نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جایزه کمیته بین‌المللی پارالمپیک به بانوی ورزشکار ایرانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بانوی طلایی پارالمپیک ایران برنده عنوان فرد پیشگام در نسل جوان کمیته بین‌المللی پارالمپیک اعلام شد.

خبرورزشیبه نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، کمیته بین المللی پارالمپیک اسامی منتخبان تقدیر بخش بانوان برای روز جهانی زن در سال 2021 را اعلام کرد. IPC پیش از این اسامی نامزدهای این عنوان در بخش موسسین، فرد پیشگام در نسل جوان و همچنین کمیته های ملی پارالمپیک و فدراسیون های جهانی را اعلام کرده بود و امروز، همزمان با روز جهانی زن، منتخبین را که توسط کمیته ورزش زنان IPC برگزیده شده اند، معرفی کرد.

از ایران زهرا نعمتی، ملی پوش پرافتخار کشورمان و دارنده دو نشان طلای پارالمپیک، در بخش فرد پیشگام در نسل جوان IPC و بتول مشرف جوادی نیز در بخش موسسین به عنوان نامزد معرفی شدند و در نهایت زهرا نعمتی فرد برگزیده در بخش پیشگام در نسل جوان IPC اعلام شد.

نعمتی برای دریافت این عنوان با ورزشکارانی از کشورهای سنگاپور، مالدیو، کلمبیا و نیز نماینده مهاجران رقابت داشت.

در بخش موسسین بانویی از فدراسیون جهانی کرلینگ و در بخش کمیته های ملی پارالمپیک و فدراسیون های جهانی، بخش پاراوزنه برداری IPC به عنوان دیگر منتخبین معرفی شدند.

ریتا وندریل، رئیس کمیته ورزش زنان IPC در این خصوص گفت: این اقدام از سال 2013 آغاز شده و امسال دومین مرتبه ای است که شاهد افزایش تعداد عناوین منتخبین بودیم.

وی افزود: این معرفی تقدیری است از افرادی که موانع را پیشت سر گذاشته اند و فرصت های نوینی را برای ورزشکاران، مربیان، و مسئولین در ورزش معلولین ایجاد کرده، در جنبش پارالمپیک الهام بخش بوده و باعث ترویج آرمانهای آن شده اند.

رئیس کمیته ورزش بانوان IPC خاطر نشان کرد: چیزهای زیادی وجود دارد که می بایست ما از این افراد بیاموزیم و هرچه بتوانیم پست های مدیریتی را در بخش بانوان افزایش دهیم شاهد ایجاد تنوع در جنبش پارالمپیک خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی