نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سلطانی‌فر: تصمیم AFC بخشی از پازل تحریم‌هاست/ تیم‌های عربستانی هم باید به ایران بیایند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: میزبانی حق ماست و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

خبرورزشی - جلسه مشترکی امروز با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مهدی علینژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال، حمیدرضا آصفی و خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص تصمیم اتخاذ شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و عدم میزبانی ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات انتخابی جام جهانی برگزار شد.

سلطانی‌فر در این جلسه با تاکید بر کارشکنی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و  نامهربانی‌های AFC با کشور ایران را پایان‌ناپذیر توصیف کرد و اظهارداشت: از تمام ظرفیت دیپلماسی، حقوقی و ورزشی برای تغییر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بهره می گیریم.

وزیر ورزش کشور گفت: در سالی که گذشت به خاطر بحث تغییر اساسنامه و بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال فشار زیادی را تحمل کردیم. بعد از چالش یک ساله توانستیم تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال را از فیفا بگیریم و بعد از ۱۳ سال فوتبال ما از بلاتکلیفی این موضوع خارج شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، عنوان کرد: با تلاشی که صورت گرفت شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و سالم و بدون حاشیه بودیم و برخلاف تصور برخی‌ها در یک فضای مناسب رییس فدراسیون انتخاب شد.

وزیر ورزش و جوانان درادامه با اشاره به رویدادهای پیش روی فوتبال در سال ۱۴۰۰ از رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی درمرحله برگشت و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به عنوان مهمترین رویدادهای فوتبال نام برد و گفت: مسابقات مقدماتی دور رفت در یک مسابقات میزبان بودیم و در سه مسابقه به صورت میهمان حضور داشتیم، برای ما مهم است که در دور برگشت سه میزبانی داشته باشیم.

سلطانی‌فر با اشاره به بحث میزبانی عربستان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: در چند سال گذشته به خاطر شرایطی که ایجاد شده بود تیم‌های عربستانی به ایران نمی‌آمدند و بالطبع تیم‌های ایرانی نیز در عربستان حاضر نمی‌شدند و بازی‌های این دو کشور براساس تصمیم AFC در کشور ثالث برگزار می‌شد. حالا که AFC میزبانی برگزاری یک دوره مسابقات متمرکز را در عربستان قرار داده معنایش این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از این تصمیم عدول کرده و طبیعتاً تیم های سعودی نیز به ایران بیایند.

وی ادامه داد: همواره بازی‌هایی که بین نمایندگان ایران و عربستان برگزار شده با حساسیت خاصی همراه بوده است. ما با دو تصمیم ناعادلانه و غیرقابل پیش‌بینی مواجه شدیم. در خصوص برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی هنگ کنگ، کامبوج و عراق متقاضی میزبانی نبودند. کشور ایران و بحرین فقط متقاضی بودند که در یک تصمیم چالش برانگیز AFC میزبانی را به کشور بحرین داد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که میزبانی حق ایران است، اظهار داشت: در این خصوص یک هفته قبل مکاتبه‌ای را با اینفانتینو رییس فیفا و شیخ سلمان رییس AFC داشتیم که ایران به عنوان یک کشور بزرگ در هشت سال گذشته اکثرا در رنکینگ اول آسیا قرار داشته و درحال حاضر رتبه دوم را در اختیار دارد و عنوان کردیم فوتبال و تماشاگران ایران همیشه در آسیا سرآمد بودند. نتایجی که تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه گرفت یکی از طلایی ترین نتایج کسب شده توسط تیم های آسیایی بود و همچنین باشگاه‌های ما نیز در چند سال اخیر همیشه نتایج درخور کسب کردند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته، تصریح کرد: در این خصوص صحبتی با آقای ظریف داشتیم و موضوع را اطلاع دادیم. همچنین رییس فدراسیون فوتبال نیز دیداری را با وزیر امور خارجه داشت و توضیحات لازم را ارائه داد. او نیز اقداماتی را در این خصوص انجام داد و مکاتباتی را با ریاست فیفا و AFC داشت.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت ورزش کشور شامل وزارت ورزش وجوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال براین باور هستیم که میزبانی حق مسلم ما است و پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد. هنوز فرصت داریم که بخواهیم تصمیم گرفته شده را عوض کنیم اما درباره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فرصت چندانی نداریم و باید تصمیم لازم را بگیریم. باید فضای منطقی تری ایجاد کنیم و عوارض حضور تیم‌های ایران در کشورهای دیگر را کم کنیم.

وی ادامه داد: کشور ایران از همه لحاظ امن است و هیچ گونه مشکلی برای میزبانی مسابقات با رعایت پروتکلهای بهداشتی نداریم. تحریم‌ها نیز بخشی از پازل فشاری است که کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن دست گذاشته است و تصمیم ناعادلانه خود را توجیه می کند.

سلطانی فر در پایان گفت: با وجود همه تصمیماتی که اتخاذ شده ما باید از موضع قدرت در مسابقات حاضر شویم چون قدرت فوتبال ایران بیشتر از دیگر کشورهای همگروه ما است و بازیکنان تیم ملی باید این موضوع را بدانند که می توانند با قدرت از این گروه به مرحله بعدی صعود کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • افشين فرشچي IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    چشم حتما" مي آيند!!! برادر من شما نمي توانيد براي تيم ملي مقابل كامبوج و هنگ كنگ ميزباني بگيريد، آنوقت ادعاي ميزباني تيمهاي عربستاني را داريد؟! صحت خواب!!!
  • لنگ حکومتی حقیر IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    آقای سلطانی فر چه از جان ورزش نحیف و ورشکسته و قحطی زده و بی امکانات و عقب افتاده ایران می خواهید؟تنها دستاورد وزارت شما نابودی کلیه رشته های ورزشی و زیرآب زنی کیروش کبیر و نابودی تیم ملی و خوش خدمتی به تیم "خاص" و محبوب خودتان است که ۲ نایب قهرمانی در بدترین سالهای فوتبال جهان و بخصوص آسیا و در غیاب بزرگان فوتبال آسیا نظیر الهلال و پوهانگ و اوراواردز و الاتحاد و غیره و تضعیف بزرگان دیگر نظیر استقلال کبیر و سپاهان(تازه داشت قد می کشید) بدست آوردید و لاغیر...تنها ثمره و بیلان کاری وزارت ورزش از اول پیدایش آن تا کنون بالاکشیدن تیم "خاص" و قهرمانی های مهندسی شده و جعلی و رانتی آن و تضعیف رقبا و نابودی تیم ملی بوده است .آقای عزیز شما فقط لب و دهن و دماغ هستید و البته بابای مهربان قرمزها ...ماچ ماچ بوس بوس بلال و منقل و غیره فراموش نمیشه
  • لنگ مافیای حکومتی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    سلطانی فر دشمن ورزشه از روزیکه اومده ورزش به گل نشسته ...سلطانی فر فقط بلده برای لنگیها خارج از زمین بی سر و صدا و بدون توپ و تور و استوک گل بزنه و آخرش حاشا کنه
  • صابر تبریزیان IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    شما وزیر نبودی دلسوز و شیفته لنگ بودی شما مدیرعامل واقعی لنگ بودی شما پدر دلسوز لنگیها بودی شما بابا پولدار لنگیها بودی شما غمخوار و سنگ زیر آسیاب لنگیها بودی شما فدایی لنگیها بودی اینهمه آنها را حمایت کردی تیمیکه ۱۰ سال خواب قهرمانی میدید و هر ساله سجده شکر برای بقا بجا می آورد را با هزاران دوز و کلک و رانتهای حکومتی هر ساله قهرمان کردی ولی در آخر از این جماعت نمک نشناس فحش هم شنیدی همان جماعتی که با پولهای دولابی و زنجانی و کارت سوخت و پورشه و بنز و ویلای رویان و ساندویچ و ساندیس و غیره در غار پنهان و مستتر بودند از ترس بی آبرویی و ضایع شدن آقای وزیر شما شنل قرمزی بودی
  • با خفت و خواری لنگیم! IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    بابا مسعود بعد نزدیک نیم قرن یه استادیوم اصلا ۱۰ هزار نفری(۱۰۰ هزار نفری نخواستیم) در پایتخت بساز بعد هر روز مصاحبه کن و برای عالم چنگ و دندان و دماغ نشان بده وقتی ما هیچ امکاناتی نداریم حتی زندگی نرمال و هر روز خودمان با مشکلاتی که برایمان ایجاد کرده اند(سیاسیون بی فکر بیسواد) در حال نابودی هستیم و هیچ چیز سر جای خودش نیست چطور ای اف سی به ما میزبانی بدهد؟؟؟ آیا تاکسیرانی ما توان جابجایی مسافران خارجی را دارد؟آیا حتی یکنفر انگلیسی بلد است؟تاکسی های فرسوده خیابانهای پر چاله و تاریک هتل های بی امکانات و غیره (هتل ۵ ستاره ما در حد ۳ ستاره کشورهای دیگر هم نیست) اونوقت ای اف سی مگه مغز خر خورده که به ما میزبانی بده هروقت ای اف سی خواست انگشت نمای جهانیان بشه و همه بهش بخندند و مسخره اش کنند آنگاه میزبانی را به ما خواهد داد بابا مسعود به ما یه نقطه روشن نشان بده تا برات برقصیم نشانم بده نشانمان بده کلا نشانش بده
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    بعد سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی کنفدراسیون فوتبال عرعرستان و حومه چه به حق چه ناحق ایران را امن تشخیص نمیده نه خودتون گول زنید نه ما را
  • 1532162413 IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    با سلام رایزنی و ارتباطات سیاسی و دیپلماتیک دانش و مهارت و اعتبار میخواهد که شماها از آن محرومید ، ننگ بر همه شما که بخاطر پست و مقام حیثیت ایران و ایرانی را بردید هزاران ننگ بر شما تیمهای عربستانی که خود به خود نمیان ایران عرضه میخواهد که اونارو وادار کند تا در ایران بازی کنند که شما بی عرضه اید بی عرضه
  • حمید IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    با سلام آقای سلطانی شما یک نجومی بگیر اشرافی هستید چگونه می توانید برای ورزش و جوانان مفید باشید؟ اگر راست می گویی فیشهای حقوقی و محل زندگی خود و فرزندانت را به ورزشکاران و مردم اعلام کن. و بگو این همه ثروت را از کجا آورده ای؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی