نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بایرن‌مونیخ – پاری‌سن‌ژرمن‌؛ کوه به کوه رسید!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

خیلی زود فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۲۰ تکرار خواهد شد. بایرن‌مونیخ در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف پاری‌سن‌ژرمن خواهد رفت که خاطره خوشی از رویارویی با آن‌ها دارد.

خبرورزشی - غول‌ها دوباره به‌هم رسیدند. آماده‌ترین تیم‌های فصل قبل فوتبال اروپا که فینالیست هم شدند، حالا در فصل جدید خیلی زود و در مرحله یک‌چهارم نهایی باید با یکدیگر مصاف بدهند. امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه آلیانتس‌آرنای مونیخ، بایرنی‌ها میزبان پاری‌سن‌ژرمن خواهند بود. 

بایرن‌مونیخ‌؛ پیش به سوی دبل
هنوز هم که هنوز از پس از پاندمی ویروس کرونا، بایرن‌مونیخ آماده‌ترین و بهترین تیم اروپا به شمار می‌رود. شش‌گانه پایان عالی سال ۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۱ هم با فاصله صدرنشین بوندس‌لیگا هستند. در لیگ قهرمانان اروپا هم که همچنان می‌تازند. آیا باز هم تیم فلیک قهرمان خواهد شد؟ فعلاً که با سرعت به سوی دبل قهرمانی پیش می‌روند. حتی قرعه سخت و رویارویی با فینالیست فصل قبل هم نگران‌شان نمی‌کند. در غیاب لواندوفسکی هم آنقدر ستاره دارند که جای گلزن بالفطره‌شان را پر کنند. در واقع می‌توان ادعا کرد تیم فلیک متکی به بازیکن نیست. این مهم‌ترین آزمون برای تأیید ادعاست. بایرنی‌ها راحت بازی می‌کنند و راحت می‌برند. اگر این مرتبه هم برنده نبرد با پاری‌سن‌ژرمن باشند، مدعی اول قهرمانی خواهند بود. 

پاری‌سن‌ژرمن‌؛ تلافی در باواریا
خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردند فرصت تلافی شکست فینال فصل قبل برای‌شان فراهم شده است. پاری‌سن‌ژرمن حالا توخل را روی نیمکتش نمی‌بیند و پوچتینو می‌خواهد تاریخ‌ساز شود. با این حال مربی آرژانتینی می‌داند برای تکرار موفقیت فصل قبل در لیگ قهرمانان بدترین و سخت‌ترین مسیر پیش‌روی تیمش قرار گرفته. پاری‌سن‌ژرمن حالا در لیگ فرانسه هم مدعی اول قهرمانی نیست. با این حال آنها هم دوجین ستاره دارند و با تکیه بر انگیزه امباپه و نیمار شاید در مونیخ به نتیجه مطلوبی برسند. پاریسی‌ها فصل قبل تا یک قدمی شکستن طلسم و حسرت طولانی مدت‌شان پیش رفتند اما بایرن مانع‌شان شد. حالا می‌خواهند در مونیخ انتقام بگیرند. 

آخرین جدال
فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۲۰ را یادمان هست. بایرنی‌ها با تک‌گل کومن موفق شدند پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهند و برای ششمین مرتبه قهرمان شوند. 

آمار بازی
۹) بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن تابه‌حال ۹ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. ۴ مرتبه بایرنی‌ها برده‌اند و پاریسی‌ها در ۵ بازی پیروز شده‌اند. تساوی در دیدارهای رودررو رقم نخورده است. نکته جالب اینکه هر تیم ۱۲ گل به حریف زده. 
۳۵) بایرن‌مونیخ مقابل تیم‌های فرانسوی ۳۵ مرتبه بازی کرده که ۲۰ بازی را برده، در ۵ بازی به تساوی رسیده و ۱۰ بازی را باخته. نیمی از شکست‌های‌شان مقابل پاری‌سن‌ژرمن بوده است. 
۲۱) در تاریخ مسابقات اروپایی پاری‌سن‌ژرمن ۲۱ رویارویی با آلمانی‌ها مشاهده می‌شود. ۱۲ بازی را برده‌اند، در ۲ بازی به تساوی دست پیدا کرده‌اند و ۷ بازی را باخته‌اند. 
۱۹) بایرنی‌ها که این فصل هنوز در لیگ قهرمانان نباخته‌اند، در مجموع از ابتدای فصل قبل در ۱۹ بازی متوالی در این تورنمنت معتبر اروپایی شکست نخورده‌اند. از این ۱۹ بازی، ۱۸ بازی را برده‌اند. 
۱۹) باواریایی‌ها برای نوزدهمین مرتبه در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان هستند. یک مرتبه بیش از بارسلونا که به این مرحله نرسیده. 
۱۸) این فصل ۱۸ بازیکن بایرن‌مونیخ دست‌کم یک گل برای این تیم زده‌اند. تعداد گل‌های لواندوفسکی، مولر و گنبری دو رقمی شده است. 
۴۱) تیم فلیک در تمامی رقابت‌ها پس از پایان فصل قبل گلزنی کرده. ۴۱ بازی در بوندس‌لیگا، جام حذفی، سوپرجام‌های آلمان و اروپا، لیگ قهرمانان و جام جهانی‌ باشگاه‌ها. 

مصدومان و محرومان
روبرت لواندوفسکی که کمتر در دوران بازی‌اش مصدوم شده، بدموقع آسیب دید. در کنار ستاره لهستانی، داگلاس کاستا و کورنتن تولیسو هم به دلیل مصدومیت نمی‌توانند بایرن را همراهی کنند. شب قبل از این نبرد هم مشخص شد سرژ گنبری کرونایی شده و او هم از لیست بایرن خط خورد. مائورو ایکاردی، الساندرو فلورنتسی و دانیلو پریرا مصدومان پاری‌سن‌ژرمن هستند که البته همگی شانس رسیدن به این بازی را دارند. با این حال مارکو وراتی که کرونایی شده در مونیخ بازی نخواهد کرد. 

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
نویر، پاوار، زوله، آلابا، دیویس، کیمیش، گورتسکا، سانه، کومن، مولر و چوپوموتینگ
پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، داگبا، مارکینیوس، کیمپمبه، کورزاوا، پاردس، گِیه، دی‌ماریا، نیمار، امباپه و کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی