نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
احمدی: انتقاد می‌کنم چون عاشق گزارشگری هستم/ دو سال قبل خودجوش جایزه را از من گرفتند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمدرضا احمدی، مجری و گزارشگر صدا و سیما به خبرورزشی گفت: من نه تنها مخالف ورود گزارشگران جوان نیستم بلکه از این کار استقبال می‌کنم.

خبرورزشی - محمدرضا احمدی مجری و گزارشگر خوش‌ذوق صدا و سیما در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی با رأی مردم به عنوان بهترین گزارشگر سال انتخاب شد. محمدرضا بعد از گرفتن جایزه حرف‌های جالبی در خصوص ورود گزارشگران جوان به صدا و سیما زد که بازخوردهای زیادی داشت. از همین ‌رو با این گزارشگر پرانرژی تماس گرفتیم تا در این خصوص صحبت‌هایش را بشنویم. 

تبریک بابت انتخابت به عنوان بهترین گزارشگر سال. 
ممنون از لطف شما. تشکر می‌کنم از داوران محترم جشنواره و البته مردم عزیز کشورم که به من رأی دادند و مرا شایسته این عنوان دانستند. این جایزه خیلی برایم ارزشمند است چون مردم مرا انتخاب کردند. امیدوارم بتوانم جواب محبتشان را بدهم. 

چه شد دو سال قبل این جایزه را به تو ندادند؟ 
خودم هم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. قرار بود دو سال پیش این جایزه را بگیرم ولی خیلی خودجوش جایزه را از من گرفتند و اعلام کردند باید یک غیرفوتبالی این جایزه را بگیرد. یادم می‌آید همان روز من اجرای زنده داشتم و نتوانستم در مراسم حاضر باشم، بعد فهمیدم جایزه را به یک گزارشگر دیگر دادند. فقط نمی‌دانم چرا مرا دعوت کردند. اگر از اول می‌گفتند جایزه به آن گزارشگر می‌رسد کسی مشکلی نداشت و حتی حس او هم بهتر می‌شد. 

بعد از گرفتن جایزه هم انتقاداتی در خصوص ورود گزارشگران جوان به صدا و سیما مطرح کردی. در این مورد صحبت کن. 
ببینید همین اول باید بگویم من نه تنها مخالف ورود گزارشگران جوان نیستم بلکه از این کار استقبال می‌کنم. نیروهای جوان و کاربلد باید بیایند و خودشان را نشان دهند تا کیفیت بالا برود ولی این کار باید روی روال و طبق اصول خودش انجام شود. همان‌طور که ما این کارها را انجام دادیم و به این جایگاه رسیدیم. همه نکاتی را که درباره ورود گزارشگران جوان و بی‌تجربه به عرصه گزارشگری فوتبال بود قبلاً به مدیران سیما گفتم. انتقاد می‌کنم چون عاشق کارم هستم. گزارشگری را دوست دارم و برایش زمان گذاشتم و زحمت ‌کشیدم. پوست من از سال ۸۲ تا الان در رادیو و تلویزیون کنده شده و خیلی سختی کشیدم تا مردم کمی ما را قبول کنند. خوشحالم که جوانان دارند می‌آیند اما دوست دارم به نوعی وارد شوند که بعدها انگیزه داشته باشند. کسی که خیلی زود به میکروفون گزارش لیگ قهرمانان اروپا و مراحل حذفی رسیده و بازی‌های حساس لیگ برتر را گزارش می‌کند در آینده انگیزه‌ای برای کار ندارد و این خیلی بد است. باز هم تکرار می‌کنم اصلاً مخالف آمدن جوان‌ها نیستم چون خودم در اوج جوانی وارد این حرفه شدم. فقط انتقادم از روی دلسوزی است چون فوتبال جایگاه ویژه‌ای بین مردم دارد و نباید با یک تصمیم اشتباه آنها را آزرده‌خاطر کرد. مردم ما چه آقایان و چه خانم‌ها اطلاعات فوتبالی بالایی دارند و این موضوع کار ما را بسیار سخت می‌کند البته در کنار این سختی جذابیت کار هم بالا می‌رود. 

ببینید:

بعد از صحبت‌های تو خیلی‌ها فکر کردند مخالف آمدن جوان‌ها هستی.
واقعاً این‌طور نیست. وقتی خودم در جوانی آمدم چطور می‌توانم مخالف باشم. می‌توانید از بچه‌های جدیدی که وارد شدند بپرسید شاید تنها کسی هستم که قبل و بعد از گزارششان تماس می‌گیرم و با آنها در ارتباط هستم. فقط حرفم این بود که بچه‌ها پله پله رشد کنند و بالا بیایند تا همیشه برای این کار انگیزه داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی