نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
۵ |
۴
چرا زورتان به مقصران نمی‌رسد؟/ داستان یک قرارداد زشت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک قرارداد زشت، همه دارایی‌هایی فوتبال ایران را به باد داد. استخدام مارک ویلموتس به هیچ عنوان در پی تحقیق و مطالعه حساب شده، نبود.

خبرورزشی - خبر سند خوردن سه‌دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) خبر اول همه رسانه‌ها شد. اگرچه هنوز سندی به نام شستا صادر نشده‌ اما همه می‌دانند که این خطر از رگ گردن به فدراسیون فوتبال نزدیک‌تر است.

ماجرای ساختمان پرسپولیس

زمانی که محمد دادکان یعنی رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت ساختمانی برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بخرد تا این دو باشگاه از بی‌سامانی و بلاتکلیفی خارج شوند، مشاوران به رئیس مشورت دادند که به دلیل طلبکاران بی‌شمار، امکان مصادره ساختمان توسط طلبکاران وجود دارد و بهتر است سند این دو باشگاه در مالکیت فدراسیون باقی بماند. همین مشورت موجب شد در زمان اختلاف مالی فدراسیون فوتبال با شستا، سند دو باشگاه به عنوان دارایی فدراسیون محاسبه و علاوه بر سند فدراسیون، سه‌دانگ از باشگاه پرسپولیس هم به معرض فروش گذاشته شود تا مجموعه بدهی‌های فدراسیون به شستا تسویه شود. 

قرارداد زشت 

یک قرارداد زشت، همه دارایی‌هایی فوتبال ایران را به باد داد. استخدام مارک ویلموتس به هیچ عنوان در پی تحقیق و مطالعه حساب شده، نبود. یک مربی بی‌کیفیت جایزه‌بگیر به نام ویلموتس را آوردند تا ۶ امتیاز حیاتی فوتبال ایران در راه مقدماتی جام جهانی‌ به باد برود. علاوه بر این، ده‌ها میلیارد از ثروت ایران برای این مربی بی‌ارزش فنا شد و حالا همه نگران ۳۰۰ میلیارد تومانی هستند که اگر فیفا به نفع ویلموتس رأی دهد، باید به عنوان غرامت قرارداد مرد بلژیکی بپردازیم. 

زورتان به مقصر نمی‌رسد؟

مقصر این قرارداد و این ماجراها و مدیریت نادرست فدراسیون فوتبال کاملاً مشخص است. رئیسی بود که دبیرکلی داشت و همه امور را به او محول کرده بود و هیئت رئیسه‌ای که در همه امور با او هماهنگ بودند و همین‌طور وزیری که هرچه رئیس فدراسیون می‌گفت، موافقت می‌کرد. زورتان به مقصر اول تا دهم این پرونده نمی‌رسد که پول اشتباهات‌شان را از حساب پر و پیمان آنها بگیرید؟ زورتان اگر به آنها نمی‌رسد، چرا اجازه می‌دهید ویرانه فوتبال ما ویران‌تر و ساختمان‌های فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس مصادره شود؟ 

واقعاً به دنبال احقاق حق هستید؟ یقه مقصران و مسببان این افتضاح را بگیرید که فوتبال ما را به نابودی کشاندند. اگر زورتان به آنها نمی‌رسد، لطفاً اجازه ندهید فضای فوتبال از این هم متشنج‌تر و بحرانی‌تر شود. تیم ملی چند هفته دیگر باید با حکم ظالمانه کنفدراسیون فوتبال آسیا به بحرین برود تا دیدارهای دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی‌ (که میزبانش بودیم) را برگزار کند. اگر نمی‌توانید به تیم ملی کمک کنید که حال مردم با موفقیتش خوب شود، حال فوتبال را از این خراب‌تر نکنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    ماجرای ویلموتس فقط یکیش هس اما بحث رسیدن زور که نیس مسئله اینجاس کی باید یقه کی رو بگیره؟ خودشون یقه خودشونو بگیرن؟!! همه می‌دونن چرا علی دایی دیگه در فوتبال نیس ولی چه کسی باید یقه افرادی که به دایی اجازه نمیدن بگیره؟ اصلا می تونه؟ نکته مهم و مشکل بزرگ دیگه؛ اصلا این دارایی‌های هر دو باشگاه که میگین با کدوم درآمد مستقل بدست اومده؟ دادکان با کدوم درآمد دو باشگاه، براشون ساختمون خرید؟ اصلا چرا فدراسیون بخره؟ درسته متولی اونا هستن، ولی چراااا؟! کجای دنیا این جوریه؟ اگه همین امروز بودجه ای که از بیت المال به این دو باشگاه داده میشه (تا بازیکن یه میلیاردی رو ده میلیارد قرارداد ببندن) قطع بشه نیازی به فروش ساختمون نیس. مگه نه اینکه هر مجموعه ای باید ورودی و خروجی مالیش مشخص باشه. هر چی درمیاری همون قدر خرج کن! سوال: مگه میشه برا یه نفر یه چیزی خرید ولی سندش به نام خودت باشه؟ بله میشه وقتی اون طرف اصلا پولی نداده باشه و همه پول رو‌ خودت بدی.یه کلاف پیچیده وجود داره که فقط آدمای زرنگ، با تحصیلات بالا و مدیران واقعی میتونن حلش کنن که اگه همچین آدمایی رو سر یه پست دیدین، جایزه دارین.
  • تاجی طبرستانی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    دبیرکل فدراسیون وقت کی بود؟؟؟؟؟ نقش بسیار مهم و اصلی در بستن اینگونه قرادادها با دبیرکل فدراسیون های مربوطه هستش
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    درضمناز وزیر و رئیس فدراسیون بپرسید مگه ساختمون کیسه بنام فدراسیون نیست پس چرا سر وقته اون نمیرن!!!!
  • Abolfazl IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    همه اين بدبختي بخاطر فراري دادن كيروش هستش. اگه اسطوره فتنه گر و دلال هاي رسانه اي و مديران وزارتي نبودند اين مشكل پيش نمي آمد. حالا علي كريمي كجاست بگويد تيم ملي اين است و آن نيست و هواداراي پرسپوليس را براي منفعتش شخصي اش تحريك كند.
  • رضا IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    زمانی که قرارداد با ویلموتس بسته شد همه به به و چه چه میزدند.از سایت ورزش سه بگیر تا "صدا و سیما و مجری های خاصی مثل اقای خیابانی و میثاقی.که بععله تیمون عالی شد هالی بازی میکنه سبستم عوض شده هجومی بازی میکنیم و کلی تعریف دیگه.حالا چرا حرف نمیزنن حالا چرا تعریف نمیکنن چرا مقصران این بحرانو معرفی نمیکنن.و در کل اون اقایونی که این قرار داد ننگینو بستن به کجا وصل هستن که کسی جرات نمیکنه ازشون سوال بپرسن.ای کلش بعصی ها بودند و سریع این افرادو مشخص و معرفی میکردن و بلافاصله اعدام میشدن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی