لیورپول – رئال‌مادرید؛ جهنم یا بهشت آنفیلد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیورپول در پی جبران شکست بازی رفت است و رئال‌مادرید آماده این روزها می‌خواهد در لیگ قهرمانان اروپا هم دوباره موفق شود.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دیدار برگشت لیورپول و رئال‌مادرید در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. لیورپول هنوز به جبران امید دارد و رئال‌مادرید که این روزها آماده است می‌خواهد به موفقیت‌هایش ادامه دهد.

لیورپول؛ می‌خواهم زنده بمانم
اوضاع لیورپول به بدی سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ نیست. تیم یورگن کلوپ دوباره یادش آمده چطور باید پیروز شد و در لیگ برتر ۳ هفته‌ای هست که هرطور شده ۳ امتیازها را می‌گیرند. قبل از دیدار هفته پیش مقابل رئال‌مادرید، برتری قاطع مقابل آرسنال هواداران را امیدوار کرده بود اما وضعیت دفاعی لیورپول آن‌طور نبود که باید مقابل تیمی مثل رئال باید باشد. حالا لیورپول برای زنده ماندن باید ۲ گل بزند. دو فصل پیش مقابل بارسلونا یکی از بزرگ‌ترین کام‌بک‌های تاریخ لیگ قهرمانان را زدند و حالا هم وقوع چنین اتفاقی بعید نیست. در این بین تحرک‌های کلوپ کنار زمین برای تهییج شاگردانش می‌تواند تأثیرگذار باشد. یک نکته تلخ را باید یادآوری کنیم که هواداران نیستند و اگر بودند می‌توانستیم احتمال بیشتری را برای کام‌بک زدن لیورپول در نظر بگیریم.

رئال‌مادرید؛ پیش به سوی جام‌ها
یکی از خوشبخت‌ترین تیم‌های فعلی فوتبال اروپا هستند. ال‌کلاسیکو را برده‌اند، رقیب همشهری‌شان متوقف شده و در لالیگا شانس خیلی زیادی برای قهرمانی دارند. از طرفی در فصلی که نزدیک بود در مرحله گروهی از لیگ قهرمانان اروپا کنار بروند، در آستانه صعود به مرحله نیمه‌نهایی هستند. قبلاً هم زیدان در فصولی که تیمش در شرایط خوبی نداشته به موفقیت در لیگ قهرمانان رسیده. بعد از ۲ فصل حذف قبل از نیمه‌نهایی می‌خواهند قدرت‌شان را در تورنمنتی که ۱۳ مرتبه قهرمان شده‌اند به رخ بکشند. ۳ گل خانگی را بدون ستاره‌های دفاعی مثل راموس، واران و کارواخال باید حفظ کنند. کار سختی است ولی احتمال شدنش بیشتر از نشدن خواهد بود. رئال اگر لیورپول را کنار بزند به جام چشمک خواهد زد.

آخرین جدال
دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان با برتری ۳ بر یک رئال‌مادرید خاتمه پیدا کرد. بنزما و وینیسیوس (۲ مرتبه برای رئال) و صلاح برای لیورپول گل زدند.

آمار بازی
۷) این هشتمین مصاف لیورپول و رئال خواهد بود. لیورپول ۳ مرتبه برنده شده و رئال ۴ مرتبه. ۲ بازی هم مساوی شده است. ۲ نبرد این دو تیم فینال بوده که هر کدام یکی را برده‌اند. ۲ نبرد هم در مرحله حذفی فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ بوده که لیورپول هر دو را برده و صعود کرده.
۴۵) لیورپول ۴۵ مرتبه به مصاف تیم‌های اسپانیایی رفته. ۱۶ برد، ۱۲ تساوی و ۱۷ شکست که آخرین آنها هفته پیش مقابل رئال بود و برای قرمزهای مرسی‌ساید ثبت شده است.
۴۱) رئالی ۴۱ مسابقه با تیم‌های انگلیسی داده‌اند. ۱۷ برد، ۱۱ تساوی و ۱۳ شکست حاصل کار مادریدی‌ها مقابل تیم‌های لیگ برتر انگلیس بوده است.
۱۳) کهکشانی‌ها از ابتدای ماه فوریه شکست نخورده‌اند. ۱۱ برد و ۲ تساوی در این رقابت‌ها برای رئال ثبت شده.
۶) لیورپول این هفته در لیگ برتر طلسم نبردن در آنفیلد را شکست. برد مقابل استون‌ویلا بعد از ۶ شکست متوالی در خانه رقم خورد. لیورپولی‌ها در لیگ قهرمانان هم شکست خانگی مقابل آتالانتا را داشته‌اند.
۱۹) با ۱۹ قهرمانی (۱۳ قهرمانی برای رئال و ۶ قهرمانی برای لیورپول) این دو تیم از پرافتخارترین‌های لیگ قهرمانان اروپا هستند.

مصدومان و محرومان
ویرجیل فان‌دایک، جوئل ماتیپ، جو گومز و جردن هندرسون هنوز هم در لیست مصدومان قطعی لیورپول هستند. دیووک اوریگی، کیوین کلهر و کرتیس جونز هم شرایطی نامشخص برای دیدار مقابل رئال دارند. سرخیو راموس، دنی کارواخال، لوکاس واسکس و ادن آزار به دلیل مصدومیت و رافائل واران به دلیل کرونایی شدن به نبرد آنفیلد نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، فیلیپس، کاباک، رابرتسون، تیاگو، فابینیو، واینالدوم، صلاح، مانه و ژوتا
رئال‌مادرید: کورتوا، اودریوسولا، میلیتائو، ناچو، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، وینیسیوس و بنزما
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی