نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پرسپولیس سودده شد؛ تراز مالی استقلال مثبت می‌شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس فرابورس چندی قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد پرسپولیس به مرحله سود دهی رسیده و تراز مالی استقلال هم کم کم مثبت می‌شود.

خبرورزشی - سال‌ها بود که عادت داشتیم پرسپولیس و استقلال را به زمین و زمان بدهکار ببینیم هر چند که هنوز هم تا رسیدن به شرایط آرمانی فاصله وجود دارد اما در یکی دو سال اخیر شرایط تاحد ملموسی بهتر شد  و پرسپولیس و استقلال توانستند تا حد زیادی بدهی‌های خود را صاف کنند.

در تمام سال‌های گذشته بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی و وارد شدن آنها به بورس و فرابورس در حد وعده بوده اما واقعاً وقت آن رسیده تا این دو تیم به معنای واقعی کلمه خصوصی شوند و تیم‌داری به مرحله باشگاه‌داری خصوصی برسد.

صحبت‌های رئیس فرابورس نشان داد که می‌توان از پرسپولیس و استقلال پول در آورد و با پولی که خود آنها درمی‌آورند، بدهی‌هایشان را پرداخت کرد. ما بارها و بارها در همین خبر ورزشی نوشتیم مادامی که باشگاه‌ها از بودجه دولتی استفاده کنند، دل مدیران برای پول دولت و پول بیت المال نمی‌سوزد اما با خصوصی شدن و رفتن آن‌ها به فرابورس مسلما این مشکل هم حل می‌شود. آن وقت است که یک مدیر عامل چون باید از جیب خرج کند با یک بازیکن معمولی که ۲ میلیارد هم نمی‌ارزد، قرارداد هشت میلیاردی نمی‌بندد.

پرسپولیس و استقلال حدود ۸-۷ سال قبل آن قدر بدهی داشتند که خرید بازیکن گرانقیمت جدید هیچ  توجیه اقتصادی نداشت اما حالا بدهی‌ها کمتر شده و حتی پرسپولیس به مرحله سود دهی رسیده است.

این خبر مسلماً در آستانه لیگ قهرمانان آسیا و حتی در آستانه عوض شدن دولت می‌تواند برای هواداران دو تیم خبر بسیار خوشی باشد. در حال حاضر میزان بدهی‌های پرسپولیس نسبت به سال‌های قبل بسیار کمتر شده و بدهی‌های استقلال هم به حدی است که می‌تواند به فرض مثال با فروش مهدی قایدی کل آنها را پرداخت کند.

در واقع تا اینجا اتفاقات خوبی رخ داده و مدیران دو باشگاه بودجه‌ای از وزارت ورزش نمی‌گیرند. آنها باید مراقب باشند و هزینه‌ها را مدیریت کنند. اگر قرار باشد حالا که نسبت به تمام سال‌های گذشته شرایط بهتری بر دو باشگاه پرطرفدار ایران حاکم شده باز هم قراردادهای آن‌چنانی بسته شود و باز هم شاهد یکسری ریخت و پاش‌های بی مورد باشیم دوباره بدهی‌های عجیب و غریب داخلی و خارجی ایجاد خواهد شد.

نکته دیگر اینکه پرسپولیس و استقلال کماکان از حق پخش تلویزیونی هم برخوردار نیستند حقی که به معنای واقعی کلمه حق مسلم آنهاست و در تمام سال‌هایی که بدهی‌های کلان داشتند به آنها پرداخت نشد.  امید می‌رود طی ماه‌های آینده و حداقل با خصوصی شدن پرسپولیس و استقلال مشکل حق پخش تلویزیونی هم به طور قانونی و منطقی حل شود تا پرسپولیس و استقلال با آرامش بیشتری کار کنند و به معنای واقعی درآمدزایی داشته باشند درآمدی که حق آنهاست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تیم هندبال سپاهان IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    اگه حق پخش رو بدن به این 2تا تیم و مدیریت درست هم بالاسرشون باشه و برنامه درست و حسابی بریزه مطمئن باشید حداقل هرسال یکی از این تیم ها تا مرحله نیمه نهایی آسیا میره تنها بدی دادن حق پخش این که فوتبال ایران دوباره دو قطبی میشه به نظر من که اصلا چیز بدی نیست مگه الان قطر 2تا تیم خوب داره چیزی رو از دست داده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی