا به عنوان اسطوره باشگاه با سرمربی تیم رابطه خوب و صمیمانه‌ای داشته باشد، همیشه برای کاتالان‌ها مسئله مهمی بوده.

خبرورزشی - هرچه به انتهای سال فوتبالی نزدیک می‌شویم استرس هواداران بارسلونا بابت از دست دادن لیونل مسی بیشتر می‌شود. بازیکنی که در این سال‌های طولانی با مربیان زیادی کار کرده اما هنوز می‌گویند بین او و رونالد کومان اختلاف وجود دارد. با نگاهی به کارنامه مسی می‌توان ارتباط خوب او با مربیانش را مشاهده کرد. 

فرانک ریکارد

همه شکوفایی مسی را به گواردیولا ربط می‌دهند اما کیست که نداند مسی محصول میدان دادن و اعتماد فرانک ریکارد هلندی است. مسی زیر نظر ریکارد ۱۱۰ بازی انجام داد و ۴۲ گل هم به ثمر رساند. درست است که حلقه اصلی تیم ریکارد دست اتوئو، دکو و رونالدینیو بود اما لیونل هم در تیم تأثیرات خودش را ایجاد می‌کرد و اولین قهرمانی‌ها را کنار ریکارد جشن گرفت. 

پپ گواردیولا

اوج جادوگری مسی در زمان سرمربیگری پپ گواردیولا رخ داد. تیکی‌تاکای پپ را مثلث ژاوی، مسی و اینیستا رقم زدند و توانستند فوتبال اروپا را تحت سلطه خود دربیاورند. آمار عجیب غریب ۲۱۱ گل در ۲۱۹ مسابقه توسط مسی در زمان امپراتوری گواردیولا به ثبت رسید. ۴ آقای گلی لیگ قهرمانان، ۲ آقای گلی لالیگا و ۳ توپ طلا کنار پپ برای مسی رقم خورد. 

الخاندرو سابِیا

لیونل مسی در تیم ملی کشورش افتخار مهمی نداشت و همیشه دستش از جام‌ها کوتاه می‌ماند. با این حال او سال ۲۰۱۴ در کنار الخاندرو سابه‌یا توانست تا فینال جام جهانی‌ هم پیشروی کند. در واقع سابِیا بهترین مربی آرژانتین از سال ۲۰۰۵ که ورود مسی به تیم ملی بود به حساب می‌آمد. با سابِیا همه چیز خوب بود اما پایانش به جام ختم نشد.

ارنستو والورده

همه از ارتباط کدر این دو صحبت می‌کنند اما مسی و والورده همکاری خوبی کنار هم داشتند. مسی چهارمین دبل داخلی خود را جشن گرفت، ۲۳ بازی بدون شکست بودند، دو بار پیاپی قهرمان لالیگا شدند و از همه مهمتر اینکه در ۱۲۴ بازی ۱۱۲ گل سهم مسی بود. همه اینها کافی است تا حتی اخراج والورده هم زیر سؤال برود!

لوئیس انریکه

سرمربی کنونی تیم ملی اسپانیا زمانی که روی نیمکت آبی‌واناری‌ها بود، راه پپ را ادامه داد و تیکی‌تاکا هم برایش اتفاقات خوبی را رقم زد. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دومین سه‌گانه، لالیگا، سوپرجام داخلی و اروپایی، جام باشگاه‌های جهان و... همگی زمان انریکه به دست آمد. مسی در مصاحبه‌هایش انریکه را یکی از دو مربی برتر بارسلونا نامیده است. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    خسته نباشید ولی به نظرم جمله همه به جز کومان غلطه چون مسی با بعضی از مربی های دیگه هم به مشکل خورده بود مثل ستین و بعدشم در حال حاضر رابطه مسی و کومان متوسطه نه خیلی بد نه خیلی خوب و به نظرم اخراج ارنستو والورده هم اشتباه بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی