نقاط ضعف دفاع استقلال در روزی که ۵ گل به الاهلی زد/ مدافعان نسبت به هم بدبین نباشند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: اگرچه تیم عراقی بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشت اما این دلیل نمی‌شود که فرهاد مجیدی و شاگردانش الشرطه را دست کم بگیرند.

رضا حسن زاده کاپیتان ملی پوش استقلال یکی آبی پوشانی است که ستاره دوم استقلال را به هواداران ارمغان داده است. مدافع سابق استقلال معتقد است به رغم پیروزی پرگل مقابل الاهلی خط دفاع استقلال هنوز دارای ایراداتی است که باید مرتفع شود. با هم صحبت‌های کاپیتان سابق پسران آبی را می‌خوانیم.

بازی استقلال و الهلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال نمایش بسیار خوبی مقابل الاهلی از خود نشان داد به خصوص آنکه این بازی تفاوت‌هایی نسبت به سایر دیدارهای استقلال در گذشته داشت. بازی در ۴۵ دقیقه بامداد یکی از متفاوت‌ترین بازی هایی بود که آبی پوشان تا به حال آن را تجربه کرده بودند. این اتفاق زمانی قابل تامل تر می شود که می‌بینیم بازی در هوای شرجی عربستان و در ماه مبارک رمضان برگزار شد. اما در خصوص بازی باید گفت بچه‌ها بازی جاندار و پرفشاری را پشت سر گذاشتند و دوندگی زیادی از خود نشان دادند و اگر توجه کرده باشید هرگاه به گل رسیدیم تعداد پاس‌هایمان بالا رفته بود. در میانه میدان مالکیت و ابتکار عمل در دست استقلال بود و با توجه به شناسایی نقاط ضعف الاهلی، استقلال توانست با آنالیز خوبی که انجام داده بود به حریف ضربه بزند.

قبل از آن که مهاجمان استقلال گلزنی کنند این مردان خط هافبک و دفاع استقلال بودند که چراغ گلزنی تیم را روشن کردند.

زدن ۵ گل به تیم الاهلی که میزبان این بازی هاست عدد کمی نیست و بچه ها توانستند با این نتیجه قدم اول را محکم برداشته و باعث ترس حریفان در بازی‌های آینده شوند. بی شک پیروزی با این تعداد گل باعث خواهد شد حریفان در بازی با استقلال نتوانند بازی خوب خود را ارائه دهند. شکست  الاهلی از نظر انگیزشی کمک بسیاری به شاگردان فرهاد مجیدی کرده است است که امیدواریم از این امتیاز در بازی‌های آینده به خوبی استفاده کنند.

حریف بعدی استقلال از الشرطه عراق است تیمی که در اولین بازی خود مقابل الدحیل تن به شکست داده است.

اگرچه تیم عراقی بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشته است اما این دلیل نمی‌شود که فرهاد مجیدی و شاگردانش الشرطه را دست کم بگیرند. بچه ها باید به یاد داشته باشند اینجا لیگ قهرمانان است و تمامی بازی‌ها سخت و نفس‌گیر است و ساده انگاشتن هر حریفی در پایان بازی با پشیمانی همراه خواهد بود. از این رو لازم است استقلال با قدرت هرچه تمام تر مقابل حریف صف‌آرایی کرده تا بتواند همچون بازی با الاهلی با تعداد گل‌های بالا در مقابل حریف به پیروزی برسد.

از نقاط ضعف و قوت استقلال را در این بازی بگویید.

در بخش تاکتیک خوب عمل کرده بودیم اما پس از زدن سه گل بچه‌ها ارضا شدند و همین باعث شد دقایقی تحت فشار حریف قرار گرفته و گل دوم را دریافت کنیم. البته نزدیک بود گل سوم را نیز دریافت کنیم که خوشبختانه مهدی‌ قایدی گل چهارم را به ثمر رساند. در خط دفاع متاسفانه هنوز مشکلاتی به چشم می‌آید و بازی سازی‌ها  بیشتر از آنکه در عمق باشد در عرض انجام می‌شود. در خصوص خط دفاع نکته دیگری که باید به آن توجه داشت بدبین بودن مدافعان نسبت به همدیگر است اگر توجه کرده باشید در صحنه گل دوم وقتی ریگی تکل زد سایر بازیکنان کپ کرده و در زمین ایستادند و این اتفاقی است که نباید گرفتار آن شد. مسئله دیگری که باید به آن اشاره شود این است که زمانی که گل می خوریم دچار استرس می‌شویم. لازم است در این خصوص کادر فنی برای این مشکل چاره ای اندیشیده و بازیکنان را از نظر روحی روانی آماده بازگشت مجدد به بازی کنند. نباید از یاد برد بازی‌های لیگ قهرمانان هر روز سخت تر از قبل خواهد شد. باید برای حضوری شایسته‌تر بعد از صعود از این گروه با شناسایی نقاط ضعف تیم خود و حریفان به فکر قهرمانی و کسب ستاره سوم بود.

بهترین بازیکن از نگاه شما چه کسی بوده است؟

با دو گلی که مهدی قایدی به ثمر رساند بهترین بازیکن از نگاهم من اوست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Arash.rdj IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    دوستان عزیز استقلالی باید نسبت به برد تیمتون کمی منطقی تر برخورد کنید، استقلال دیشب برد خیلی خوب و ارزشمندی داشت. اما نباید در باد این برد بخوابید. اگه کمی منطقی بازی دیشب نگاه کنید متوجه میشید تیم استقلال بر خلاف خط همه قوی ای که داره، در خط دفاع خیلی ناهماهنگ و متزلزل نشون داد. و این مشکل رو نباید در سایه برد مقتدرانه این تیم ندید گرفت. اگه از مربی و کادر فنی تیمتون این موضوع رو گوشزد نکنید برای دو هفته دیگه زمین و زمان رو سرتون خورد میشه! این تیم تیم خوبیه و بازیکنای خلاق و ارزشمندی داره که میتونن به تنهایی جور ضعف تاکتیکی تیم رو جبران کنن، اما همه تیم ها الاهلی عربستان نیستن! از ما گفتن بود...!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی