نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
رخش‌خورشید: یزدانی و قاسم‌پور از بهترین ۸۶ کیلوهای دنیا هستند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به خبرورزشی گفت: اولین و مهم‌ترین اولویت و هدفِ اصلی کادرفنی و کشتی‌گیران این‌است که تیم‌ملی کامل و با ۶ سهمیه به المپیک برود.

خبرورزشی - داود رخش‌خورشید ‌از مربیان جوان، سازنده و پرتلاش تهرانی است که سابقه خوبی در تیمهای لیگ‌برتری دارد. این‌مربی جوان، کنار محسن کاوه و پژمان درستکار در تیمهای لیگ‌برتری حضور داشته و قهرمانی‌های متعددی را تجربه کرده است. به‌عنوان یکی‌از اعضای کادرفنی تیم‌ملی کشتی‌آزاد بزرگسالان، کنار غلامرضا محمدی سرمربی تیم‌ملی، برای آماده‌سازی ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات گزینشی‌المپیک و قهرمانی‌آسیا، همکاری می‌کند. 

قبل از شروع مرحله ششم اردوی تیم‌ملی و درحالی‌که مهیای انجام تست PCR می‌شد با مربی تیم‌ملی گپ و گفتی داشتیم که رخش‌خورشید در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:

* علیرضا کریمی در ایتالیا خوب کشتی گرفته است. او حدود یک‌سال و نیم از کشتی دور بوده، آقای غلامرضا محمدی و کادرفنی تیم‌ملی برای این که محک بخورد، او را به رُم فرستادند. تا اینجای کار هم عملکرد بدی نداشت و بعداز بازگشت تیم، آقای مهربان بهتر می‌تواند راجع به همه چیز صحبت کند، چون خودش از نزدیک شاهد اتفاقات و مسائل مسابقات بوده است.

* بعداز مسابقات سال ۹۸ جام باشگاههای‌جهان که کریمی پایش را جراحی کرد، تا قبل‌از همین رقابتهای ایتالیا درهیچ مسابقه‌ای حضور نداشت. نه در مسابقات لیگ بود و نه درانتخابی کشتی گرفته بود. حالا بعد از این همه دوری از مسابقه، فکر می‌کنم شروع خوبی داشته و می‌شود او را نیز جزو مدعیان دوبنده ۹۷ کیلوی تیم‌ملی حساب کرد. 

* این که گفته می‌شود فلان کشتی‌گیر برای گزینشی یا دیگری برای مسابقات آسیایی انتخاب شده‌اند، اصلاً صحت ندارد. تاآنجایی که من به‌عنوان عضو کادرفنی خبر دارم و می‌بینم، آقای محمدی حتی با خود ما مربیان تیم‌ملی هم راجع به‌این موضوع هیچ حرفی نزدند و اصلاً این موضوع در مباحث نبوده که فلانی، اینجا یا آنجا ملی‌پوش باشد. فعلاً تمام هوش‌وحواس سرمربی و کادرفنی فقط آماده‌سازی بچه‌ها برای رسیدن به گزینشی و کسب سهمیه المپیک است.

* بدون‌شک مسئولیت انتخاب یا معرفی ملی‌پوشان برای مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی‌آسیا برعهده سرمربی تیم‌ملی است. ایشان هم ضمن مشورت و رایزنی با رییس‌فدراسیون، مدیر تیمهای ملی و کادرفنی، تصمیم‌ِنهایی را می‌گیرد و حرف آخر را خودش می‌زند. تا جایی هم که من خبر دارم، تا الان اصلاً هیچ حرفی راجع به‌معرفی نهایی ملی‌پوشان ۹۷ کیلو یا ۶۵ و ۷۴ کیلو برای حضور در گزینشی و قهرمانی‌آسیا مطرح نشده و بعداز بررسی عملکرد اردویی نفرات موردنظر، هر کشتی‌گیری که آماده‌تر و براساس پارامترهای متعدد، از شانس بیشتری برای کسب سهمیه برخوردار باشد به گزینشی المپیک و مدعی دیگر هم به آسیایی اعزام می‌شود. 

رخش‌خورشید: یزدانی و قاسم‌پور از بهترین ۸۶ کیلوهای دنیا هستند

* اولین و مهم‌ترین اولویت و هدفِ اصلی کادرفنی و کشتی‌گیران این‌است که تیم‌ملی کامل و با ۶ سهمیه به المپیک برود. هم مربیان و هم کشتی‌گیران با جان‌ودل تلاش می‌کنند تا ابتدا به این مهم برسیم، بعد هم انشاءالله برای موفقیت در المپیک تلاش ویژه‌ای خواهند داشت.

* انتخابی‌های درون اردویی روز سه‌شنبه هم حساسیت و جذابیت خاصی دارد. حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور دو تن از بهترین ۸۶ کیلویی‌های دنیا هستند که قرار است با هم کشتی بگیرند. قطعاً نتیجه این دیدار و برگزاری این مسابقه برای علاقمندان کشتی ایران و دنیا، جذابیت ویژه‌ای دارد. 

* رضا اطری و رحمان عموزادخلیلی هم در ۵۷ کیلو دیداری حساس و دیدنی خواهند داشت. این دو نیز رویارویی و نبرد تجربه و جوانی را به‌نمایش می‌گذارند. هر دوی این‌ها هم جزو بهترین سبک وزنهای ایران، آسیا و حتی جهان هستند. قطعاً برگزاری انتخابی به نفع همه کشتی‌گیران و تیم‌ملی است.

* برنامه‌های اردویی تیم‌ملی، در مراحل تمرینات سخت و پرفشار قرار دارد که حتی بعضی جلسات، صبح و بعدازظهر تمرین داریم. ولی همه بچه‌ها بسیار پرانگیزه و با روحیه در تمرینات شرکت می‌کنند و تلاش دارند با پشتِ سر گذاشتن این مراحل و خاتمه تمرینات سخت و سنگین فعلی، مهیای شرکت در انتخابی، عضویت در تیم‌ملی، کسب سهمیه، شرکت در آسیایی و ..... بشوند. 

* به‌رغم همه سختی‌ها و دشواری‌های ناشی از کرونا، رعایت مسائل قرنطینه و تلاش برای کسب سهمیه، خوشبختانه همه بچه‌ها اعم ازکادرفنی و کشتی‌گیران، از نظر روحیه و انگیزه، نظم و انضباط اردویی خیلی منطقی و مسئولانه برخورد و رفتار می‌کنند، الحمدالله هیچ مشکلی از این بابت نداریم و همه اردونشینان تمام توش و توانشان را گذاشته‌اند تا همه برنامه‌ها به نحو احسن انجام شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی