۶ طلا و یک نقره، گردن‌آویز کشتی‌گیران ایرانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد و فرنگی جام‌های دان‌کلوف و نیکلای پتروف با ۶ طلا و یک نقره کشتی‌گیران کشورمان به‌پایان رسید.

خبرورزشی رقابت‌های کشتی جام‌های دان‌کلوف و نیکلای پتروف از روز پنج‌شنبه گذشته در شهر پلودیو بلغارستان شروع شده و امروز با خاتمه پیکارهای ۳ وزن پایانی آزاد و فرنگی و معرفی نفرات برتر اوزان دهگانه هر دو رشته، به پایان رسید.  

نمایندگان کشورمان با ۴ آزادکار و ۴ فرنگی‌کار به بلغارستان رفته بودند که در خاتمه پیکارهای کشتی‌آزاد جمال عبادی، حمیدرضا زرین‌پیکر، مجتبی گلیج و امین طاهری هر ۴ کشتی‌گیر اعزامی روی سکوی قهرمانی ایستادند. اما در پایان رقابتهای کشتی‌فرنگی، پویا ناصرپور و علی ارسلان طلا گرفتند، مهدی فلاح به نقره رسید و آرمین محب ثابت هم حذف شد.

عملکرد و نتایج کشتی گیران کشورمان در بلغارستان به این شرح است:

کشتی آزاد:

* ۷۴ کیلو: جمال عبادی، در مصاف با کانات موسابکوف (قزاقستان) ولادمیر کامکرلیدزه (گرجستان) میهایل گئورگیف کشتی گیر میزبان (بلغارستان)  را به ترتیب ۵ – یک، ۸ – یک و ۵ – ۲ شکست داد و در فینال هم ۷ – ۳ از سد نورلان بکجانوف (قزاقستان) گذشت و برسکوی قهرمانی ایستاد. 

* ۷۹ کیلو: حمیدرضا زرین‌پیکر پس از استراحت دور اول مقابل عبدالغدیر آبدیگابار (قزاقستان) بولات ساکایف (قزاقستان) و در فینال هم برابر اومور آیبی (ترکیه) به‌ترتیب با نتایج ۵ – صفر، ۶ – یک و ۹ – صفر به پیروزی رسید و دومین طلای کشتی‌آزاد را بر گردن آویخت. 

* ۹۷ کیلو: مجتبی گلیج، در مصاف با خوتچویا (گرجستان)، انگستروم (سوئد)، زوتان اوتیموف میزبان (بلغارستان) و محمد ابراگیموف (قزاقستان) با امتیاز عالی و بدون این‌که حتی یک امتیاز به حریفانش بدهد، به ترتیب با نتایج ۱۰ – صفر،  ۱۱ – صفر، ۱۰ – صفر و در فینال هم ۱۱ – صفر شکست داد و مقتدرنه به قهرمانی رسید.  

* ۱۲۵ کیلو: دیدارهای سنگین‌وزن به‌صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد. امین طاهری نماینده کشورمان در گروه B مقابل اسلام آدیزوف میزبان (بلغارستان) و آلکسی ژورژولیانی (گرجستان) با نتایج ۱۰ – صفر و ۱۵ – ۴ برنده شد و به‌عنوان سرگروه در نیمه‌نهایی به‌مصاف آنیل کلیچسالیان نفر دوم گروه A (ترکیه) رفت و با پیروزی ۱۱ – صفر راهی فینال شد. دیدار پایانی را نیز مقابل خوزه دیاز (ونزوئلا) با نتیجه ۱۱ – صفر پشت سر گذاشت و آخرین طلای کاروان کشتی‌آزاد کشورمان از جام دان‌کلوف را برگردن آویخت. 

کشتی‌فرنگی:

* ۶۰ کیلو: پویا ناصرپور پس‌از استراحت دور اول، مقابل سیراشکی (بلغارستان)، احمت اویار (ترکیه) و دیچر کاستاندا (کلمبیا) به‌ترتیب با نتایج ۹ – صفر، ۳ – یک و ۸ – صفر به پیروزی رسید و اولین طلایی کشتی فرنگی کشورمان در جام نیکلای پتروف لقب گرفت.  

* ۶۳ کیلو: آرمین محب‌ثابت دور اول برابر نیکولای ویچف میزبان (بلغارستان) با نتیجه ۵ – ۳ مغلوب شد و با شکست این حریفدر مرحله بعد، نماینده کشورمان حذف شد.

* ۷۲ کیلو: علی ارسلان پس‌از استراحت دور اول، مقابل عبدالصامت باشار از (ترکیه)، الکساندر ماکسیموویچ (صربستان) به ترتیب با نتایج مشابه ۸ – صفر، به پیروزی رسید و راهی فینال شد. اما میلیان شوآب (آلمان) حریف فینالیست از رویارویی با علی ارسلان خودداری کرد تا کشتی گیر مازنی کشورمان دومین و اخرین طلای کشتی فرنگی را بدون کشتی گرفتن در دیدار نهایی برگردن بیاویزد. 

* ۸۷ کیلو: مهدی فلاح هم دور اول استراحت داشت. سپس آوندانو (ونزوئلا) و دانیل الکساندراف میزبان (بلغارستان) را به ترتیب با نتایج ۵ – یک و ۶ – ۳ مغلوب کرد. اما در فینال و مقابل زورابی داتوناشویلی قهرمان اروپا و کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل (صربستان) ۳ – یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی