آرسنال – تاتنهام‌؛ دربی بینوایان!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آرسنال و تاتنهام، تیم‌های بزرگ شمال لندنی حالا تیم‌های میانه جدولی لیگ برتر هستند و هردو برای بازگشت به بالای جدول تلاش می‌کنند.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۰ در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس شاهد نبرد شمال لندنی‌ها خواهیم بود. آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان تاتنهام خواهد بود، در حالی که شرایط هر دو تیم در جدول خیلی خیلی از نام و آوازه‌شان دور است. مایکل اولیور، داور این نبرد حساس خواهد بود. 

آرسنال‌؛ فرصت بالا رفتن
توپچی‌ها در حوالی رده دهم‌ گیر کرده‌اند! آرسنال بعد از روزهای خوب حوالی کریسمس و نتایج مطلوب ژانویه، دوباره یکی در میان می‌بازد. اگر تیم میکل آرتتا می‌خواهد در جدول بالاتر بیاید و حداقل جواز حضور در رقابت‌های اروپایی فصل بعد را به دست بیاورد، نیاز به برد مقابل تیم‌های اطراف خودش دارد. در کمال تعجب تاتنهام هم یکی از همین تیم‌هاست. آرتتا هنوز هم جایگاه مستحکمی روی نیمکت آرسنال ندارد و شاید فقط به خاطر جوانی و انگیزه‌اش با نتایج تیم زیر نظر او کنار می‌آیند. اتفاق بد برای میکل این است که نتوانسته تاتنهام را ببرد. این گوی و این میدان. 

تاتنهام‌؛ بازی خوش‌یمن
ژوزه مورینیو برای جام گرفتن به تاتنهام آمد و می‌خواست تیمش را بین مدعیان قهرمانی قرار دهد. برای اولی هنوز شانس دارد، تیمش را به فینال جام اتحادیه رسانده و در لیگ اروپا هم خوب پیش می‌روند. با این حال وسط جدولی بودن تاتنهام برای هواداران قابل درک نیست. آقای‌خاص بعد از ۶ هفته کابوس‌وار که با ۵ باخت برای تیمش همراه بود، ۳ بازی آخر را برده که البته بازی‌های سختی نبوده‌اند. نبرد با دیگر تیم شمال لندنی برای مورینیو خوش‌یمن بوده، چراکه به عنوان مربی تاتنهام به این رقیب نباخته. اگرچه آمارشان مقابل آرسنال خیلی خوب بوده ولی در خانه حریف نتایج چندان خوبی نگرفته‌اند. یک برد می‌تواند تاتنهام را به جمع بالانشین‌ها نزدیک‌تر کند. 

آخرین جدال
در دیدار رفت این فصل لیگ برتر، تاتنهام در خانه‌اش ۲ بر صفر از سد آرسنال گذشت. سون و کین گل‌های اسپرز را در آن بازی زدند. 

آمار بازی
۲۰۱) در ۲۰۱ دربی شمال لندن شامل بازی‌های رسمی و دوستانه، آرسنال ۸۲ برد داشته و تاتنهام ۶۶ بازی را برده. ۵۳ بازی هم مساوی شده است. 
۵۷) ۲۰ برد برای آرسنال، ۱۴ برد برای تاتنهام و ۲۳ تساوی. این آمار دربی‌های لیگ برتری آرسنال و تاتنهام است. 
۴) ۴ بازی متوالی در لیگ برتر است که تاتنهام به آرسنال نباخته. ۲ بازی آخر را برده‌اند و ۲ بازی قبل از آن با تساوی خاتمه یافته. 
۶) در تمامی رقابت‌ها، تاتنهام ۶ بازی است که به آرسنال نباخته. این اتفاق برای اولین مرتبه در تاریخ اسپرز رخ داده است. 
۲) توپچی‌ها در ۳۵ بازی آخر خانگی‌شان مقابل تاتنهام فقط ۲ مرتبه شکست خورده‌اند. 
۵) گرت بیل تابه‌حال در لیگ برتر انگلیس ۵ مرتبه به آرسنال گل زده. وینگر باتجربه ولزی بیش از هر تیم دیگری مقابل توپچی‌ها گلزنی کرده. 

مصدومان و محرومان
امیل اسمیت راو تنها مصدوم آرسنال بود که پیش از دیدار حساس مقابل تاتنهام بهبود پیدا کرد. تاتنهام مصدومی برای این بازی ندارد. 

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
لنو، چمبرز، لوئیس، ماری، تیرنی، پارتی، ژاکا، پپه، اودگارد، ساکا و اوبامیانگ
تاتنهام: لوریس، اوریه، داوینسون، آلدروایرلد، رگیلون، هویبیرگ، اندومبله، بیل، لوکاس، سون و کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی