نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
بهاری سخت در انتظار پرسپولیس/ موعد مطالبات برانکو و کالدرون سر رسید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فراموش نکنیم که کالدرون تا امروز به هیچ‌کدام از پیشنهادهایش پاسخ مثبت نداده تا بتواند طلب کاملش را از باشگاه پرسپولیس دریافت کند.

خبرورزشی - کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا در اسفند ٩٨ پرسپولیس را محکوم به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به برانکو کرد اما ماه‌ها این پول پرداخت نشد و در نهایت کمیته انضباطی فیفا پرسپولیس را از نقل ‌و انتقالات محروم کرد. این بدهی پس از اینکه پرداختش ماه‌ها به تعویق افتاد اما در نهایت مرد کروات همه مطالباتش را دریافت کرد و در حالی که به نظر می‌رسید خیال همه هواداران پرسپولیس از این بدهی سنگین راحت شده باشد اما بلافاصله پس از آن خبر رسید باشگاه محکوم به پرداخت مالیات ۴، ۵ ساله‌اش شده است. 

برانکو ایوانکوویچ در سال اول قراردادی ۶۵٠ هزار دلاری منعقد کرد و برای سال بعد از آن، پایه قراردادش به ٧۵٠ هزار دلار رسید. او برای سال سوم و چهارم هم پایه ٨٠٠ هزار یورویی در قراردادش داشت. براساس قوانین مالیاتی، باشگاه پرسپولیس باید برای دو سال آخر حدود ٢۴٠ هزار یورو (این مبلغ تقریبی محاسبه شده و مبالغ دقیق از سوی اداره مالیات تعیین می‌شود) را به اداره مالیات پرداخت می‌کرد که این کار انجام نشده است. 

نکته حائز اهمیت این است که برانکو برگه تسویه‌حساب مالیاتی خود را از ایران دریافت نکرده تا به کشور خود ارائه کند و از پرداخت مالیات دستمزدش معاف شود. به نظر می‌رسد برای خارجی‌های لیگ برتر ایران مالیات ۲۲ درصدی از کل مبلغ قرارداد آنها لحاظ می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها به‌ جز مبلغی که به برانکو و همکارانش پرداخت کرده‌اند باید مالیات ۵۰۰ هزار دلاری برانکو ایوانکوویچ را که تعهد کرده بود در ایران تسویه کند باید به هر ترتیب که شده مفاصاحساب را بگیرند و این یعنی مدیران پرسپولیس در کنار پرداخت مطالبات بازیکنان این تیم که روز گذشته علیه این باشگاه و اعتراض به عدم دریافت دستمزدهای خود استوری گذاشته و واکنش نشان دادند، باید نگران بدهی سنگین مالیاتی نیز باشند. حالا موعدش رسیده و باشگاه پرسپولیس باید در بهار سال آینده (فروردین ۱۴۰۰) این پول را پرداخت کند.

برانکو ایوانکوویچ

البته این، همه مشکل باشگاه نیست. یک ماه بعد از آن پرسپولیسی‌ها باید بدهی‌شان را به گابریل کالدرون و دستیارانش بدهند. در حکم کالدرون آمده که ۵۸۰ هزار دلار باید از پرسپولیس بگیرد. او ۳۰۰ هزار دلار بابت قسط دوم قراردادش طلبکار است و ۲۸۰ هزار دلار نیز باقی قرارداد و پاداش این مربی آرژانتینی است. بنابراین دفاعیه قرمزها در قبال باقی قرارداد مورد قبول دادگاه فیفا نبوده و پرسپولیسی‌ها به شکل کامل در این پرونده محکوم شده‌اند. این در حالی است که خواکین و والنسیا هم روی هم ۱۶۵ هزار دلار از پرسپولیس دریافت خواهند کرد تا مجموع این رقم روی عدد ۷۴۵ هزار دلار باشد. 

بیشتر بخوانید:

اوایل آذرماه بود که امیرعلی حسینی معاون روابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس مدعی شد: « کالدرون دو دستیار به نام‌های اینیگو و خواکین داشت که مدیریت وقت باشگاه تشخیص داد روند رسیدگی به پرونده اینیگو به دلیل هزینه‌های زیاد از دادگاه CAS خارج شود و قرار شد پول این مربی را خارج از دادگاه پرداخت کنیم. پرونده کالدرون و خواکین هم در CAS جریان دارد.» پیش از این گفته می‌شد که این بدهی از پاداش حضور پرسپولیسی‌ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت خواهد شد. فراموش هم نکنیم که کالدرون تا امروز به هیچ‌کدام از پیشنهادهایش پاسخ مثبت نداده تا بتواند طلب کاملش را دریافت کند.

گابریل کالدرون

این دو بدهی هنگفت را بگذارید کنار مطالبات بازیکنان که شنیده می‌شود تا امروز حدود ۳۰ درصدش را دریافت کرده‌اند و انتظار دارند در آستانه سال جدید و بعد از پایان بازی با نفت مسجدسلیمان همین مقدار را هم دریافت کنند که عدد قابل توجهی می‌شود. از طرفی قرارداد باشگاه هم با اسپانسرش تا اواخر بهار آینده اعتبار دارد. 

چند روز پیش هم بازیکنان اعتراضی را نسبت به دریافت نکردن طلب‌شان داشتند و مدیریت هم کاملاً تحت فشار قرار دارد تا هر طور شده قدم به قدم این مشکلات و بدهی‌ها را از سر راه بردارد. همه این مشکلات در حالی پیش روی پرسپولیس قرار دارد که هواداران این تیم با حضور ترابی و مغانلو و پایان محرومیت آل‌کثیر در اواسط فروردین سال آینده بیش از پیش به قهرمانی تیم‌شان امیدوارند. شاید این بزرگترین مشکل قرمزهای پایتخت در راه رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی‌شان باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مولر از برلین DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    اقای انصاریفرد می توانستی بجای اوردن استوکس و اوساگونا همان سال با کالدرون تسویه کنی. نکردی چون مدیر نبودی.!!! در قضیه برانکو هم مدیران وقت قرارداد خوبی نبسته بودند. معمولا کسی که درامد دارد پول کسب می کند مالیات می دهد. نه باشگاه مفلوک!! برانکو برای چهار سال اش سه میلیون گرفته انوقت پرسپولیس مالیات اش را می دهد. وقتی باشگاه وکیل حقوقی و اقتصادی ندارد . حاصل این می شود. قرارداد باید زیر نظر وکلا بسته شود . نه مدیر کری خون!! بودمیر الان کجا بازی می کند . 120هزار دلار قرارداد بسته . ولی از پرسپولیس 500هزاردلار به جیب زد!!! مشکل اصلی پرسپولیس این سالها ریخت پاش بدون مدیریت بوده.. چون مدیر گذارا هست . اینده نگر نبوده. به من چه .من باید امسال قهرمان شوم. وملکه ذهن هوادار!!! الان مدیر بیاید همه بدهی ها را صاف کند . طرفدار اصلنا پشیزی ارزش نمی گذارد. فقط کری .و اوردن بازیکن گرانقیمت . تشنه هوادار این هست!!
  • ع IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    تا مسعود جون هست هیچ چیز واسه لنگ سخت نیست
  • ناشناس IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    خخخخ بهار سخت؟؟؟؟ واسه پیروزی؟؟؟!!! تو این 4 سال مگه سختی دیدن؟؟ سال بعد هم مثل 4 سال گذشته. حمایتهای آشکار و پنهان وزیران لنگی اجازه نمیده بهشون سخت بگذره
    • ... NL ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
      عقل هم چیز خوبیه که برخی ازش محروم‌ان. دو سال از این چهارسال پنجره پرسپولیس بسته بوده و با همین پنجره بسته قهرمان شد و به فینال ای‌سی‌ال رسید. بازیکن‌های خوب‌مون رو از دست دادیم و مدیر پشت پرده کل باشگاه رو به فحش کشید و حالا ادعای دل‌سوزی و تعهدش می‌شه! پنجره داخلی‌مون بسته شد و باز شد و باز همه ما رو متهم کردن در حالی که سایر تیم‌ها اصلن نمی‌دونن کی پنجره‌شون باز می‌شه اون‌قدر که بی‌دغدغه‌ان؛ به‌جاش تهمت‌هاشون رو به ما می‌زنن. حیف حیوان...
  • کیسه کش منفور US ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    امیدوارم پنجره ی تیم کثیف کیسه باز نشود و در حسرت بازیکنان جدید شان بمانند
  • x IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    باید هر طور شده پاداش آسیایی رو بگیریم بزنیم به زخم بدهی ها و مطالبات بازیکنا. من فک کنم هیچ از پاداش آسیایی نمونه برای ساخت یه کمپ تمرینی خوب و مجهز.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی