نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یزدانی: فقط برای کسب دومین طلای المپیک تلاش می‌کنم
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: هر سئوالی از من می‌شود با کمال میل جواب می‌دهم و اگر کمکی از دستم برآید انجام می‌دهم.

خبرورزشی - کسب ۲ مدال طلا در کشتی، افتخاری است که تاکنون کسب نشده و خواسته جامعه کشتی این است تا این افتخار را در کشتی ببینند. حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان بعد از موفقیت در مسابقه انتخابی درون اردویی ۸۶ کیلو با بیان این مطلب به سایت فدراسیون‌کشتی، در مورد این‌که اگر موفق به کسب دومین مدال طلای خود درالمپیک شود، اولین کشتی‌گیر ایرانی است که در المپیک‌ها به این افتخار رسیده گفت: کسب ۲ مدال طلای المپیک در کشتی، افتخاری است که تاکنون کسب نشده و این خواسته جامعه کشتی است تااین افتخار را در کشتی ببینند. من تمام تلاشم را می‌کنم با بهترین مدال برگردم. قطعا برای کسب مدال نقره و برنز این‌قدر زحمت نمی‌کشم و سختی‌ها را تحمل نمی‌کنم. در تمام رقابت هایی که رفتم و می‌روم فقط دنبال خوشرنگ ترین مدال بوده وهستم.  زیرا ملت ایران است لایق مدال طلاست و افتخار می‌کنم، بتوانم سرود ملی ایران را در سالن مسابقات طنین انداز کنم.

خدا را شکر تمرینات به‌نحو خوبی درحال انجام است. کادرفنی نیز تمریناتشان متفاوت است، با توجه به شناختی که دارند و برنامه‌ریزی که از قبل کردند دنبال این هستند برای هر یک از کشتی‌گیران برنامه خاصی جهت رسیدن به اوج آمادگی به اجرا در بیاورند. تیم ملی در سال ۲۰۱۹ نیز با سرمربیگری غلامرضا محمدی این شیوه تمرینات را انجام داد و نتیجه قابل قبولی هم به‌دست آمد.

یزدانی در مورد اختیارات کادرفنی در تیم‌های ‌ملی و برگزاری رقابت‌های انتخابی تصریح کرد: درجایی سرمربی تیم حق دارد برای کشتی‌گیران برنامه‌ریزی کند و این‌که چه کسی چه کاری را انجام دهد. یک‌جایی هم یک‌سری قوانین است که باید اجرا شود. اگر انتخابی استمرار داشته باشد و همه از فیلتر این مسابقات رد شوند، خیلی بهتر است. چراکه دست سرمربی بازتر می‌شود. البته در انتخابی سال‌های قبل داشتیم کسانی را که اول شدند اما نتوانستند آن‌طور که باید نتیجه لازم را در رقابت‌های‌جهانی یا المپیک بگیرند ولی من معتقدم با گذاشتن مسابقات انتخابی می‌توان حاشیه‌ها را کمتر کرد. درجایی نیز باید سرمربی این اختیار را داشته باشد اگر به نتیجه دلخواه نرسید در رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌گیران را محک بزند.

دارنده مدال طلای المپیک ریو تصریح کرد: برای من خوشایند بود انتخابی وزن ۸۶ کیلوزودتر برگزار شود تا بتوانم تمرکز بیشتری داشته و بتوانم فکر کنم. زیرا کشتی‌گیری هستم که هم سهمیه این وزن را گرفته‌ام و اگر بخواهم تا دوماه قبل از المپیک در فکر این باشم که انتخاب می‌شوم یا نه، قطعا برنامه‌ریزی برایم سخت می‌شد، فکر و ذکرم انتخاب شدن بود و دیگر وقتی برای پرداختن به حریفان خارجی خودم نداشتم. اما الان می‌توانم با خیال آسوده، درشرایط بهتری تا المپیک تمرین کنم، از نظر ذهنی برای حضور در این مسابقات آماده شوم و روی حریفان تمرکز کنم. برنامه‌ریزی من پله پله است و رقابت انتخابی برای من مثل یک المپیک در داخل ایران است چراکه مسیر من برای حضور در المپیک از این رقابت می‌گذشت. این را باید بگویم اگر به حریفان داخلی خود توجه نداشته باشم قطعا آسیب خواهم دید.

از نگرش کادرفنی و فدراسیون ‌کشتی در مورد برگزاری رقابت‌های انتخابی تشکر می کنم. اگر انتخابی ادامه‌دار باشد، نفرات با انگیزه بهتری کار می‌کنند و کسانی که پشتِ‌خط هستند می‌توانند به کسب موفقیت و حضور در تیم‌های‌ ملی امیدوار باشند.

یزدانی در مورد مسابقه انتخابی با قاسم‌پور گفت: همه‌جا گفته‌ام جدا از این‌که با کامران حریف هستیم، رفیق هم هستیم و قاسم‌پور کشتی گیر خوب و شناخته شده است و توانسته در هر رقابت برون‌مرزی که حضور داشته با مدال بازگردد. قاسم پور، بذری و تمام کشتی‌گیرانی که در این وزن مدعی هستند، حریف مستقیم من محسوب می‌شوند و قطعا همه آن‌ها به پیشرفت من کمک می‌کنند، اگر دیر بجنبی و بی‌خیال باشی قطعا آن‌ها به شما می‌رسند.

دارنده طلای المپیک و جهان در مورد شیوه و روش مبارزه‌اش در دیدار انتخابی مقابل قاسم‌پور گفت: با توجه به‌این‌که مسابقه حساسی بود، تا حدودی سعی کردم برای المپیک که هرچهار سال یک‌بار انجام می‌شود نهایت دقت را داشته باشم. این مبارزه جایی نبود که احساساتی و باریسک بالا کشتی بگیرم. تمام هدفم این بود ابتدا دستم به‌عنوان برنده بالا برود و قاسم‌پور هم کشتی‌گیر خوبی بود. باتوجه به شناخت خوبی که از کشتی‌های همدیگر داریم شرایط سخت‌تر بود و سعی کردم، بیشتر کشتی را اداره کنم.

کشتی‌گیر پرافتخار کشورمان در مورد این‌که از نظر علاقمندان کشتی و اتحادیه جهانی بهترین کشتی‌گیر دنیا معرفی شده و همه نگاه‌ها برای کسب مدال طلا در المپیک روی اوست، گفت: قطعا مسئولیتم سنگین‌تر می‌شود، این خواسته علاقمندان به‌حق است که این انتظار را داشته باشند ولی باید بدانند، قطعا ورزشکاران دوست ندارند مدال خوشرنگ را با یک‌مدال دیگر عوض کنند. من‌هم تلاش می‌کنم این‌کار را انجام دهم اما درکشتی که ورزش بی‌رکوردی است نمی‌شود قول داد، کشتی در ثانیه‌ها تغییر می‌کند و باید مراقب جوانان و پدیده هایی که در المپک‌ها می‌آیند و می‌توانند خطرناک باشند، هم بود و باید تمام جوانب را سنجید.
این نگاه و توقع در المپیک ۲۰۱۶ روی دوش من نبود.آن زمان در ابتدای راه بودم، اما الان در المپیک ۲۰۲۱ شرایط کاملا فرق می‌کند و این موضوع تعهد و تلاش من برای کسب این مدال را بالا می‌برد، به‌هرحال کار کردن در این جو سخت است و باید بیشتر زحمت کشید، اما توکل ما برخدا و امیدمان به دعای یک ملت است.

یزدانی پیرامونِ نگرش فدراسیون در مورد برگزاری اردوها و انجام تمرینات پیش از المپیک اظهار داشت: دراین مدت زحمات فراوانی برای کشتی و کشتی‌گیران کشیده شده است که جای تشکر دارد. از نظر امکانات رفاهی، محل اسکان و تغذیه امکانات بسیار خوب شده و قطعا فدراسیون تمام تلاشش این‌است کشتی‌گیران بدون هیچ دغدغه‌ای در مسابقات برون‌مرزی حاضر شوند و اعتقاد دارم این‌کار در شأن کشتی است و علیرضا دبیر به‌عنوان کسی که از خانواده کشتی است و خاکِ‌کشتی را خورده، نیازهای کشتی‌گیران را بهتر درک می‌کند و ما هم به‌عنوان کشتی‌گیر از این نگاه و اقدامات انجام شده قدردانی می‌کنیم.

یزدانی در مورد نگاه مسئولان به ورزشِ کشتی گفت: مسئولان ورزش‌کشور از جمله دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش‌وجوانان  و دکتر صالحی‌امیری رئیس کمیته‌المپیک باحضور در اردوهای تیم‌های‌ملی، قول هایی داده اند، اما جا دارد که درآستانه المپیک اتفاق خوبی برای نفرات اعزامی به المپیک بیافتد. البته در اردوها صحبت‌هایی را با این مسئولان داشتیم، موارد را انتقال داده‌ایم ولی باید در زمان باقی‌مانده تا المپیک برای ورزشکاران و مربیان سنگ تمام بگذارند تا با خیال آسوده‌تری دراین رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

شاید ۸۰ نفر سهمیه المپیک بگیرند اما از این تعداد ۸ نفر صاحب مدال شوند. من امیدوارم همه صاحب مدال شوند اما باید یک انگیزه‌ای برای این نفرات ایجاد نمایند تا تلاششان را بیشتر کنند.اگر این نفرات حمایت نشوند و روحیه نداشته باشند نتیجه قابل قبولی نخواهند گرفت و اگر این مورد لحاظ شوند قطعا نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

ملی‌پوش ۸۶ کیلوی کشورمان در مورد کار در اردو بر روی نقاط ضعف و قوت حریفان، گفت: در اردوها با دیدن فیلم حریفان اصلی خود،روی نقاط ضعف و قوت‌آن ها کار می‌کنیم. کادر فنی تیم‌ملی برنامه‌های تکنیکی و تاکتیکی را پیاده می‌کنند تا اگر نقاط ضعفی وجود دارد در تمرینات برطرف شود و من نیز از این موضوع استقبال می‌کنم که نباید همیشه به فکر تمرین کردن بود و باید برای هر کشتی تاکتیک و برنامه خاصی داشته باشیم.

یزدانی در مورد حضور اسماعیل‌پور به‌عنوان مربی‌اش در رقابت انتخابی گفت: در مورد آقای امید اسماعیل‌پور باید بگویم، در رده خردسالان و نونهالان بیش از دو سال زیر نظر این مربی در جویبار تمرین می‌کردم و پس‌ازآن زیرنظر آقای همت مسلمی به‌عنوان مربی سازنده‌ام تمرینات را ادامه دادم . هردوی این عزیزان برای من به‌عنوان مربی جایگاه خاصی دارند و مورد احترام هستند.
طی چند وقت گذشته که آقای مسلمی در هند تشریف داشتند، زحمات من بر دوش آقای امید اسماعیل‌پور بود و باید یک‌جایی به رسم اخلاق، ادب و احترام به نحوی زحمات آقای اسماعیل‌پور را جبران می کردم و برای همین ایشان را به‌عنوان مربی خودم در رقابت‌های انتخابی معرفی کردم. همین‌جا می‌گویم که آقای مسلمی نیز برای من بسیار محترم است و مشکل خاصی بین من و ایشان وجود ندارد.

وی ادامه داد: می‌گویند چوبِ تر را چنان که‌ خواهی پیچ / نشود خشک جز به آتش راست، واقعا این موضوع خیلی مهم است در سنین نونهالان و نوجوانان باید بر روی نکات فنی کار شود و در آن سنین کشتی‌گیران می‌توانند تمام فن‌ها را یاد بگیرد و در سنین بالاتر و بزرگسالان دیگر این کار شدنی نیست. کادرفنی تیم‌های ‌ملی نیز باید کار تکنیکی و تاکتیکی انجام دهند. من هرجایی که نیاز باشد از مربیان سازنده خود و از سایر مربیان از جمله سرمربی و مربیان تیم ‌ملی کمک می‌گیرم و از تجربیات همه استفاده می‌کنم تا برای موفقیتم، کاری انجام دهم و این‌طور نیست که این مدال‌هایی را که کسب کردم از خودم بدانم و قطعا آن‌ها در کسب این مدال‌ها نقش داشته، دارند و خواهند داشت. چه مربی سازنده بنده و چه سرمربی و کادرفنی تیم‌ ملی، قطعا آن‌ها از بیرون به عملکرد من نگاه می‌کنند و بهتر متوجه می‌شوند تا من که روی تشک کشتی می‌گیرم.

حسن یزدانی در پایان پیرامون آمادگی روحی و روانی خود برای حضور در مسابقات و این‌که آیا به سایر کشتی گیران نیز انتقال می‌دهد یا خیر خاطرنشان کرد: هر سئوالی از من می‌شود با کمال میل جواب می‌دهم و اگر کمکی از دستم برآید انجام می‌دهم. قطعا تا وقتی سرمربیان و مربیان هستند، نیازی به ‌من نیست و بنده کوچک‌تر از این حرف‌ها هستم اما هرکاری از دستم برآید قطعا انجام می دهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی