نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
حمله پیروانی به رئیس فدراسیون فوتبال/ قدم هایت لرزان است!
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پیشکسوت فوتبال گفت: برنامه ۹۰ با مشکلات و فساد فوتبال مبارزه می‌کرد و عدم تولید و پخش این برنامه باعث گسترش مشکلات و فساد فوتبال کشور شده و خواهد شد.

خبرورزشی - غلامحسین پیروانی از جمله چهره‌های شناخته شده بااخلاق و قابل احترام فوتبال ایران است که بازیکنان زیادی را پرورش داده است.  از دست دادن مادر، داغی بود که خانواده پیروانی از برادر بزرگ آقاغلام گرفته تا امیرحسین که این فصل مربی صنعت‌نفت است و افشین که سرپرست تیم پرسپولیس محسوب می‌شود را عزادار کرد. با این مربی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

آبروی اهل دل از خاک پای مادر است
پدرم تازه ۵۲ سال داشت که به رحمت خدا رفت و بعد از آن مادر بزرگوارمان زحمت غیرقابل توصیف پرورش ما را متحمل شدند و بنده این سعادت را داشتم حدود ۳۵ سال همراه با همسر و فرزندان در کنار مادرم زندگی کنم. شاید برایتان جالب باشد علاقه مادرم به ادبیات و شعر ده‌ها برابر من بود. مادرم بانویی باسواد و اهل مطالعه بود و الحق که:
آبروی اهل دل از خاک پای مادر است 
هرچه دارند این جماعت از دعای مادر است
آن بهشتی را که قرآن می‌کند توصیف آن 
صاحب ‌قرآن بگفتا زیر پای مادر است 
 در چند سال گذشته مادر بیمار شده بودند و رنج می‌کشیدند و یادم هست که بارها زیر لب زمزمه می‌کردند. 
من به مردن راضی‌ام پیشم نمی‌آید اجل
بخت بد بین کز اجل نیز ناز می‌باید کشید
این را هم خدمت‌تان عرض کنم در طول ۳۵ سال زندگی بنده و اهل خانواده در کنار مادر حتی یک مورد سوءتفاهم میان ایشان و همسرم به وجود نیامد. در واقع مادرم بسیار کم‌حرف بود و می‌گفت باید کم حرف زد. زیاد حرف زدن باعث غیبت می‌شود. به دلیل شرایط کرونایی کشور ما حتی اعلامیه هم چاپ نکردیم و خواستیم مراسم در سکوت و خلوت برگزار شود اما همشهریان عزیز و دوستان با حضور چشمگیر خود ما را شرمنده کردند. دست همه آنها درد نکند. خدا رفتگان‌شان را بیامرزد و به بازماندگان‌شان سلامتی عطا کند. 

شرایط جامعه بسیار ناراحت‌کننده است 
شیوع ویروس کرونا هزاران خانواده ایرانی را داغدار کرده است و به‌رغم تمام خواهش‌ها و توصیه‌های پزشکی متأسفانه گروهی از مردم به هیچ عنوان نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این مسئله بسیار ناراحت‌کننده است. من خیلی کم از منزل خارج می‌شوم. چند روز قبل رفتم میوه‌فروشی و به دوستم که صاحب میوه‌فروشی است از دور اشاره کردم و درخواست کردم چند قلم میوه برایم بکشد و در بیرون مغازه به من برساند. آقایی آمد و ماسک بر صورت نداشت. خدمت‌شان عرض کردم بزرگوار ماسک بزن که در جواب گفت من نمی‌زنم! ادامه دادم حداقل به خاطر مردم بزن، شاید خدای ناکرده ناقل باشی اما در جواب گفت من کاری به مردم ندارم. چه باید می‌گفتم؟ نمی‌توانیم که با هموطنان دعوا کنیم آن هم یکی مثل من که همواره سعی می‌کند اصول جوانمردی را رعایت کند. نمی‌دانم این دسته از مردم چه دیدگاهی نسبت به زندگی و اجتماع دارند. آنهایی هم که ماسک می‌زنند نهایتاً در یک سفر طولانی نیم متری ساعت‌ها در انتظار خرید مرغ با نرخ دولتی می‌ایستند. تا پارسال که مرغ کیلویی ۷ هزار تومان بود کسی برای خرید مرغ در صف نمی‌ماند ولی حالا که اسکلت مرغ شده کیلویی ۸ هزار تومان و متأسفانه دیده‌ام که پوست مرغ را هم کیلویی ۴ هزار تومان می‌خرند و برای مرغ ۳۰ هزار تومانی صف می‌بندند. من نه سیاسی هستم و نه به سیاست علاقه دارم. می‌خواهم بگویم امیر مؤمنان(ع) بارها تأکید کرده بود اگر از دری فقر وارد شود از در دیگر ایمان می‌رود. ایشان فرموده‌اند اگر سفره شما رنگین باشد اما همسایه‌تان خوراک نداشته باشد خوراکی که شما در منزل می‌خورید حرام است. حضرت علی (ع) هنگام شهادت به حضرت امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل سه بار تأکید کردند که برای هر کاری باید نظم، نظم و نظم داشت. اگر نظر نباشد تقوا نیست و کسی که تقوا نداشته باشد دین ندارد. 

فوتبال ما به برنامه ۹۰ محتاج است
برنامه ۹۰ با مشکلات و فساد فوتبال مبارزه می‌کرد و عدم تولید و پخش این برنامه باعث گسترش مشکلات و فساد فوتبال کشور شده و خواهد شد. بنده نه سهامدار برنامه ۹۰ هستم و نه تهیه‌کننده یا کارگردان و مجری! چرا باید برنامه‌ای که با مشکلات فوتبال رسیدگی می‌کرد و با فساد به صورت علنی در جنگ بود تعطیل شود؟ چه چیزی پشت پرده این اتفاق تلخ برای فوتبال و صداوسیما است؟ چه افرادی از تعطیل شدن چنین برنامه‌ای بهره‌مند شده و می‌شوند؟ برنامه ۹۰ از حق دفاع می‌کرد و امیدوارم مسئولانی که برای صداوسیما و برای فوتبال تصمیم‌گیرنده هستند شرایط را به سرعت برای تهیه و پخش چنین برنامه‌ای مهیا کنند. 

آقای رئیس فدراسیون! به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
باعث تأسف است که حق میزبانی تیم ملی گرفته شده است و در حالی که ما در بازی رفت برابر بحرین و عراق شکست خورده بودیم و امید داشتیم حتی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی ایران با کسب سه پیروزی و کسب ۹ امتیاز بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم شاهد این اتفاق تلخ بودیم که به راحتی آب خوردن حق میزبانی‌مان را گرفتند. اینکه رئیس جدید فدراسیون فوتبال بیاید و بگوید کار از کار گذشته، چه دردی را از درد فوتبال ما دوا می‌کند؟ ایشان قدم اول را بسیار لرزان برداشت و در ادامه با انتخاب‌های عجیب و غریب خود باعث ناراحتی اهالی فوتبال شده است. این‌گونه می‌خواهند شرایط فوتبال ایران را بهبود ببخشند؟ متأسفانه مسئولان ما قبل از انتخابات حرف‌های بسیار زیبایی می‌زنند اما وقتی مسئولیت را برعهده می‌گیرند همه چیز رنگ عوض می‌کند اما آقای رئیس فدراسیون! به عمل کار برآید به سخنرانی نیست. 

سرپرست تیم ملی را نمی‌شناسم
من اسم سرپرست جدید تیم ملی را شنیدم اما به‌رغم چند دهه فعالیت در فوتبال ایران ایشان را نمی‌شناسم و مشکلی هم با این ‌فرد یا سایر دوستان ندارم. ولی باید عرض کنم تیم ملی خیلی فراتر از افراد و اشخاص و ارتباطات است. تیم ملی همان حرمت بیت‌المال را دارد. رئیس فدراسیون فوتبال اگر می‌خواهد احترام داشته باشد و اگر می‌خواهد خدمت کند و نام نیک برای خودش به جا بگذارد باید حرمت پیشکسوتان فوتبال را حفظ کند و با آنها عیاق باشد و حرمت‌دار باشد. پیشکسوتان شمع و چراغ این فوتبال هستند. من شنیدم ابتدا با حسین فرکی این مرد بزرگ و دوست‌داشتنی صحبت شده است. خب چه کسی بهتر و شایسته‌تر از ایشان؟ حسین فرکی هم در بازیگری و هم در دوره مربیگری در جام جهانی‌ حضور داشته است و آقایان باید افتخار کنند که ایشان بپذیرد با آنها همکاری کند. در تیم ملی جوانان حسین فرکی همبازی من بود و آقای ‌گل آسیا شد بعد از آن هم کارنامه‌اش از نظر فنی و از نظر اخلاقی برای همگان روشن است. به جز ایشان هم ما چهره‌های فاخر دیگری داریم که باید روی نیمکت بنشینند و وزن نیمکت تیم ملی را بالا ببرند. تیم ملی جایی برای لابی و رفیق‌بازی نیست آن‌هم در این شرایط بسیار حساس که ما در خارج از خانه باید بازی‌های سختی را برگزار کنیم. امیدوارم بازیکنان تیم ملی همچون روزی که تیم ایران در ملبورن موفق شد استرالیا را پشت ‌سر بگذارد و به جام جهانی‌ صعود کند در این چند بازی هم کار بزرگی انجام بدهند چون فوتبال ما و بازیکنان ما پتانسیل انجام کارهای بزرگ و سخت را داشته و دارند. متأسفم که می‌بینم امروز نمایندگان فوتبال کشورمان یکی در هندوستان دیگری در عربستان باید به مصاف حریفان بروند و از دیدن پیروزی مقتدرانه فولاد خوزستان مقابل العین بسیار خوشحال شدم و این تیم در گام نخست ما را روسفید کرد و ان‌شاءا... این هفته بقیه تیم‌های کشورمان، استقلال و پرسپولیس هم برابر حریفان‌شان به پیروزی‌های پرگلی دست پیدا کنند و مایه شور و شعف ما شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فری عشقی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    فدراسیون از بانده اصفهانی ها افتاد به دست بانده لرها؟ 1 عزیزی خادم ریس فدراسیون((لر )) 2 بهاروند نایب ریس و مشاور ((لر )) 3 خداد افشاریان ریس کمیته داوران((لر )) 4 خطیر جاسوس مشاور((لر )) 5 خورشیدی سرپرست تیم ملی((لر )) نه آقای عزیزی خادم باور کن مردم ایران این چیز هارو خیلی خیلی خوب متوجه میشن، این راهی که تو میری آینده خوبی نداره برای فوتبال ایران،قبل از تو خیلی ها این راه رو رفتن و نتیجه اش رو همه دیدن؟!!!
    • غضنفر IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      خطیر البته لر نیست اما شایعه ست قراره بخاطر خوش خدمتی تبعه عربستان بشه
  • افشين فرشچي IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    " حمله پیروانی به رئیس فدراسیون فوتبال/ قدم هایت لرزان است! " بهترين راه براي جلوگيري از سر خوردن پا، تهيه فرشهاي مناسب و از جنس اعلا است. لطفا" براي اينكه قدمهايتان لرزان نباشد با داداش تماس بگيريد!!
  • فری ارزچی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    و صد البته جهت دریافت 9 مرتبه ارز های نیمایی و مشاوره برای بهترین جک تری دی با فری تماس بگیر، در ضمن یه مشورتی هم بابت درمان کرونا این ویروس کشنده در عرض دو روز بگیر شاغلام
  • بهنام IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    در جواب اونی که با اسم افشین فرشچی کامنت میذاره باید بگم بازم یه موی افشین به صد تا معاون باشگاه کیسه خطیر باجگیر میارزه که در اتاق بازیکنا رو می‌بست تا ازشون باجگیری کنه اگه نمیدونی از منشا بپرس
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    جناب غلام پیروانی شما همون روز که دست اندر کاران برنامه خنده بازار را به خاطر یک برنامه طنز راجع به خودت تهدید به شکایت کردی برای همیشه از چشم من افتادی حتی اگه روزی در خیابان هم ببینمتان به شما سلام نمی کنم
  • کیوان IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    انصافا آدم باسوادیه و خوب صحبت میکنه خوب نیست هر کسی صحبت میکنه سریع موضع رنگی براش بگیریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی