مورینیو در مسیر خروج/ روزهای تیره آقای‌خاص
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هیچکس تصور نمی‌کرد تیمی که در ماه نوامبر صدرنشین بود و برای قهرمانی تلاش می‌کرد اکنون فرسنگ‌ها از آن موقعیت دور باشد.

خبرورشی - در شبی که گیفلی سیگوردسن و هری کین ستاره های زمین بودند اورتون و تاتنهام به تساوی ۲-۲ رضایت دادند تا هیچکدام برنده از گودیسون پارک خارج نشوند. این تقسیم امتیازات هیچ کمکی به دو تیم برای بالانشینی در جدول نکرد و باید همچنان امیدوار به آینده باشند.

توفیق اجباری برای گیلفی
گیلفی سیگوردسون بدون شک یکی از بهترین هافبک‌های تهاجمی لیگ برتر است. با این حال مشکلات با سرمربی و همچنین افت گیلفی باعث شده بود که این بازیکن ۳۱ ساله از ترکیب اصلی اورتون به دور شود. مصدومیت‌های بازیکنان مهمی همچون کالورت این شانس را به او داد که از ابتدا مقابل تیم سابق خود به میدان برود. ملی‌پوش ایسلندی برابر تاتنهام مانند یک ستاره درخشید. با توجه به سربلندی از آزمون کارلتو، تافی‌ها امیدوار خواهند بود که عملکرد و گلزنی سیگوردسون برابر تاتنهام برای او و تیم ادامه‌دار باشد.

ضعف دفاعی اورتون
حضور مهاجمی مانند کین در تیم حریف به معنای این است که مدافعان باید ۹۰ دقیقه کامل را مراقب باشند. توانایی خارق‌العاده کین به این معنی است که او می‌تواند از هیچ یک موقعیت خطرناک گلزنی ایجاد کند. این بخش در مورد کین نیست با این حال دقیقاً همان اتفاقی افتاد که مدافعان اورتون باید مانعش می‌شدند. هر دو گل کین روی اشتباهات مدافعان حریف به دست آمد. روی اولین گل مدافعان اورتون کین را در فضایی گسترده رها کردند تا کنترل، چرخش و باز کردن درواره را انجام دهد. همین گل باید به مدافعان اورتون در ادامه درس می‌داد تا بیشتر مراقب باشند اما آنها ظاهراً این نکته را لحاظ نکردند و در گل دوم هم اشتباه بزرگتری مرتکب شدند.

خیز هری برای جایزه ۲۰۲۱
هری کین یک بار دیگر با عملکرد فوق‌العاده خود نشان داد که چقدر برای تیم تاثیرگذار است. میل شکار و گلزنی او روی هر دو گل کاملاً مشهود بود. فراتر از قرار گرفتن در جای مناسب در زمان مناسب، تکنیک و دقت لازم برای گلزنی‌ها درجه یک بود. این گل‌ها کین را به ۲۱ گل در این فصل لیگ برتر رساند و از رقیبش صلاح بالاتر برد. این پنجمین بار است که مهاجم تاتنهام به بیش از ۲۰ گل در لیگ برتر دست پیدا می‌کند و  از این نظر با سرخیو آگوئرو و تیری آنری مساوی می‌شود. فقط آلن شیرر افسانه‌ای است که با هفت مرتبه بیش از این سه نفر به چنین موفقیتی دست یافته است. حالا کین می‌تواند یک گام دیگر به جایزه بهترین بازیکن سال جزیره هم نزدیک شود.

مورینیو درحال مردودی
هیچکس تصور نمی‌کرد تیمی که در ماه نوامبر صدرنشین بود و برای قهرمانی تلاش می کرد اکنون فرسنگ‌ها از آن موقعیت دور باشد. حالا کار به جایی کشیده شده که برای رسیدن تاتنهام به جمع چهار تیم برتر هم باید اگر و اما و پازل چینی کرد. تاتنهامی‌ها می‌دانستند برای رسیدن به رتبه چهارم دیدار با اورتون بهترین و البته مهمترین بازی فصلشان است اما از این فرصت استفاده نبردند تا مورینیو در یک آزمون دیگر هم به سمت مردودی برود. مردودی‌ای که طبیعتا او را از گردونه مربیان درجه یک جهان خارج خواهد کرد!
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی