نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۰ |
۵
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ورزش های کاردیو که گاهی اوقات به عنوان ورزش هوازی نیز شناخته می شود، به هر فعالیت موزونی گفته می شود که ضربان قلب را تا میزان مورد نظر، یعنی میزانی که بیشترین میزان چربی و کالری سوزی را دارد، بالا ببرد.

وجه تمایز تمرینات هوازی از سایر تمرینات - به عنوان مثال تمرینات قدرتی - این است که این ورزش، به توانایی بدن برای استفاده از اکسیژن، در طول تمرین متکی ست. توانایی یا ظرفیت قلبی افراد می تواند بر اساس عوامل مختلفی متفاوت باشد.

فواید ورزش های هوازی

فعالیت های بسیار کمی وجود دارد که بتوانند در مدت کوتاهی، تمام مزایای سلامت جسمی و روحی، که ورزش هوازی ارائه می دهد را برای شما به ارمغان بیاورند. برخی از مزایای شناخته شده تمرینات هوازی عبارتند از:

  • سوزاندن چربی و کالری، تسهیل کاهش وزن
  • افزایش کیفیت خواب، به خصوص در ورزش متوسط ​​تا شدید
  • افزایش ظرفیت ریه یا میزان هوایی که ریه می تواند نگه دارد
  • بهبود زندگی جنسی با افزایش توانایی تحریک، بهبود تصویر بدن و حتی کمک به درمان اختلال جنسی مرتبط با دارو
  • افزایش تراکم استخوانی هنگام انجام ورزش های کاردیو تحمل کننده وزن، مانند پیاده روی یا بالا رفتن از پله ها

ورزش های هوازی کدام ورزش ها هستند؟

  • کاهش استرس با بهبود توانایی مقابله با مسائل به روشی مثبت
  • افزایش احساس خوب و حتی کمک به تسکین افسردگی و اضطراب
  • افزایش اعتماد به نفس نسبت به ظاهر و احساس فرد
  • کاهش خطر حمله قلبی، کلسترول بالا، فشار خون، دیابت و برخی از انواع سرطان
  • ترغیب اطرافیان به ورزش، با مشاهده شما به عنوان یک مثال مناسب
  • تقویت قلب و تسهیل پمپاژ خون برای آن

کدام ورزش ها هوازی هستند؟

برخی از ورزش ها برای بهبودی قلبی-عروقی، بیش از سایرین موثر هستند. بنابراین، اگر به دنبال بهبود سلامت قلب خود هستید، به فکر انجام این ورزش ها باشید.

۱. دوچرخه سواری

چه در جاده ها دوچرخه سواری کنید یا با دستگاهی در سالن بدن سازی، هر دو روش در بهبود و تقویت سلامت قلب شما موثر هستند. دوچرخه سواری با سرعت بالا، ضربان قلب را افزایش می دهد، بنابراین سبب سوزاندن کالری شده و استقامت قلب را بهبود می بخشد. داشتن سرعت یکنواخت برای مدت طولانی در هنگام تمرین، خوب و موثر است.

ورزش های هوازی کدام ورزش ها هستند؟

۲. گلف

در ابتدا ممکن است فکر کنید که گلف، به فعالیت زیادی احتیاج ندارد؛ که اگر از ماشین گلف برای طی کردن مسیرها استفاده نمایید، این جمله می تواند درست باشد. برای استفاده بیشتر از یک بازی گلف، و بهبود سلامت قلب و عروق خود، بین هر سوراخ راه بروید و کیسه چوب گلف را با خود حمل کنید. ترکیبی از پیاده روی طولانی و تحمل بار سنگین، باعث بالا رفتن ضربان قلب و در نتیجه افزایش استقامت آن می شود. بدین شکل، مقدار توصیه شده پیاده روی روزانه خود را انجام می دهید، عضلات را تقویت کرده و سلامت قلبی عروقی خود را، تنها با یک ورزش، افزایش خواهید داد.

۳. دویدن

دویدن آهسته و سریع، برای بالا بردن ضربان قلب، بسیار مناسب است. برای حصول بهترین نتیجه، باید با سرعت مناسب یا سریع حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بدوید. هنگام دویدن سریع، حتی پس از اینکه دویدن را متوقف کردید، چربی سوزی ادامه خواهد یافت. دویدن در یک گروه یا مسابقه، می تواند به بهبود انگیزه تان کمک کرده و شما را ترغیب کند که برای سلامت قلب خود بیشتر تلاش نمایید.

۴. فوتبال

در یک بازی فوتبال، باید دائماً فعال باشید، که به نوبه خود ضربان قلب را بالا می برد. هنگامی که دائما در حال حرکت هستید، قلب شما مجبور است برای پمپاژ خون، به ویژه به ریه ها، بیشتر کار کند. بازی های چالش برانگیزی مانند فوتبال، قدرت و استقامتتان را به خوبی افزایش داده و طبیعت رقابتی این ورزش، همزمان انگیزه شما را نیز بالا می برد.

۵. شنا کردن

شنا، یک روش خارق العاده برای آرامش و بهبود سلامت قلب است. شنا کردن برای مدت زمان طولانی، صرف نظر از حرکتی که انتخاب می کنید، قدرت شما را افزایش می دهد. هنگام رفتن به استخر، چند بار به طور متوالی، شنای طول بروید تا استقامت بیشتری پیدا کرده و در انجام فنون شنا پیشرفت نمایید.

سلامت قلب و عروق و تناسب اندام، برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم، ضروری است. قلبی که آمادگی بیشتری برای تحمل فعالیت سریع و شدید داشته باشد؛ در طولانی مدت، عملکرد موثرتری خواهد داشت.

ورزش های هوازی کدام ورزش ها هستند؟

انجام تمرینات کاردیو در خانه

 مزیت انجام تمرینات هوازی این است که لزوما به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و به راحتی می توانید آن ها را در خانه انجام دهید. حرکات متنوعی برای انجام دادن در خانه وجود دارد که اگر به تازگی تصمیم گرفتید ورزش های هوازی را انجام دهید، بهتر است از ساده ترین آن ها شروع کنید. همچنین می توانید تمریناتی متناسب با سطح آمادگی جسمانی فعلی خود انتخاب نمایید و در ادامه، با بهبود آمادگی جسمانی، به مرور حرکات دشوارتر را انجام دهید.

نکاتی مربوط به میزان انجام ورزش کاردیو

تکرار تمرینات به سطح تناسب اندام و برنامه شما بستگی دارد. دستورالعمل های کلی عبارتند از:

  • برای سلامتی عمومی، سطح متوسط تا شدید کاردیو را به صورت روزانه ۳۰ دقیقه، ۵ روز در هفته و سطح قدرتی-شدید آن را روزانه ۲۰ دقیقه، ۳ روز در هفته، انجام دهید.
  • برای کاهش وزن و یا جلوگیری از افزایش مجدد وزن، ممکن است به بیش از ۳۰۰ دقیقه در هفته ورزش متوسط-شدید نیاز داشته باشید تا به هدف خود برسید.
  • برای حفظ وزن مناسب بدن، به حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته نیاز دارید.

برای دریافت برنامه ورزشی به صورت آنلاین و همچنین استفاده از ویدئو های آموزش آنلاین ژیمناستیک و باله می توانید به وبسایت باشگاه ورزشی اسپین (http://espinclub.ir/) مراجعه نمایید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی