نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۱
علیپور: بعد از گل، سجده شکر کردم/ هدف اصلی من تیم ملی و بازی در تیم‌های بزرگ است
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

علی علیپور، مهاجم سابق پرسپولیس به خبرورزشی گفت: هدف شخصی و اصلی من اول رسیدن به پیراهن تیم ملی و بعد بازی در تیم‌های بزرگ‌تر اروپایی است.

خبرورزشی - بالاخره بدشانسی دست از سر علی علیپور برداشت و پای مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ پرتغال به گلزنی باز شد. تیم فوتبال ماریتیمو در شرایطی که در دیداری ۶ امتیازی به مصاف فارنسه رفته بود، با اولین گل علی علیپور در پرتغال به یک پیروزی ارزشمند دست یافت و در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت. ماریتیمو با این برد ۲۴ امتیازی شد و توانست از قعر جدول ۲ پله فاصله گیرد و برای عدم سقوط بجنگد. به همین بهانه با علی علیپور تماس گرفتیم و دقایقی همکلام شدیم. البته مهاجم گلزن ماریتیمو گلایه‌ای هم بابت انتشار یک خبر از خبرورزشی داشت که...  

تبریک می‌گوییم. اولین گل خودت در پرتغال را به ثمر رساندی.
شما که قبل از بازی با بنفیکا ما را در لیست مازاد ماریتیمو گذاشته بودید و...  (‌توضیحاتی درباره خبر سایت خبرورزشی می‌دهیم و...‌) 

به هر حال در کار خبری این مسائل پیش می‌آید. بگذریم! از گل خودت بگو. زدن اولین گل برای آقای گل فوتبال ایران و بهترین گلزن دو، سه سال گذشته پرسپولیس کمی طولانی نشد؟
من کمی دیر به تیم اضافه شدم. شما خوب به خاطر می‌آورید که در چه زمانی و چگونه به پرتغال سفر کردم. کرونا شیوع پیدا کرده بود و باید قرنطینه می‌شدم و از طرفی فصل بدنسازی را نیز از دست داده بودم. 

ببینید:

از طرفی مهاجمان دیگر ماریتیمو هم خوب گل می‌زدند!
دقیقاً همین‌طور است. مهاجم برزیلی ما ۵، ۶ گل تا هفته چهارم و پنجم زده بود و مهاجم مکمل او هم موفق شده بود ۳ گل بزند. بنابراین عملاً سرمربی نمی‌توانست دست به ترکیب تیمش بزند و من روی نیمکت نشستم. 

مشکل زبان و حضور در کشور غریبه هم داشتی یا نه؟
صددرصد! شما وقتی از شهر خودتان خارج می‌شوید و به یک شهر دیگر می‌روید، مدتی زمان لازم دارد که موفق شوید. پرتغال اولین کشوری بود که من بعد از ایران در آن فوتبال بازی می‌کردم و مشکل زبان یا غربت وجود داشت. شاید اگر اول به لیگ‌های حاشیه خلیج فارس یا جای دیگری می‌رفتم و بازی می‌کردم، با شرایط پرتغال زودتر هماهنگ می‌شدم. البته هدف من از اول هم بازی در اروپا بود، نه لیگ قطر یا کشورهای آسیایی!

امیر عابدزاده دروازه‌بان ایرانی ماریتیمو چقدر در آن مقطع به تو کمک کرد؟
امیر واقعاً کمک بزرگی برای من بوده و هست. من مشکل زبان را با کمک او تا حدودی حل کردم. خیلی به من کمک کرد اما همان‌طور که گفتم بازی در یک کشور دیگر به خصوص روزها و هفته‌های اول سخت است. بعد که کمی به خودم آمدم، بدشانسی بزرگی گریبانگیر من شد. 

علی علیپور و امیر عابدزاده

بدشانسی؟ توضیح می‌دهی؟!
متأسفانه مصدوم شدم و یک ماه نتوانستم با تیم تمرین کنم. همین اتفاق من را از ترکیب اصلی تیم دور کرد و خیلی سختی کشیدم تا دوباره برگشتم. شما می‌دانید وقتی یک بازیکن خارجی مصدوم می‌شود، چقدر کار سختی برای بازگشت به ترکیب اصلی خواهد داشت. 

بحث دیگری هم که وجود داشت، استفاده از تو در پست غیرتخصصی بود. علی علیپور یک مهاجم هدف است اما در اغلب بازی‌هایی که برای ماریتیمو بازی کرده، در پست وینگر به میدان رفته است.
به هر حال من تابع تصمیم سرمربی و کادر فنی هستم. الان دو بازی است که در پست مهاجم نوک بازی می‌کنم. امیدوارم با عملکرد خوب خودم نظر مثبت مربیان تیم را جلب کرده و باز هم در ترکیب قرار بگیرم. 

برگردیم به بازی با فارنسه و اینکه رسانه‌های پرتغالی بر سر انتخاب تو یا امیر عابدزاده به عنوان بهترین بازیکن زمین دچار اختلاف نظر شدند! بالاخره کدام‌یک ستاره زمین بودید؟
امیر هم درخشش خیلی خوبی داشت و باور کنید اصلاً فرقی نمی‌کند چه کسی بهترین انتخاب شود. آنچه اهمیت داشت برد در این بازی ۶ امتیازی بود که خدا را شکر به دست آمد. 

۶ امتیازی؟
بله، فارنسه ۲۲ امتیازی و بالاتر از ما در جدول بود. این تیم یکی از رقیبان اصلی ماریتیمو برای سقوط نکردن است و بازی خیلی مهمی بود. هر تیمی برنده می‌شد، در جدول بالا می‌رفت و به همین خاطر می‌گویم ارزش این دیدار بیش از ۳ امتیاز و یک‌جورهایی ۶ امتیازی بود. در واقع ۳ امتیاز خودمان گرفتیم و اجازه هم ندادیم ۳ امتیاز حریف مستقیم ماریتیمو بگیرد. 

بعد از گلی که زدی، بلافاصله روی زمین نشستی و...
بله، گل خیلی مهمی بود. ما نیاز داشتیم حتماً برنده شویم و به همین خاطر بلافاصله پس از گل زدن به فارنسه روی زمین نشسته و سجده شکر به جای آوردم. امیدوارم این روند در بازی‌های بعدی هم ادامه پیدا کند و بازیکن مثمرثمری برای تیم خودم باشم. 

باور می‌کردی روزی در جزیره مادیرا زادگاه الگویت کریستیانو رونالدو بازی کنی؟
واقعیتش را بخواهید هرگز فکرش را نمی‌کردم اما خیلی سختی کشیدم. خیلی زحمت و رنج کشیدم تا به این نقطه برسم. اگر ابتدای صحبت با شما گلایه‌ای کردم، به این خاطر بود که برای رسیدن به اروپا سختی‌های زیادی را در زندگی تجربه کردم. حالا هم نمی‌خواهم موقعیت فعلی را به راحتی از دست بدهم و برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر باز هم با تمام وجود می‌جنگم. 

حرف از رونالدو شد، یاد ال‌کلاسیکو افتادیم. حتماً خیلی خوشحالی که تیم محبوبت رئال‌مادرید توانست بارسلونا را شکست دهد؟
بله، به هر حال من سال‌هاست طرفدار پروپاقرص رئال‌مادرید بوده و هستم. رئال این بازی را قدرتمندانه برد. 

(به شوخی) البته ثانیه‌های پایانی بازی هم یک توپ به تیر افقی دروازه رئال خورد که اگر گل می‌شد...  
موقعیت‌های رئال‌مادرید خیلی بیشتر بود. مطمئن باشید این تیم امسال هم قهرمان لالیگا می‌شود و هم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا!

علی علیپور

منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن و حتی بایرن‌مونیخ را فراموش کردی؟
همه تیم‌هایی که اسم بردید، خوب هستند اما رئال‌مادرید پادشاه لیگ قهرمانان اروپاست!

حالا که حرف لیگ قهرمانان اروپا وسط آمد، می‌خواهیم از تو درباره شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بپرسیم. وضعیت این تیم را در هند چطور می‌بینید؟
پرسپولیس در۴ سال گذشته دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و شایستگی‌های خود را نشان داده است. در هند هم پرسپولیس شانس اول گروه برای صعود به مرحله حذفی است. ان‌شاءالله بازی‌های خوب همراه با نتایج عالی انجام خواهد داد. 

بازی‌های پرسپولیس را در پرتغال دنبال می‌کنی؟
اگر بازی‌های پرسپولیس با تمرین یا مسابقات ماریتیمو همزمان نباشد، حتماً تماشا می‌کنم. خوشحالم پرسپولیس در لیگ برتر و آسیا موفق ظاهر شده است. 

آیا این تیم می‌تواند بار دیگر به فینال برسد؟
من نه تنها دوست دارم به فینال برسد، بلکه دلم می‌خواهد عنوان قهرمانی را نیز کسب کند. این تیم شایسته جام قهرمانی آسیاست. 

راستی نظرت درباره انتخاب شماره ۷۰ توسط شهریار مغانلو چیست؟ او با تو صحبتی کرد؟
بله، با شهریار در ارتباط هستیم و خوشحالم شماره ۷۰ را انتخاب کرده. امیدوارم با همین شماره که من هم خاطرات خوبی از آن دارم، بیشترین گل‌ها را برای پرسپولیس بزند. 

با مهدی طارمی هنوز در ارتباطی؟
هرازگاهی با مهدی صحبت می‌کنیم. شهرهای ما جداست اما تا جایی که می‌شود جویای احوال هم هستیم. 

درخشش طارمی در ترکیب تیم پورتو چقدر به جلب توجه فوتبال پرتغال به جوانان فوتبالیست ایرانی کمک کرده است؟
قطعاً عملکرد مهدی برای فوتبال ایران و بازیکنان ایرانی خوب بوده است. الان فوتبالیست‌های ایرانی را بهتر در پرتغال می‌شناسند و دنبال جذب آنها می‌روند. 

تیم شما با این برد ۲۴ امتیازی شد و توانست از قعر جدول ۲ پله فاصله بگیرد. حالا در انتهای جدول فامیلیکائو با ۲۶ امتیاز چهاردهم، بوایشتا با ۲۵ امتیاز پانزدهم و ماریتیمو با ۲۴ امتیاز شانزدهم است. ماریتیمو باید بتواند از رده شانزدهم فاصله گیرد تا به لیگ دسته پایین‌تر سقوط نکند. تیم‌های فارنسه با ۲۲ امتیاز و ناسیونال با ۲۱ امتیاز در رده‌های هفدهم و هجدهم جای گرفته‌اند. به نظرت می‌توانید به دسته پایین‌تر سقوط نکنید؟
شک نکنید! هدف اصلی ما در ماریتیمو همین است. با تمام وجود می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم سقوط نکنیم.

هدف اصلی علیپور در پرتغال چیست؟
هدف شخصی و اصلی من اول رسیدن به پیراهن تیم ملی و بعد بازی در تیم‌های بزرگ‌تر اروپایی است. گفتم که به راحتی به اینجا نرسیدم و همه سختی‌ها را به جان خریدم که لژیونر شوم...  

 (حرفش را قطع می‌کنم) می‌دانم از لیگ ستارگان قطر هم پیشنهاد داشتی. شاید پول خیلی خوبی هم به تو می‌دادند و بعد با شرایطی بهتر به اروپا می‌رفتی. چرا این مسیر را انتخاب نکردی؟
از زمانی که توانستم در سطح اول فوتبال ایران مطرح شوم، هدف من رفتن به اروپا بود. می‌توانستم به قطر بروم اما با تمام احترامی که برای لیگ و فوتبال این کشور قائلم، دوست داشتم خودم را در اروپا آزمایش کنم. حالا هم تلاش می‌کنم به اهداف عالی که داشتم، برسم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فری امپرازول IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    حالا یه گل زد و جوگیر شد،تو فصل بعد برگشتی ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی