نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
مربیانی که برای جانشینی یواخیم لو در تیم ملی آلمان صف کشیده‌اند/ این مربی خوشبخت کیست؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از مهم‌ترین اتفاقات دنیای فوتبال در ماه‌های آتی انتخاب جانشین برای یواخیم لو خواهد بود، مربی‌ای که بعد از ۱۶ سال از تیم ملی آلمان جدا خواهد شد.

خبرورزشی - سرانجام روزی که منتظرش بودیم رسید و یواخیم‌ لو اعلام کرد بعد از یورو ۲۰۲۰ که تابستان ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد، دیگر با فدراسیون فوتبال آلمان همکاری نخواهد کرد. یکی از داغ‌ترین و جذاب‌ترین نیمکت‌ها، نیمکت مانشافت است. تیمی با ۵ عنوان قهرمانی جام جهانی‌ که بعد از جام ملت‌های اروپا یک سال و چند ماه فرصت دارد برای جام جهانی‌ قطر آماده شود. از همین حالا فدراسیون فوتبال آلمان مربیانی که گزینه جانشینی یوگی هستند را لیست کرده. شما فکر می‌کنید مربی بعدی مانشافت چه کسی خواهد بود؟

یورگن کلوپ

به صورت رسمی کلوپ حضورش در تیم ملی آلمان به جای لو را رد کرده است، با این حال رسانه‌ها دست از گمانه‌زنی برنخواهند داشت، چراکه در فوتبال چیزی غیرممکن نیست. درست است که ۳ سال دیگر از قرارداد کلوپ با باشگاه لیورپول باقی مانده اما بعد از دو فصل موفق که در نهایت به شکستن طلسم ۳۰ ساله قهرمانی قرمزها در لیگ برتر ختم شد، تیمش به بحران رسیده. در صورتی که روند ناکامی‌های لیورپول ادامه پیدا کند، شاید باشگاه لیورپول تصمیم بگیرد استیون جرارد را جانشین کلوپ کند. آن زمان با اختلاف نسبت به دیگر مربی‌ها، کلوپ گزینه اول سرمربیگری مانشافت خواهد بود. اگر این فعل و انفعالات اتفاق افتاد، تعجب نکنید. 

هانسی فلیک

در حال حاضر وقتی صحبت از یافتن جانشینی برای یوگی می‌شود، اولین نامی که در ذهن نقش می‌بندد، دستیار سابقش فلیک است. هانسی از آگوست ۲۰۰۶ تا ژوئن ۲۰۱۴ دست راست لو در مانشافت بود. او که همراه تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی‌ هم شد، از کلیدی‌ترین مردانی بود که کنار لو کار کرده‌اند. وقتی کواچ از بایرن رفت، کمتر کسی فکر می‌کرد دوران فلیک در این باشگاه دائمی شود. حالا فلیک با بایرن شش‌گانه را گرفته و نشان داده چقدر خوش‌فکر است. بایرن قدرتمند فدراسیون فوتبال آلمان را وسوسه کرده تا دوباره با فلیک کار کند، این مرتبه به عنوان سرمربی. هانسی چند مرتبه گفته در بایرن خوشحال است و اصلاً به مانشافت فکر نمی‌کند. 

یولیان ناگلزمن

یکی از پرمشتری‌ترین مربیان فعلی فوتبال آلمان و اروپا ناگلزمن است. او بارها با تاتنهام در ارتباط بوده و حتی رئال‌مادرید هم پیشنهادی داد که رد کرد. یولیان می‌توان جانشین یوگی شود؟ قطعاً این یک حرکت هوشمندانه است. ناگلزمن در ۳۳ سالگی یک مربی پخته شده و راه‌های موفقیت و مدیریت را خوب بلد است. رساندن تیمی مثل هوفنهایم به لیگ قهرمانان اروپا و رساندن لایپزیش به نیمه‌نهایی همین تورنمنت، کار کمی نیست. روش‌های تهاجمی ناگلزمن تحسین‌آمیز بوده. قرارداد ناگلزمن سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد اما گرفتن رضایت او از باشگاه لایپزیش برای فدراسیون فوتبال آلمان اصلاً کار دشواری نیست. 

رالف هازنهوتل

برخلاف خیلی تیم‌های ملی دیگر، سکان هدایت تیم ملی آلمان را هیچ‌گاه به دست یک خارجی نسپرده‌اند. آیا این سنت بعد از لو شکسته خواهد شد؟ اولین نام غیرآلمانی که در این باره مطرح است، کسی نیست جز هازنهوتل سرمربی ساوتهمپتون. رالف که در گراتس اتریش متولد شده، به واسطه سال‌ها بازی و مربیگری در آلمان با سبک بازی آلمانی بیگانه نیست. او در اینگولشتات و لایپزیش اعتبار مربیگری‌اش را به دست ‌آورد. او لایپزیش را حتی به نایب‌قهرمانی بوندس‌لیگا هم رساند. هازنهوتل به «کلوپ آلپ» هم معروف شده، چراکه برخی از تاکتیک‌هایش مشابه کلوپ است. 

آرسن ونگر

نامی که قرار گرفتنش در این لیست شما را شگفت‌زده می‌کند؛ ونگر سرمربی پیشین آرسنال. مرد فرانسوی تابستان ۲۰۱۸ از جمع توپچی‌ها جدا شد و از آن زمان به بعد هدایت تیمی را نپذیرفته است. اگر واقع‌بین باشیم، این بدترین انتخاب فدراسیون فوتبال آلمان می‌تواند باشد. وقتی ونگر سرمربی آرسنال شد، همه می‌گفتند از زمان خودش جلوتر است. افتخاراتی با آرسنال کسب کرد و جام طلایی لیگ برتر را برد اما کم‌کم ایده‌هایش دیگر کارساز نبودند. در حالی که هواداران آرسنال فکر می‌کردند با رفتن آرسن شرایط بهتر خواهد شد، این اتفاق رخ نداد. با این حال ونگر و مانشافت؟ بعید است ایده خوبی باشد. 

اشتفان کونتس

کونتس را با گلش مقابل انگلیس در یورو ۱۹۹۶ به یاد داریم. از سال ۲۰۱۶ مربی تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان بوده و این تیم را به قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۷ رسانده. در پرورش خیلی از استعدادهای فعلی آلمان هم نقش پررنگی داشته. بازیکنانی مثل سرژ گنبری، رابین کوخ و لوکا والداشمیت زیر نظر کونتس پرورش پیدا کردند. با توجه به سابقه خوبش در کار کردن با جوانان، از این نظر گزینه مناسبی است. 

رالف رانگنیک

در گذشته با تیم‌های انگلیسی در ارتباط بوده و اخیراً گفته می‌شود پیشنهاد چلسی را رد کرده. تابستان هم برای شایعه حضورش در میلان حاشیه‌ساز شد. رانگنیگ‌ فرد تأثیرگذاری در فوتبال مدرن آلمان بوده و یورگن کلوپ، توماس توخل و یولیان ناگلزمن همگی کنارش کار کرده‌اند. در حقیقت این فصل ۷ باشگاه از ۱۸ باشگاه مربیانی داشته‌اند که قبلاً با رالف کار کرده‌اند. البته رانگنیک را این روزها بیشتر یک مدیرفنی موفق می‌دانند تا سرمربی. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فقط فرهاد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    مربی آلمان کی روشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی