بازگشت پرسپولیس به صدر؟/ بازی تکراری استقلال در سال جدید
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر در روز شنبه ۱۴ فروردین ماه برگزار می شود و پرسپولیس در مشهد به مصاف شهرخودرو می رود و استقلال در تهران میزبان پیکان است.

خبرورزشی -  ۵ دیدار دیگر از هفته نوزدهم لیگ برتر در روز شنبه ۱۴ فروردین برگزار می‌ شود. نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

شهرخودرو - پرسپولیس؛ بازگشت به صدر در ۱۴۰۰؟

پرسپولیس بعد از درگذشت انصاریان و میناوند در ۹ مسابقه با لباس مشکی به میدان آمد که در هیچ کدام از آنها بازنده نشد با این حال شاگردان گل‌محمدی در روزهای آخر سال ۱۳۹۹ صدر جدول را به سپاهان دادند و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار گرفتند.  حالا پرسپولیس به دنبال بازگشت به صدر در سال ۱۴۰۰  است. شرایط تیم پرسپولیس ایده آل به نظر می‌رسد. با این حال شهرخودرو هم نمی‌خواهد در خانه‌اش از پیش بازنده باشد. سیدمهدی رحمتی سرمربی تیم مشهدی قطعا نیم‌نگاهی به برد خواهد داشت هرچند گرفتن یک امتیاز هم برای شهرخودرو قابل قبول به نظر می‌رسد.

در بازی رفت پرسپولیس ۳ بر صفر به پیروزی رسید و شاید تکرار این برد برای تیم گل‌محمدی خیلی دور از دسترس به نظر نیاید. امین قاسمی نژاد مهاجم مورد علاقه استقلال هم در نهایت در تیم رحمتی باقی ماند و در این بازی قاسمی نژاد انگیزه ویژه‌ای برای درخشش و حتی گلزنی به پرسپولیس دارد.

تراکتور - مس رفسنجان؛ استارت قدرتمند قرمزپوشان تبریزی؟

تراکتور با فاصله یازده امتیازی از صدر جدول در رده پنجم جدول لیگ قرار دارد. هواداران تراکتور اصلا از این جایگاه تیم محبوب شان راضی نیستند و امیدوارند تراکتور با رسول خطیبی دوباره به جمع مدعیان قهرمانی برسد و روزهای خوبش را از سر بگیرد. در آنسوی میدان تیم مس رفسنجان که اولین حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند روی پله هشتم جدول لیگ ایستاده که رتبه‌ای بسیار فراتر از انتظار برای این تیم محسوب می‌شود. مس رفسنجان با محمد ربیعی این هفته کار سختی در تبریز دارد. هواداران تراکتور در انتظار استارت قدرتمند تیم شان در سال ۱۴۰۰ هستند.

نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران؛ نبرد برای بقا و برد

نفت مسجدسلیمان ۸ هفته است در لیگ برتر رنگ برد را ندیده و بعد از جدایی مجتبی حسینی شرایط این تیم دشوارتر شده است. داریوش یزدی تلاش کرده تیم را ساماندهی کنداما هنوز طعم برد را در لیگ برترنچشیده است. نفت مسجدسلیمان در آخرین بازی سال ۱۳۹۹ مقابل پرسپولیس ۲ بر یک بازنده شدند و اکنون می خواهند سال جدید را در خانه با برد آغاز کنند. از سویی دیگر نساجی مازنداران با حضور ساکت الهامی تیمی متحول شده  نشان داد. برد مقابل سایپا در آخرین مسابقه سال حکایت از روند صعودی تیم شهرخسته دارد.

نساجی اما به دلیل امتیازهای از دست داده در رده پانزدهم قرار دارد. برای بقا باید در ۱۲ دیدار باقیمانده تا پایان لیگ حداکثر امتیازات را جمع کند. نفت مسجدسلیمان هم اگر روند نزولی اش را متوقف نکند ممکن است از رده دوازدهم جدول هم پایین تر بیاید. مسابقه رفت دو تیم یک بر صفر به سود نساجی تمام شد و در واقع این تنها برد نساجی در دور رفت بازی ها بود.

ذوب آهن - صنعت نفت آبادان؛بازگشت به لیگ برتر؟

ذوب آهن با قرار گرفتن روی پله چهاردهم جدول لیگ باعث نارضایتی هوادارانش شده است. تیمی که فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کرده نباید برای بقا در لیگ برتر تلاش کند. بخصوص اینکه ذوب آهن یکی از باشگاه های خوب و با امکانات ایران محسوب می شود. این تیم هم انگیزه های زیادی برای برگشت به لیگ برتر را دارد و اینکه خود را به رده های بالاتر در جدول لیگ برساند. 

صنعت نفت آبادان هم که در نیم فصل اول تا هفته یازدهم نتایج درخشانی گرفته بود وچند هفته ای در صدر جدول هم قرار داشت به یکباره سیر نزولی اش آغاز شد. نفتی از هفته یازدهم به بعد رنگ برد را ندیده اند. نفتی ها برای ماندن در میانه جدول باید روند نتیجه گیری شان را تغییر بدهند وگرنه به منطقه خطر نزدیک و نزدیک تر خواهند شد.

بازی رفت دو تیم یک بر صفر به سود نفت ابادان به پایان رسید.

استقلال - پیکان؛ بازی تکراری در سال جدید

استقلال  که سال ۹۹ را با برد به پایان رساند قصد دارد در شروع سال جدید هم روند صعودی خود را ادامه بدهد. آبی پوشان برای عقب نماندن از کورس با پرسپولیس و سپاهان می خواهد پیکان را هم شکست بدهد. نبردی تکراری که در اسفند ماه در جام حذفی برگزار شد و استقلال با شکست پیکان صعود کرد. این مرتبه اما مسابقه در ورزشگاه آزادی و در لیگ است. شاید بازی مساوی هم داشته باشد که دلخواه پیکان است.

چند بازیکن و مربی استقلال به کرونا مبتلا شدند و فرهاد مجیدی هم در روزهای اخر تیمش را از دید خارج کرد تا برنامه هایش را بهتر اجرا کند. بعید است پیکان حریف استقلال شود مگر اینکه شگفتی رخ بدهد. به هر حال پیکان در نقل و انتقالات خودش را تقویت کرده و بازیکنانی چون علی عبدالله زاده، رضا حبیب زاده، عزیز معبودی، آرمان قاسمی را به خدمت گرفته است ولی استقلال تیم بزرگی است که بازیکنان تکنیکی خوبی دارد. باید دید مهدی تارتار سرمربی پرسپولیسی پیکان بازهم مقابل فرهاد مجیدی بازنده میشود. بازی رفت هم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

برنامه مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر

شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

پدیده مشهد- پرسپولیس –ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
تراکتور تبریز - مس رفسنجان– ساعت ۱۷- ورزشگاه یادگار امام تبریز
ذوب‌آهن اصفهان- صنعت نفت آبادان–ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
استقلال - پیکان تهران – ساعت ۱۸:۵۰- ورزشگاه آزادی تهران

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

سایپا تهران - سپاهان– ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه پاس قوامین تهران
گل‌گهر سیرجان - ماشین‌سازی تبریز–ساعت ۱۷- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران – ساعت ۱۷ - ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج اصیل اریایی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    یادمان نرود که لنگ تیم شانزدهم بود وبا هوچیگری و با خط و نشان کشیدن یحیو برای وزیر مسعود لنگی باعث شد پاپا مسعود روال سالهای گذشته رادر پیش بگیرد و نتایج لنگ را در وزارت مشخص و توسط داوران سکه دوست توی زمین فوتبال اجرا شود یادمان نرود که بازی لنگ مقابل فولاد که برای لنگ بازی مرگ وزندگی بود زاهدیفرد شخصا هر دو گل لنگ را خودش به ثمر رساند تا لنگ از سقوط به دسته یک نجات پیدا کند و بازی لنگ مقابل نفت مسجد سلیمان اوج هنر نمایی بیژن حیدری برای لنگ بود و بیژن حیدری که سیرمونی سکه ندارد
  • {.....} IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    کمیته اخلاق رسیدگی کنه چرا و به چه علت سایپا و پیکان بیشترین سه امتیازهای کادویی را به لنگ دادن ولی نفس رقبای لنگ چون سپاهان را تا حد زورشون گرفتن؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی