نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
۰ |
۰
پیکان آژانس استقلال برای آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال بعد از شکست پیکان در جام‌ حذفی یک بار دیگر رودرروی این تیم قرار می‌گیرد، این بار در چهارچوب لیگ برتر.

خبرورزشی - هر دو تیم به اندازه کافی از هم شناخت پیدا کرده‌اند و این کار را برای نتیجه‌گیری سخت می‌کند. تاکتیک اصلی پیکان پرتاب اوت‌های نادر محمدی است که موجب استفاده پیکانی‌ها از توپ دوم می‌شود. برای مقابله با این تاکتیک مدافعان استقلال باید زننده ضربه اول باشند و هافبک‌های دفاعی استقلال توپ دوم را از آن خود کنند؛ در غیر این صورت پیکان دروازه استقلال را با چالش فروپاشی مواجه خواهد کرد. 

استقلال برای اینکه به یک مدعی جدی قهرمانی تبدیل شود همانند پرسپولیس و سپاهان باید به شکلی فوتبال کند که فوتبالش در برابر حریف غالب شود. به واقع استقلال باید به گونه‌ای بازی کند که تاکتیکش غالب شود در غیر این صورت برای نتیجه‌گیری باید منتظر اما و اگر و اتفاق باشد. بهترین تاکتیک هم برای در اختیار گرفتن بازی گردش توپ در خطوط سه‌گانه و بازی روی زمین است. پیکان می‌تواند آژانس استقلال برای رفتن به آسیا باشد چون بازی با صنعت نفت هم لغو شد. پیکان تیمی است که در منطقه یک‌سوم دفاعی پرتعداد بازی می‌کند، حتی زمانی که در حمله توپ را از دست می‌دهد به سرعت به عقب باز می‌گردد و این بدین معنی است که استقلال در زمان حمله با انبوه بازیکنان پشت توپ مواجه خواهد شد و در چنین شرایطی برای اینکه از حملات سود ببرد باید به بازی سرعت بدهد و قدر موقعیت‌ها را بهتر بداند. 

عملکرد سینوسی پیکان در فصل اخیر هم مؤید این مطلب است که پیکان تنها یک شیوه برای رسیدن به دروازه حریف دارد و با بازیخوانی حریف کمی کار برای این تیم سخت می‌شود. هیچ‌کس مخالف استفاده پیکان از توپ‌های بلند نادر محمدی نیست و هر تیم دیگری هم بود از پرتاب‌های بلند این بازیکن استفاده می‌کرد اما غالب شدن این تاکتیک موجب شده تا دیگر توانمندی‌های تیم پیکان تحت‌الشعاع قرار بگیرد. برخی از گل‌های تیم پیکان در همین فصل نشان می‌دهد پیکان می‌تواند روی بازی ترکیبی و گردش توپ در خطوط سه‌گانه به گل برسد اما همان‌طور که اشاره شد تلاش می‌کند با پرتاب اوت‌های بلند و همچنین پاس‌های بلند به گل برسد. یکی از اشتباهات تیم پیکان این است که سریع به دنبال دادن پاس آخر است و همین موجب شده تا زود مالکیت توپ را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی