دورتموند – سویا؛ لشکرکشی آندلوسی‌ها به راین
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دورتموند با توجه به برد دیدار رفت مقابل سویا در خانه حریف شانس خوبی برای صعود از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارد.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک، دورتموند میزبان سویا خواهد بود. بازی رفت را در اسپانیا، زنبورها بردند تا شانس‌شان برای صعود از رقیب بیشتر باشد. 

دورتموند؛ روزهای عجیب
زنبورها روزهای عجیبی را سپری می‌کنند. دورتموند دیگر در بوندس‌لیگا یک مدعی نیست و وقتی با لوسین فاوره به انتهای مسیر رسید هم شرایطش بهتر نشد. بعد از ۲ برد متوالی انتظار می‌رفت در درکلاسیکر بهتر نتیجه بگیرند اما مقابل بایرن هم کام‌بک خوردند. اگرچه خط آتشین قدرتمند دورتموند هنوز هم می‌تواند آنها را امیدوار کنند. در لیگ قهرمانان شرایط کمی متفاوت است. در بازی رفت سویا را بردند و اگر خط دفاعی‌شان مثل بازی با بایرن نباشد، شانس بالایی برای صعود خواهد داشت. 

سویا؛ تلافی
اوضاع سویا هم دست‌کمی از دورتموند ندارد. اگرچه سویا می‌توانست بین مدعیان قهرمانی لالیگا قرار بگیرد اما باخت مقابل بارسلونا و الچه آنها را دور کرده. در ۳ بازی آخر شکست‌ خورده‌اند و در خانه به دورتموند باختند تا برای جبران دست‌کم نیاز به ۲ گل داشته باشند. سویا برعکس لیگ اروپا در لیگ قهرمانان تیم قدرتمند و ایده‌آلی نیست و سقفش مرحله یک‌چهارم بوده. حالا باز هم یک تیم آلمانی مانع راه‌شان شده و برای صعود باید باخت خانگی را تلافی کنند. 

آخرین جدال
دیدار رفت در سانچس پیسخوان را دورتموند ۳ بر ۲ برد. داهود و هولاند (۲ مرتبه) برای دورتموند و سوسو و دی‌یونگ برای سویا گلزنی کردند. 

آمار بازی
۳) در ۳ نبرد قبلی دورتموند و سویا، هر تیم یک برد داشته و یک بازی هم با نتیجه مساوی خاتمه یافته است. 
۲) در صورتی که سویا در دیدار برگشت مقابل دورتموند شکست بازی رفت را جبران نکند، برای دومین مرتبه متوالی به دست تیمی آلمانی حذف خواهد شد. ۳ فصل پیش هم در یک‌چهارم نهایی بایرن‌مونیخ آنها را کنار زد. 
۳) زنبورها در ۱۶ مصاف خانگی با اسپانیایی‌ها فقط ۳ بازی را باخته‌اند. ۸ برد و ۵ تساوی برای دورتموند مقابل تیم‌های لالیگایی به ثبت رسیده. 
صفر) سویا در ۳ بازی خارج‌ازخانه‌اش در فصل جاری لیگ قهرمانان شکست نخورده. ۲ برد داشته و یک تساوی در لندن مقابل چلسی. 
۵) دورتموند از ۸ بازی رفت و برگشتی مقابل اسپانیایی‌ها ۵ بازی را با برد پشت‌سر گذاشته. 
۱۸) ارلینگ هولاند در ۱۳ بازی نخستش در لیگ قهرمانان اروپا ۱۸ گل زده. او که با ۸ گل صدرنشین جدول گلزنان است، اگر یک گل دیگر بزند به رکورد بهترین گلزن نروژی لیگ قهرمانان یعنی اوله‌گنار سولشائر خواهد رسید. 
۱۷) جود بلینگام جوان‌ترین انگلیسی است که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته. در بازی رفت او با ۱۷ سال و ۲۳۳ روز سن در ترکیب زنبورها قرار گرفت. 
مصدومان و محرومان
مانوئل آکانجی، جیدن سانچو، مارسل اشملتسر و اکسل ویتسل نمی‌توانند در ترکیب دورتموند قرار بگیرند. یاسین بونو و لوکاس اوکامپوس هم مصدومان سویا هستند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
دورتموند:
هیتس، موری، جان، هولمس، شولتس، بلینگام، دلانی، داهود، رویس، برانت و هولاند
سویا: واتسلیک، ناواس، کنده، کارلوس، آکونیا، جردن، فرناندو، راکیتیچ، سوسو، النصیری و منیر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی