لیورپول – چلسی؛ نبرد آلمانی آنفیلد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول و چلسی با مربیان آلمانی، هردو برای این که برای حضور بین چهار تیم بالای جدول لیگ برتر انگلیس باشند، ۳ امتیاز نبرد رودررو را می‌خواهند.

خبرورزشی - از ساعت ۲۳:۴۵ امشب لیورپول میزبان چلسی خواهد بود. این دیدار مهم از هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر انگلیس را کریگ پاوسون قضاوت خواهد کرد.

لیورپول؛ طلسم آنفیلد
وقتی لیورپول هفته به هفته به تعداد بازی‌های شکست‌ناپذیری‌اش در آنفیلد اضافه می‌کرد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بعد از متوقف شدن نباختن در خانه، رکورد باختن در خانه را بزنند! حالا لیورپول ۶ بازی است در آنفیلد نبرده و ۴ بازی آخر را هم باخته. سخت در پی شکستن طلسم آنفیلد هستند. اتفاقی که شاید اگر هواداران بودند، راحت‌تر می‌افتاد. حالا به رقیبی رسیده‌اند که ۲ فصلی می‌شود به آن نباخته‌اند، ولی چلسی با مربی جدیدش که او مثل کلوپ آلمانی است، شرایط بهتری پیدا کرده. آیا کلوپ تیمش را از این چالش دشوار و طلسم دردناک نجات می‌دهد؟

چلسی؛ ۳ امتیاز حیاتی
با روی کار آمدن توماس توخل، باختن در چلسی فراموش شده. فعلاً ۹ بازی است که در تمامی رقابت‌ها نباخته‌اند و به دنبال دهمی هستند. اگرچه آبی‌های لندن دوست دارند پنجمین تیمی باشند که این روزها در آنفیلد، لیورپول را می‌برند. از طرفی ۵ بازی آخر مقابل لیورپول را هم نبرده‌اند. نزدیکی امتیازهای دو تیم باعث می‌شود ۳ امتیاز آن حیاتی باشد. اگر چلسی بتواند از آنفیلد امتیاز بگیرد یا پیروز شود، شانس خودش را برای راهیابی به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد به مراتب افزایش خواهد داد.

آخرین جدال
لیورپول در هفته دوم لیگ برتر در فصل جاری موفق شد ۲ بر صفر چلسی را شکست دهد. مانه هردو گل قرمزهای مرسی‌ساید را در استمفوردبریج زد.

آمار بازی
۵۷) در ۵۷ جدال لیگ برتری لیورپول و چلسی، قرمزها ۲۳ بازی و آبی‌ها ۲۰ بازی را برده‌اند. ۱۴ بازی هم مساوی شده است.
۴) لیورپول ۴ بازی آخر لیگ برتری مقابل چلسی را برده است. ۵ بازی آخرشان مقابل چلسی را هم به این حریف نباخته‌اند.
۶) آخرین برد لیگ برتری چلسی در آنفیلد حدود ۶ سال و ۴ ماه قبل رقم خورد. آن بازی را آبی‌ها ۲ بر یک بردند.
۵) قرمزهای مرسی‌ساید می‌توانند دومین تیمی باشند که در لیگ برتر ۵ بازی متوالی مقابل چلسی را می‌برند. تیم قبلی بلکبرن بوده که ۷ بازی متوالی را بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ از چلسی برده.
۱۰) توماس توخل می‌تواند سومین مربی‌اش شود که ۱۰ بازی ابتدایی‌اش در چلسی را بدون شکست پشت سر می‌گذارد. پیش از او ژوزه مورینیو و لوئیس فلیپه اسکولاری هم این رکورد را زده‌اند.
۷) سادیو مانه در ۱۶ بازی در تمامی رقابت‌ها به چلسی ۷ گل زده است. کریستال‌پالاس با ۱۰ گل و استون‌ویلا با ۸ گل، بیشتر از مانه گل خورده‌اند.
۷) اولیویه ژیرو ۷ مرتبه دروازه لیورپول را باز کرده است. استون‌ویلا و نیوکاسل هرکدام با ۹ گل بیشتر از این مهاجم فرانسوی گل خورده‌اند.

مصدومان و محرومان
خیلی از مصدومان لیورپول را از حفظ هستید! ویرجیل فان‌دایک، جو گومز، جوئل ماتیپ، دیوگو ژوتا و جردن هندرسون قطعاً به نبرد با چلسی نمی‌رسند. فابینیو، جیمز میلنر و کویوین کِلِهر هم به احتمال زیاد دیگر غایبان تیم کلوپ خواهند بود. تیاگو سیلوا و کالوم هادسون اودوی مصدومان چلسی ممکن است در این بازی حاضر باشند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، کاباک، فابینیو، رابرتسون، تیاگو، واینالدوم، جونز، صلاح، مانه و فیرمینو
چلسی: مندی، آسپلیکوئتا، کریستنسن، رودیگر، جیمز، آلونسو، کانته، کواچیچ، مانت، هاورتس و ورنر
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی