نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
سرلک، سوادکوهی و شعبانی در فینال، حسینی حذف شد، قیاسی رده‌بندی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سی‌وچهارمین دوره مسابقات کشتی ‌آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان صبح امروز در شهر آلماتی آغاز و فردا با معرفی نفرات برتر ۵ وزن دوم به ‌پایان می‌رسد.

خبرورزشی - نمایندگان کشورمان صبح امروز در ۵ وزن اول (۵۷ ، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلو) به‌مصاف حریفان رفته و با حضور در ۳ فینال، یک دیدار رده بندی و یک حذف شده شانس کسب ۴ مدال و یک حذف شده، مرحله مقد ماتی را پشت سر گذاشتند. علیرضا سرلک آزادکار وزن اول کشورمان اولین راه یافته به فینال لقب گرفت و امیرحسین حسینی نیز اولین حذف را در کارنامه روز نخست کاروان کشتی کشورمان به نام خود ثبت کرد. مرتضی قیاسی هم در نیمه نهایی، مقابل قهرمان ژاپنی جهان چاره‌ای به جز قبول شکست نداشت و به نیمه‌نهایی رفت. علی سوادکوهی و علی شعبانی هم نماینده ایران در فینال اوزان ۷۹ و ۹۷ کیلو شدند.نتایج و عملکرد آزادکاران کشورمان تا قبل از برگزاری فینال به این شرح است:

* ۵۷ کیلو: علیرضا سرلک دور اول مقابل روزگلدی سیداف (ترکمنستان) را ۱۰ – صفر شکست داد.  در مصاف با محمد بیلال (پاکستان) هم ۳ – صفر به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. یوتو تاکشیتا (ژاپن) را ۵ – یک شکست داد و اولین فینالیست ایران لقب گرفت. سرلک جوان شایسته و پرتلاش لرستانی ما برای صعود برقله قهرمانی و کسب مدال طلا باید عصر امروز با راوی کومار دارنده مدال برنزجهان و قهرمان‌آسیا از (هند) کشتی بگیرد. 

* ۶۵ کیلو: مرتضی قیاسی ابتدا مقابل کریم حوجاکوف (ترکمنستان) با نتیجه ۶ – ۲ برنده شد. دور دوم هم مقابل علی بیک عثمان‌اف (قرقیزستان) ۷ – ۳ برنده شد و به نیمه‌نهایی رفت. اما در مصاف با تاکوتو اوتوگورو قهرمان‌جهان (ژاپن) به‌رغم تلاش بسیار، زورش به حریف ژاپنی نرسید و با قبول شکست ۸ – ۲ به دیدار رده‌بندی رفت و عصر امروز برای کسب مدال برنز به مصاف نادر رحیم‌اف (ازبکستان) می‌رود.

* ۷۰ کیلو: امیرحسین حسینی دور اول مقابل کاران (هند) ۳ – یک مغلوب شد تا اولین باخت را در کارنامه تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در پیکارهای آسیایی قزاقستان به نام خودش ثبت کند. با شکست حریف هندی مقابل کشتی گیر میزبان (قزاقستان) حسینی هم از گردونه رقابتها حذف شد. 

 * ۷۹ کیلو: علی سوادکوهی اولین کشتی‌گیری که با پیروزی در انتخابی درون اردویی تیم‌ملی، به عضویت تیم اعزامی به قهرمانی‌آسیا درآمده بود، دور اول ریوکی یوشیدا (ژاپن) را ۲ – صفر شکست داد. دور دوم به مصاف سایاکبای یوسوپوف (قرقیزستان) رفت و با پیروزی ۱۱ – ۸ به پیروزی رسید. برای رسیدن به فینال هم مقابل گلیم‌جان یوزربایف کشتی‌گیر میزبان (قزاقستان)  ۸ – ۲ به پیروزی رسید و راهی فینال شد تا برای مدال طلا عصر امروز با بیونگ مین گانگ (کره‌جنوبی) روبرو شود. 

* ۹۷ کیلو: علی شعبانی دور اول استراحت کرد. دور دوم و اولین کشتی خود در آلماتی مقابل مین وون سئو (کره‌جنوبی) بسیار مقتدرانه کشتی گرفت و همان وقت اول ۹ – صفر جلو افتاد و با شروع وقت دوم هم پیروزی ۱۱ – صفر را به نام خود ثبت کرد. در نیمه نهایی و برای حضور درفینال هم به‌مصاف ساتیوارت کادیان (هند) رفت و با پیروزی قاطعانه ۱۰ – صفر راهی فینال شد تا عصر امروز برای کسب طلا با کشتی‌گیر میزبان علیشیر یرگالی (قزاقستان) کشتی بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی