فرکی: جلسه‌ام با اسکوچیچ ربطی به سرپرستی تیم ملی نداشت
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 حسین فرکی تایید کرد که فدراسیون فوتبال مذاکرات مفصلی را با او برای حضور درسمت مدیر تیم ملی انجام داده بود.

خبرورزشی -  سرمربی قهرمان لیگ سیزدهم و چهاردهم سابقه سال‌ها مربیگری در تیم ملی را داراست. حسین فرکی تنها چهره تاریخ فوتبال ایران است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی در جام جهانی حضور داشته است.

فرکی در خصوص مذاکراتی که با فدراسیون فوتبال برای قبول سمت مدیر فنی تیم ملی داشته است گفت: تصمیم  بنده کار به عنوان سرمربی باشگاهی حداقل برای سه تا چهار سال آینده بوده است  اما از اواخر اسفند ماه آقای جوادی مدیر روابط عمومی‌فدراسیون فوتبال و در ادامه وحید هاشمیان عزیز صحبت‌هایی را با من انجام داده و بنده را متقاعد کردند برای کمک به تیم ملی در این مقطع حساس  قبول کنم که به عنوان مدیر تیم ملی در کنار این تیم باشم صد البته کمک به تیم ملی برای هر ایرانی یک افتخار است و بنده سالیان زیادی را بدون چشم داشتی در  تیم ملی کار کرده‌ام و چه بسا تمام دریافتی من بابت ۶ سال کار به صد میلیون تومان هم نرسید.

در این مقطع نیز به دلیل صحبت‌های مفصلی که از جانب این دو دوست قدیمی و عزیز با من انجام شد خواستم اگر کمکی از من ساخته است دریغ نکنم اما قسمت نشد و حتماً خیریتی در کار است.

از  فرکی سوال کردیم آیا با عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون هم صحبت کرده بود که در جواب گفت: به صورت مستقیم صحبتی انجام نشده بود اما از دوستان سوال کردم و رئیس فدراسیون در جریان صحبت‌ها قرار داشت و انتخاب مدیر تیم ملی حق رئیس فدراسیون است و الان هم باید بگویم تمایل ندارم به جز کار به عنوان سرمربی در لیگ برتر ندارم اما چون بحث ملی مطرح بود و همه می‌دانیم در چه مقطعی حساسی قرار داریم گفتم اگر کاری از دستم ساخته باشد کوتاهی نکنم.

مربی اسبق تیم ملی در خصوص انتقاداتی که رئیس فدراسیون بابت انتخاب خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی مطرح میشود گفت :تیم ملی یک باشگاه خصوصی نیست متعلق به ملت است  و در بحث ملی نمی‌توان بحث شخصی را در اولویت قرار داد. من کوچکترین مشکلی با هیچ شخصیتی ندارم و برای تمام افراد و آقای  خورشیدی احترام قائل بوده و هستم و خدا میداند قصد کوچک کردن هیچ انسانی را ندارم .مسلماً برای نیمکت تیم ملی به دنبال بهترین‌ها بود همانطور که برای بازیکنان تیم ملی هم همه انتظار دارند سرمربی‌تیم‌ملی بهترین‌ها را انتخاب کند به نظرم می‌شد برای نیمکت تیم ملی چهره‌های فوتبالی دهه ۶۰ را انتخاب کرد. فکر کنم صحبت‌هایی با محمد خاکپور شده بود می‌خواهم عرض کنم در فوتبال ما هستند عزیزانی نظیر آقای خاکپور و سایر بازیکنان ادوار مختلف تیم ملی که می‌توانستند به عنوان مدیر تیم از هر نظر به تیم ملی خدمت کنند.

بعضی انتخاب‌ها در همان نگاه اول افکار عمومی‌را نگران می‌کند و نشان می‌دهد که مسیر درست نیست و در حال حاضر دوست ندارم بیشتر در این خصوص صحبت کنم چون اهمیت دارد تیم ملی در آرامش با تمام تمرکز دنبال موفقیت ای کاش بیشتر بررسی و کارشناسی می‌شد تا شاهد این همه تبعات یک انتخاب نباشیم.
فرچه رابطه خوبی با اسکوچیچ دارد در خصوص ملاقات چند ماه قبل با سرمربی تیم ملی گفت: آقای اسکوچیچ با خیلی از مربیان کشور ملاقات و گفتگو کرده و تمام تلاشش را انجام داده با مربیان ایرانی تعامل داشته باشد و انگیزه زیادی دارد با موفقیت در تیم ملی ایران جایگاه در فوتبال ارتقاء ببخشد.

نشست من با آقای اسکوچیچ چند ماه قبل بود و هیچ ربطی به سرپرستی تیم ملی نداشت ایشان چند بار از من دعوت کرده بودند که نشستی داشته باشیم اما مدام اتفاقاتی افتاد که امکان شرکت در این جلسه برایم مهیا نشده بود تا اینکه بلاخره توانستم زمانی را مشخص کنم و برای دو تا سه ساعت با آقای اسکوچیچ بنشینیم و خیلی دوستانه درباره تیم ملی و مشکلات پیش رو ثبت کنیم.

مسلما ایشان در شرایط حساس و سختی قبول مسئولیت کرده و همه می‌دانیم امتیازات مهمی را از دست داده‌ایم و مشکلات زیادی هم در حوزه مالی بر فدراسیون فوتبال و تیم ملی وارد است امیدوارم در مدت زمان باقی مانده همه در کنار هم تمام تلاشمان را انجام بدهیم تا تیم ملی بتواند به جام جهانی صعود کند چون عدم راهیابی به جام جهانی قطر صدمات بزرگی را به فوتبال ما برای سالیان متوالی وارد می‌کند بنابراین خیلی مهم است که تمام پتانسیل فوتبال ایران را برای راهیابی به جام جهانی به کار بگیریم.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی