نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
به بهانه استقلالی شدن مهاجم پرسپولیس/ قرمزهایی که با پیراهن آبی عزیز شدند 
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به بهانه استقلالی شدن آرمان رمضانی، بد نیست پرونده‌های گذشته فوتبال ایران را ورق بزنیم و ببینیم چه بازیکنان سرشناسی طی ۴۰ سال گذشته با جدایی از جمع قرمزها، به مردان محبوب آبی‌های تهران بدل شده‌اند. بازیکنانی که تعداد آنها اتفاقاً اصلاً هم کم نیست. 

خبرورزشی - استقلال در آخرین روزهای مهلت نقل‌وانتقالات زمستانی و در حالی که پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه هنوز باز نشده، دست به کار عجیبی زد و زمینه برای حضور آرمان رمضانی در جمع آبی‌پوشان را فراهم کرد! مهاجم سابق پرسپولیس که حضورش در جمع سرخپوشان پایتخت با انتقادات بسیار زیادی مواجه شده بود و در نهایت همین مسئله زمینه برای جدایی او را فراهم کرد ولی ظاهراً فرهاد مجیدی مدعی است به سبک بازی او علاقه و اعتقاد فراوانی دارد! به بهانه استقلالی شدن این پرسپولیسی سابق، بد نیست پرونده‌های گذشته فوتبال ایران را ورق بزنیم و ببینیم چه بازیکنان سرشناسی طی ۴۰ سال گذشته با جدایی از جمع قرمزها، به مردان محبوب آبی‌های تهران بدل شده‌اند. بازیکنانی که تعداد آنها اتفاقاً اصلاً هم کم نیست. 

مردان ویژه 
رفت‌وآمد میان استقلال و پرسپولیس از اواخر دهه ۴۰ تا اواسط دهه ۶۰ یک تابو بسیار بزرگی در فوتبال ایران تلقی می‌شد ولی با این وجود دو بازیکن در همان سال‌ها به شکلی کاملاً خاص چنین حرکتی را انجام دادند. غلامرضا فتح‌آبادی ابتدا برای استقلال بازی می‌کرد ولی پس از مدتی ترجیح داد راهی پرسپولیس شود. جالب اینکه فتح‌آبادی دوباره از پرسپولیس جدا شده و برای دومین مرتبه پیراهن آبی را بر تن کرد! حرکتی که شاهرخ بیانی نیز آن را انجام داد. بیانی سال ۶۵ به خاطر اختلاف با مدیران استقلال، از این تیم جدا شده و پیراهن پرسپولیس را پوشید ولی پس از آن به قطر رفت و تابستان سال ۶۸ دوباره به استقلال بازگشت تا پس از مدتی بازوبند کاپیتانی را نیز بر بازو ببندد! نکته جالب‌توجه اینکه شاهرخ در دربی سال ۶۵ برای پرسپولیس گلزنی کرد و ۴ سال بعد در لباس استقلال دروازه قرمزها را گشود. علیرضا نیکبخت‌واحدی هم شرایطی مشابه دارد. بازیکنی که از تابستان سال ۷۸ تا بهار سال ۸۵ یکی از چهره‌های ثابت و فوق‌العاده محبوب استقلال محسوب می‌شد ولی ناگهان در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، پرسپولیسی شد! نیکبخت اوایل تابستان سال ۹۲ با وجودی که قبلاً مدعی شده بود اصلاً استقلالی نیست، دوباره به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست!

شوک بزرگی به نام هاشمی‌نسب 
بدون هیچ شک و تردیدی، پیوستن مهدی هاشمی‌نسب به صورت مستقیم از پرسپولیس به استقلال در تابستان سال ۷۹ شوک بسیار بزرگی برای فوتبال ایران بود. بازیکنی که به خاطر اختلاف با گروهی از اعضای کادر فنی پرسپولیس که البته رقم پیشنهادی قابل ملاحظه استقلال دست به چنین کاری زد و ناگهان از چهره‌ای منفور میان هواداران آبی به فردی فوق‌العاده محبوب برای آنها بدل شد و طبیعی بود شرایطش در میان طرفداران پرسپولیس به طور کامل عوض شود. وضعیتی که البته حالا پس از گذشت بالغ بر ۲۰ سال، کم‌رنگ‌تر شده ولی هنوز از یاد پرسپولیسی‌ها نرفته است. این نکته را فراموش نکنیم که علی انصاریان و علی علیزاده هم در تابستان سال ۸۵ به صورت مستقیم از پرسپولیس به استقلال پیوستند ولی بازتاب حضور آنها در جمع آبی‌پوشان اصلاً قابل مقایسه با اتفاقی که پیرامون مهدی هاشمی‌نسب رخ داد، نیست. اتفاقی که در زمستان سال ۹۷ برای گادوین منشا هم به وقوع پیوست و او مستقیم از پرسپولیس به استقلال آمد. 

خارجی‌ها 
در میان بازیکنان خارجی که فضای لیگ ایران را تجربه کرده‌اند هم بازیکنانی بوده‌اند که ابتدا لباس پرسپولیس را بر تن کردند ولی پس از آن استقلالی شدند! در مورد منشا توضیح دادیم ولی باید به «هوار محمد» و «الونگ الونگ» هم اشاره کنیم که چنین شرایطی داشتند. البته به جرئت می‌توان گفت این دو بازیکن هم در پرسپولیس و هم در استقلال مهره‌هایی کاملاً معمولی تلقی می‌شدند و نمایش شاخصی را از آنها شاهد نبودیم (‌هرچند هوار گاهی اوقات چشمه‌های تکنیکی رو می‌کرد) 

از داداش‌زاده تا تقی‌پور 
طی بالغ بر ۲۱ سال گذشته تعداد بازیکنانی که ابتدا پرسپولیسی بودند ولی پس از آن استقلالی شدند اصلاً کم نبوده است. بهزاد داداش‌زاده، ابراهیم تقی‌پور، مهرداد اولادی، فرزاد آشوبی، پژمان نوری، محمد قاضی و محمد محمدی از جمله مهم‌ترین و سرشناس‌ترین فوتبالیست‌هایی تلقی می‌شود که چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند. 

دبل این فصل 
استقلال در این فصل عطش زیادی برای جذب بازیکنانی دارد که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته‌اند. قبل از آغاز مسابقات محمد نادری به جمع آبی‌پوشان اضافه شده و اتفاقاً رقم قابل ملاحظه‌ای نیز برای به خدمت گرفتن این بازیکن هزینه شد ولی غیر از چند هفته آغازین، نادری عملاً بازیکنی کاملاً معمولی نشان داد. البته حالا با توجه به روی کار آمدن فرهاد مجیدی و بازگشت مجدد میلیچ می‌توان انتظار داشت که محمد نادری دوباره اوج بگیرد. در کنار این بازیکن، آرمان رمضانی نیز پرسپولیس را رها کرده و به استقلال پیوسته است. باید منتظر بمانیم و ببینیم در صورت بازگشایی پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال و ثبت قرارداد این بازیکن، آیا نمایش‌های پر انتقاد او با پیراهن پرسپولیس در جمع استقلالی‌ها نیز تکرار خواهد شد یا اینکه فرهاد چهره دیگری از این فوروارد برایمان نمایان خواهد کرد؟ 

مردان آسمانی 
نکته تأسف‌برانگیز این مطلب آن است که در میان بازیکنان فوق، دو نفر از آنها حالا دیگر در جمع ما نیستند و جزو مردان آسمانی فوتبال ایران تلقی می‌شوند. مهرداد اولادی را فروردین سال ۹۵ از دست دادیم و علی انصاریان نیز همین ماه گذشته مسافر ابدیت شد تا هواداران هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را در ماتم فروببرد. روحشان شاد و یادشان گرامی.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Blue Love IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    نیکبخت از استقلال به پیروزی رفت و گفت لنگ حکومتیه و ماجرای محرومیت دربی و... هاشمی نسب کاملا برعکس بود یعنی از پیروزی به استقلال اومد و اونم اعتراف کرد لنگ حکومتی و خاصه!! یعنی دو نفر با شرایط کاملا متفاوت میگن پیروزی حکومتیه و همچنان لنگیا میگن ما مظلومیم!!!
    • سروش IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      زورمون زیاده ، حکومتی هستیم، قهرمانم میشیم، همه کار هم میکنیم!!!! می دونی چرا؟ چون قدرتمندیم! پشت همیم! حواسمون به تیم های دیگه نیست، هر کی رو نیمکتمون بشینه تا آخرش ازش حمایت میکنیم! مثل شما دوزاری نیستیم که یه روز فلان رو بخوایم یه روز فلون رو و هر روز رنگ عوض کنیم و پشت مربیمون رو خالی کنیم.. فرق ما با شما اینه که شما پوشالی هستین و ما واقعی! شما هنوز تو 40 سال پیشتون موندین و پزش رو میدین و ما هر روز قدرتمند تر میشیم و به داشته های الانمون مینازیم... میبینی چقدر فرقه؟ حالا میخوای بگو حکومتی ، بگو بابامسعود بگو عمو حسن.. اصلا هرچی میخوای بگو!!! شما ها فقط حرف بزنین و ما عمل میکنیم! شماها با خودتون مشکل دارین چه برسه با بقیه!! کاش یکم از محرم نویدکیا و سپاهان خوشکل امسالش یاد بگیرین....
  • سیدرضا DE ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    البته از گذشته این پرسپولیس بود که بازیکنهای استقلالو میگرفت و هاشمی نسب شاید تنها بازیکنی باشه که پرسروصدا بود و مهدی سرطلایی ما شد وگرنه اکثریت چندان نام آشنا نبودن ویا بازیکنهای خودمون بودن که برگشتن ، از داریوش خان مصطفوی و جواد ا...وردی پرویز قلیچ خانی گرفته تا احدی نامجومطلق شاهرخ و نیکبخت و......علی اکبریان
  • میلاد سرخ US ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    خوب این نشان می دهد برای پرسپولیس اصلا مهم نیست چون نیازی به این تبلیغات ندارد ولی استقلال برای دیده شدن در جامعه ی ورزش مجبور است به این کارها روی بیاورد نمونه ی عینی آن دانشگر است که اگر پرسپولیس نیاز به هوچیگری داشت سه سوته دانشگر را جذب میکرد ولی هدف پرسپولیس قهرمانی و خوشحالی هواداران است نه اجرای شوهای مسخره و هوچیگری و تزویر و ریا اصلا همه ی دیپورتی های ما مبارک استقلالی ها در ضمن این را بدانید اگر کادر فنی نادری را میخواست حتما نگرش میداشت پس او هم مانند رمضانی در پرسپولیس یک عنصر اضافی بود مبارک شما باشد
  • آقامجید پرسپولیسی❤❤ IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    خدارو شکر که نادری رو دادیم کیسه تا آقایی بازی کنه آقایی میارزه به کل تاریخ کیسه
  • بهنام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    بازیکنی که پشت انصاریان هست چقدر شبیه ماهینی هست ؟؟؟
    • xadeq IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      خودشه. البته تو تیم استقلال اهواز با انصاریان همبازی بود.
  • امیرحسین AQ ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    پرسپولیس گذاشت استقلال برداشت بهترین تیتر تاریخ
  • جلال IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    توی متن گزارش جایی نوشتین: آرمان رمضانی نیز پرسپولیس را رها کرده و به استقلال پیوست!!!! این دیگه از اون حرفاس.چون پرسپولیس ایشونو رها کرد نه ایشون پرسپولیس رو....یکی از بدترین خریدهای ممکن بود و خدا رو شکر زود ردش کردیم....آینده نشون میده کلاه گشادی با خریدش سر استقلال رفته
  • محسن IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    یه پرسپولیسی واقعی ب کیسه نمیره نمونش رامین رضاییان عزیز
  • شاهین IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    اگه ادعای حرفه ای بودن داریم تو فوتبال حرفه ای این رفت و .امدها عادیه ...پس اگه واسه ما تابو هست فوتبالمون اسا حرفه ای هست وگرنه حرفه ای نیست وبه قول مرحوم ناصر خان حجازی از حرفه ای بودن فقط شماره خارجی پیراهنها رو یاد گرفتیم واما سروش جون عمو جان چند سالته ..؟فوتبال هم مثل زندگیه بالا پایین داره زیاد ازش نگذشته مرور کن اوایل دهه 80 ودوران رویانیان با اون بریز وبپاشها امدن انواع واقسام مربیانوبازیکنان داخلی وخارجی وهرهفته شعار حیاکن رها کن دایی استیلی مانویل ژوزه وینگادا سوبل قطبی ...حالا دم از حمایت واین حرفا میزنید اره فعلا تا بابا مسعود هست زورتون زیاده ولی فقط تو داخل وگرنه اونور وی ای ار هست و سندروم دست بیقرار شیری وپای بیقرار نوراللهی ..وحتی انقدر اعتبار ندارید که حتی با سرگروهی بهتون میزبانی بدن ومیزبانیو دادن به هند پس اونا هم فهمیدن با تقلب وسربریدن تیمهای دیگه بالا اومدید هر وقت یه قهرمانی اسیا مثل سرور دوستارتون اوردید قد قد کنید تو این قرن که یه قهرمانی تو اسیانیاوردید ایشالله قرن بعدی....
  • 6 IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    جالبه که کیسه با بازیکنای ما قوی میشه و ما با اونا ضعیف! رمز کیسه یا رمز داوینچی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی