نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
۱ |
۴
عملکرد درخشان گلر پرسپولیس/ لک تک شد
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عملکرد تحسین برانگیز دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس نقس بسزایی در موفقیت‌های این تیم در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ داشت.

خبرورزشی - شیوع جهانی بیماری کرونا باعث شد تا برنامه‌های یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در ماه‌های ابتدایی سال ۱۳۹۹ با جدایی چند بازیکن تاثیرگذار این تیم دستخوش تغییر شود.

علیرضا بیرانوند، علی علیپور، کریستین اوساگونا، محسن ربیع خواه، مهدی ترابی و محمد نادری تعدادی از بازیکنان پرسپولیس بودند که پس از پوکر قهرمانی این تیم تصمیم به جدایی از جمع سرخپوشان گرفتند تا یحیی گل محمدی برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا با دردسر بزرگ برای پیدا کردن جانشین آنها روبرو شود.

حامد لک بر خلاف انتظار به عنوان جانشین علیرضا بیرانوند در نقل و انتقالات تابستانی در چارچوب دروازه پرسپولیس انتخاب شد. او در روزهایی به پرسپولیس آمد که یحیی گل محمدی از عملکرد «بوژیدار رادوشوویچ» دروازه‌بان کُروات راضی نبود و لک را از همان ابتدا به عنوان گلر اول تیمش استفاده کرد.

شروع دوباره رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا که بطور متمرکز در کشور قطر برگزار شد آغازی برای دروازه‌بان همیشه جنجالی فوتبال ایران بود. لک با حضور در چارچوب دروازه پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی، آمار فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشت. او تا دیدار فینال این رقابت‌ها تنها دو بار از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز شد اما عملکرد پراشتباه خط دفاعی این تیم باعث شد تا سرخ‌ها در بازی فینال هم دو گل از روی نقطه پنالتی دریافت کنند و نایب قهرمان شوند.

بیشتر بخوانید:

لک با ۸۸.۹ درصد مهار توپ در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ به عنوان بهترین دروازه بان این رقابت‌ها انتخاب شد تا نشان دهد اعتماد یحیی به او برای آمدن به پرسپولیس بی دلیل نبوده است.

او در لیگ برتر بیستم نیز عملکردی خیره کننده داشت. لک در این رقابت‌ها ۱۰ کلین شیت در پایان هفته هجدهم از خود به جای گذاشت تا نظر کارشناسان فوتبالی را بیش از پیش به خود جلب کند.

لک تا پایان بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر در سال ۹۹ تنها ۹ گل خورده است که نسبت به تمام همتایان لیگ برتری خود در فصل جاری آمار بهتری است. ستاره‌ای که در فصل بیستم تصمیم گرفته است شماره ۸۱ را بپوشد اما بر هیچکس پوشیده نیست شماره یک برازنده حامد لک است.

حامد لک نگذاشت جای خالی بیرانوند در پرسپولیس احساس شود و بعید نیست با ادامه این روند در سال ۱۴۰۰ بتواند جای او را در تیم ملی فوتبال ایران نیز بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • payam samadi IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    عالیه حامد با تجربه خوب با اعتماد بنفس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی