نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
رئال‌مادرید – لیورپول‌؛ ویترینی بزرگ از پرافتخارترین‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فینال 2018 در یک‌چهارم نهایی 2021؛ رئال‌مادرید و لیورپول دو تیم پرافتخار لیگ قهرمانان اروپا امشب در نبردی حساس به مصاف هم خواهند رفت.

خبرورزشی - آغاز مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نبردی پرهیجان. امشب از ساعت 23:30 رئال‌مادرید و لیورپول که سال 2018 در فینال به مصاف هم رفته بودند، رقابت خواهند کرد. 

رئال‌مادرید؛ استرس بالا
هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان شرایط رئال‌مادرید به گونه‌ای است که هواداران‌شان روزهای استرس‌زایی را سپری خواهند کرد. در لالیگا، اتلتیکو امتیاز از دست داده و امیدوار هستند که با جبران فاصله در رقابت با همشهری‌شان و بارسلونا در نهایت موفق به کسب جام شوند که کار سختی است. در لیگ قهرمانان هم لیورپول زخم‌خورده از ناکامی در ماه‌های اخیر را پیش‌رو خواهند داشت. مصدومیت‌ها هم کمی کار زیدان را دشوار کرده. با این حال رئال پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان است و نمی‌خواهد مثل دو فصل پیش با شکست تلخی دیگر خیلی زودتر از حد انتظار از این مسابقات خداحافظی کند. 

لیورپول‌؛ ما تنها نیستیم
مثل اینکه تعطیلات ملی برای لیورپول مناسب بوده. کلوپ روی تیمش کار کرده و بازی بی‌عیب و نقص مقابل آرسنال هواداران‌شان را هم امیدوار کرده است. در لیگ برتر تنها به حضور بین 4 تیم بالای جدول فکر می‌کنند ولی در لیگ قهرمانان می‌توانند مدعی قهرمانی باشند. لیورپول که قهرمان 2 فصل قبل لیگ قهرمانان است به مصاف رقیبی بزرگ خواهد رفت. شرایط دفاعی لیورپول در هفته‌های اخیر بهتر شده و نه تنها در لیگ برتر در 2 بازی آخرشان گل نخورده‌اند، مرحله قبل مقابل تیمی مثل لایپزیش با مهره‌های خطرناکش کلین‌شیت کردند. لیورپول دوباره مثل فصل قبل و هفته‌های ابتدایی همین فصل آماده شده و می‌خواهد در اسپانیا نتیجه‌ای خوب بگیرد. 

آخرین جدال
در فینال لیگ قهرمانان اروپای 2018 در کاردیف ولز، رئال 3 بر یک لیورپول را برد و قهرمان شد. بن‌زما و بیل (2 مرتبه) برای رئال و مانه برای لیورپول گل زدند. 
آمار بازی
6) رئال و لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های اروپای سابق 6 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر تیم 3 برد بوده. 2 بازی فینال بوده که در برتری فینال‌ها هم برابر هستند و هر تیم یک مرتبه جام را گرفته است. 
40) رئال‌مادرید 40 مصاف اروپایی با انگلیسی‌ها داشته که 16 برد، 11 تساوی و 13 شکست حاصل کارشان بوده. آخرین حریف‌شان منچسترسیتی بود که فصل پیش در یک‌هشتم نهایی مانع از راهیابی‌شان به دور بعد شد. 
44) لیورپول در 44 دیدار با اسپانیایی‌ها 16 برد داشته، به 12 تساوی رسیده و در 16 بازی شکست خورده است. نکته جالب اینکه لیورپول هم فصل پیش به دست تیمی اسپانیایی که اتلتیکومادرید بود، حذف شد. 
11) تیم زیدان از ابتدای ماه فوریه در 11 بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده است. 
4) لیورپول در حالی 4 بازی آخر خارج‌ازخانه‌اش را برده که در لیگ برتر در 5 بازی آخر خانگی‌اش بازنده بوده است. 
19) رئال و لیورپول نبرد دو تیم از پرافتخارترین‌های لیگ قهرمانان است. رئال 13 مرتبه جام گرفته و لیورپول 6 مرتبه به قهرمانی رسیده. 

مصدومان و محرومان
ادن آزار، سرخیو راموس، دنی کارواخال و فدریکو والورده مصدومان رئال هستند و قطعاً به این بازی نخواهند رسید. ویرجیل فان‌دایک، جوئل ماتیپ، جو گومز، جردن هندرسون، دیووک اوریگی و کویوین کلهر هم آسیب‌دیده‌های لیورپول هستند که نمی‌توانند در مادرید بازی کنند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، واسکس، واران، ناچو، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، وینیسیوس و بن‌زما
لیورپول: آلیسون، آرنولد، فیلیپس، کاباک، رابرتسون، تیاگو، فابینیو، واینالدوم، صلاح، مانه و ژوتا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی