نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
فرزام‌: هرقدر جلوتر می‌رویم، نگران‌تر می‌شوم!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: گرفتن سهمیه خیلی سخت شده و تنها به شرط ۲ طلا می‌توانیم به المپیک برویم و به همین خاطر بزرگترین آرزویم، امسال ۲ طلای زنان و مردان در انتخابی المپیک زون آسیاست.

خبرورزشی - گره ترخیص قایق‌های گیر کرده در گمرک روز به روز کورتر می‌شود. اتفاقی که دغدغه افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ را بیشتر می‌کند. در حالی که شاگردانش باید با آنها برای انتخابی المپیک آماده شوند اما همچنان با قایق‌های زهوار دررفته برای مهمترین اتفاق زندگی‌شان تمرین می‌کنند. به همین دلیل او سختگیری گمرک برای ترخیص کالاهای بدون الزام ملی را حتی کمتر از این قایق‌ها می‌داند. 

روئینگی‌ها با قایق‌های فرسوده تمرین می‌کنند
به نظر فرزام گمرک می‌تواند با انعطاف بیشتری به این قضیه نگاه کند: «قایق‌هایی که ملی‌پوشان با آنها پارو می‌زنند برای ۱۰یا ۱۵ سال پیش و فرسوده است. این قایق‌ها دفرمه شده و دیگر استاندارد نیستند و مدام از تنظیم خارج می‌شوند و باید تنظیم شوند. نمی‌دانم شاید گمرک هم قوانین خودش را دارد که ملزم به رعایت آنهاست ولی قسمت جالب ماجرا اینجاست کالاهایی که الزام ملی هم نداشته‌اند، گمرک در برابر قانون انعطاف به خرج داده و راحت‌تر آنهارا ترخیص کرده است. ولی اینجا که بحث ملی است و هدف بالابردن پرچم ایران، سختگیری می‌شود و انعطافی وجود ندارد. بچه‌ها با همین قایق‌های فرسوده هم دست از تمرین برنمی‌دارند و کارشان را انجام می‌دهند، ولی این قایق‌ها مثل ماشین فرسوده‌ای است که حرکت می‌کند و معلوم نیست کجا از حرکت باز می‌ایستد. هر لحظه امکان توقف آنها وجود دارد و هرقدر جلوتر می‌رویم نگرانی ما بابت قایق‌ها بیشتر می‌شود اگر سهمیه بگیریم، قایق‌ها در روند آمادگی ملی‌پوشان می‌تواند مثمرثمر باشد. بنابراین امیدوارم گمرک در ترخیص قایق‌ها انعطاف بیشتری به خرج دهد.»

بدون قایق‌های جدید، اردوی بازی‌های آسیایی نداریم 
به گفته او اگر قایق‌های خریداری شده تا بازی‌های آسیایی نرسند امکان برگزاری اردو وجود ندارد: «دغدغه ما درباره قایق‌ها برای بازی‌های آسیایی‌ها جدی‌تر است چون تعداد قایقرانان برای بازی‌های آسیایی زیاد هستند و قدوقامت و وزن‌هایشان هم متنوع است. تا بازی‌های آسیایی هم زمان زیادی نمانده و امیدوارم مشکل قایق‌ها برطرف شود چون در صورت نرسیدن قایق‌ها امکان شروع اردو برای بازی‌های آسیایی وجود ندارد.»

به اردوی الیگودرز خوشبینم
سرمربی تیم ملی روئینگ دلیل تمدید اردو در الیگودرز را نبود وقت کافی برای تعویض محل اردو می‌داند: «ما از ۱۶ فروردین وارد اردوی جدید شده‌ایم و به ‌خاطر نداشتن وقت کافی و نزدیکی به زمان انتخابی تصمیم گرفتیم اردو را در الیگودرز تمدید کنیم و به اردوی دوم در الیگودرز خوشبین هستم. درست یک ماه تا سفر قایقرانان به انتخابی فرصت داریم و از دیروز وارد فاز جدیدی از تمرینات شدیم، اینجا ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد که همین کار را برای تمرینات سرعتی سخت‌تر می‌کند ولی خدا را شکر ملی‌پوشان قسمت سخت ماجرا را گذرانده‌اند و حالا تمرین در این ارتفاع برایشان راحت‌تر شده است.»

سال ۹۹ با کرونا شرایط عادی نبود
او معتقد است سال ۹۹ از همه پتانسیل‌ها استفاده نشده: «سال ۹۹ شرایط در همه رشته‌ها عادی نبود. تحت تأثیر کرونا مجبور بودیم کیفی کار کنیم و نتوانستیم از خیلی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایمان به‌خاطر کرونا استفاده کنیم. امیدوارم سال جدید شرایط بهتر شود و بتوانیم از همه پتانسیل‌هایمان برای تزریق به تیم ملی و پشتوانه‌سازی استفاده کنیم.»

بزرگترین آرزویم دو مدال طلای انتخابی المپیک است
فرزام بزرگترین آرزویش در سال ۱۴۰۰ طلای انتخابی زنان و مردان است: «گرفتن سهمیه خیلی سخت شده و تنها به شرط ۲ طلا می‌توانیم به المپیک برویم و به همین خاطر بزرگترین آرزویم، امسال ۲ طلای زنان و مردان در انتخابی المپیک زون آسیاست.»

ناامید نیستم 
او یک ماه مانده به انتخابی شرایط را خوب می‌بیند و به سهمیه شاگردانش امیدوار است: «کار سختی برای ۲ مدال طلا داریم ولی ناامید نیستم و معتقدم که این اتفاق می‌تواند بیفتد. شرایط ما روز به روز بهتر میشود، ولی متأسفانه به‌خاطر یک سال دوری از میادین آنالیزی از رقبا نداریم و از طرفی هم این انتخابی، انتخابی آسیا و اقیانوسیه است که خب حضور تیم‌های خوب اقیانوسیه کار را برایمان سخت‌تر خواهد کرد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی