پاری‌سن‌ژرمن – بارسلونا؛ پایان راه یا بازگشت بزرگ بارسا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بارسلونا سابقه کامبک زدن مقابل پاری‌سن‌ژرمن را دارد، اما این مرتبه که در خانه 4 بر یک باخته، برای صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا کار دشواری دارد.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا در ورزشگاه پارک‌دوپرنس برگزار خواهد شد. نبردی که با توجه به برد قاطع پاریسی‌ها در نوکمپ شاید حساسیتی که انتظار داریم را نداشته باشد. شاید هم یک کامبک رؤیایی دیگر برای بارسا! نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

پاری‌سن‌ژرمن؛ مدعی قهرمانی
بدون هیاهو و بدون جنجال، پاریسی‌ها پیش می‌روند و حالا در دوران جدید با مائوریسیو پوچتینو امیدوارند به چیزی فراتر از فصل پیش دست پیدا کنند. اگرچه در لیگ فرانسه مثل فصول گذشته یکه‌تاز نیستند و چالشی برای قهرمانی دارند، اما در لیگ قهرمانان راند اول یک مرحله سخت را خوب سپری کرده‌اند. برد در نوکمپ آن‌هم با ۴ گل کار هر تیمی نیست. با این حال پوچتینو نمی‌خواهد تیمش به سرنوشت تیم اونای امری دچار شود و کامبک بخورد. این روزها بدون تماشاگران میزبانی خیلی با مهمان بودن فرق نمی‌کند. پس مدعی قهرمانی باید حواسش را جمع کند.

بارسلونا؛ کامبک ۲؟
دوران جدید در باشگاه بارسلونا شروع شده، نه به واسط یک بازی بزرگ یا جامی که در دسترس خواهد بود. خوان لاپورتا آمده و بارسایی‌ها آرامش گرفته‌اند. حالا هم در لالیگا مدعی هستند و هم می‌توانند جام حذفی بگیرند. اما در لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری‌سن‌ژرمن کارشان سخت شده. اگرچه غیرممکن نیست مثل آن بازی معروف ۶ گل بزنند، ولی رونالد کومان اعتراف کرده که این کار خیلی خیلی دشوار خواهد بود. باید ببینیم حضور لاپورتا و روحیه‌ای که مسی و یارانش گرفته‌اند، روی بازی برگشت در پاری تأثیر خواهد گذاشت؟

آخرین جدال
دیدار رفت در نوکمپ را بارسلونا ۴ بر یک به پاری‌سن‌ژرمن باخت. برای بارسایی‌ها مسی گل زد و برای پاریسی‌ها امباپه (۳ مرتبه) و کین گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۱) پیش از این پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا ۱۱ مرتبه در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند. هر تیم ۴ بازی را برده و ۳ بازی هم مساوی شده است.
۴) در ۶ بازی اخیر، بارسا ۴ مرتبه پاریسی‌ها را برده. نکته جالب این که ۲ باختی که داشته‌اند با ۴ گل بوده است.
۱۷) بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن هردو در ۷ بازی قبلی‌شان در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا ۱۷ گل زده‌اند.
۰) پاریسی‌ها در این فصل لیگ قهرمانان تساوی نداشته‌اند. ۵ برد و ۲ تساوی در ۷ بازی برای‌شان ثبت شده.
۱) بارسلونا در حالی بازی رفت مقابل پاری‌سن‌ژرمن را ۴ بر یک باخت که پیش از آن ۵ مرتبه در خانه مقابل این حریف فرانسوی تن به شکست نداده بود.
۸) آخرین برد پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه مقابل حریفی اسپانیایی به ۸ سال قبل برمی‌گردد. فوریه ۲۰۱۳ در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان والنسیا را در مستایا ۲ بر یک بردند.

مصدومان و محرومان
خوان برنات مصدوم است، نیمار بعید است به بازی برگشت هم برسد و مویزه کین هم کرونایی شده. این سه بازیکن پاری‌سن‌ژرمن در نبرد برگشت با بارسلونا هم غایب خواهند بود. جرارد پیکه، فیلیپه کوتینیو، سرژی روبرتو، رونالد آرائوخو و آنسو فاتی هم مصدومان بارسلونا هستند که در پاری نمی‌توانند بازی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم
پاری‌سن‌ژرمن:
ناواس، فلورنتسی، مارکینیوس، کیمپمبه، کورزاوا، پاردس، گِیه، دی‌ماریا، وراتی، امباپه و ایکاردی
بارسلونا: تراشتگن، دِست، مینگسا، لانگله، آلبا، دی‌یونگ، بوسکتس، پدری، دمبله، مسی و گریزمن
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی