نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شعبانی تنها طلایی ایران، سرلک و سوادکوهی نقره، قیاسی هم برنز گرفتند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

روز اول سی‌وچهارمین دوره مسابقات کشتی‌آزاد قهرمانی‌آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان با ۴ مدال آزادکاران کشورمان به‌پایان رسید. این‌رقابتها از صبح امروز در ۵ وزن اول (۵۷ ، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلو) شروع شد و فردا شب بامعرفی نفرات برتر ۵ وزن دوم و پایانی ( ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلو) همچنین معرفی تیمهای برتر قاره‌کهن خاتمه می‌یابد. 

خبرورزشی - درپایان دیدارهای مرحله مقدماتی امروز، علیرضا سرلک، علی سوادکوهی و علی شعبانی آزادکاران ۵۷، ۷۹ و ۹۷ کیلوی کشورمان به‌فینال راه یافتند، مرتضی قیاسی (۶۵کیلو) به رده‌بندی رسید و امیرحسین حسینی (۷۰ کیلو) هم از گردونه پیکارها حذف شد.

از جمع ۳ فینالیست و یک نماینده در رده‌بندی، شاگردان غلامرضا محمدی موفق به کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز شدند. علی شعبانی تنها طلای روز نخست ایران را برگردن آویخت. علیرضا سرلک و علی سوادکوهی نقره گرفتند، مرتضی قیاسی هم با کسب مدال برنز روی سکوی سوم آسیا ایستاد. 

در دیدارهای ۵ وزن دوم (۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلو) نیز فردا مجید داستان، مصطفی حسین‌خانی، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امین طاهری به‌مصاف حریفان می‌روند. 

نتایج دیدارهای پایانی نمایندگان کشورمان به این شرح است: 

* ۵۷ کیلو: علیرضا سرلک که مقابل روزگلدی سیداف (ترکمنستان) محمد بیلال (پاکستان) و یوتو تاکشیتا (ژاپن)  به ترتیب با نتایج ۱۰ – صفر ، ۳ – صفر و ۵ – یک به پیروزی رسیده بود، در فینال به‌مصاف راوی کومار دارنده مدال برنزجهان و قهرمان‌آسیا (هند) رفت و به‌رغم تلاش بسیار، توان غلبه براین حریف نامدار و باتجربه را نداشت و در خاتمه دیدارش با قبول شکست ۹ – ۴ به مدال نقره رسید.  

* ۶۵کیلو: مرتضی قیاسی در دیدار رده‌بندی با پیروزی ضربه‌فنی مقابل حریف ازبک اولین مدال برنز ایران را برگردن آویخت. قیاسی که حریفان ترکمنستان و قرقیزستان را شکست داده ومقابل قهرمان ژاپنی جهان ۸ – ۲ مغلوب شده بود برای کسب مدال برنز به‌مصاف نادر رحیم‌اف (ازبکستان) رفت و درحالی‌که ۵ – صفر جلو بود، در اقدام انتحاری حریف برای جبران امتیازات از دست رفته ابتدا ۲ پوئن گرفت و درحالی‌که ۷ – صفر پیش افتاده بود حریف را در پُل گیر انداخت و با پیروزی ضربه‌فنی صاحب مدال برنز شد. 

* ۷۰ کیلو: امیرحسین حسینی در مرحله مقدماتی با قبول شکست برابر کاران کشتی گیر هندی و شکست او در مرحله بعد، حسینی حذف شد. 

* ۷۹ کیلو: علی سوادکوهی که برای رسیدن به‌فینال ریوکی یوشیدا (ژاپن)،  سایاکبای یوسوپوف (قرقیزستان) و گلیم‌جان یوزربایف کشتی‌گیر میزبان (قزاقستان) را به‌ترتیب با نتایج ۲ – صفر، ۱۱ – ۸ و ۸ – ۲ مغلوب کرده بود، درفینال به‌مصاف بیونگ مین گانگ (کره‌جنوبی) رفت. در این دیدار پرافت و خیز سوادکوهی اصلاً چهره یک پیروزی و خواستار مدال طلا نداشت. هرچند حریف کره ای اصلاً مجری نبود و فقط در بدلکاری علیه هجومهای سوادکوهی امتیاز گرفت ولی در ۱۹ ثانیه پایانی سوادکوهی خیلی بی‌انگیزه ادامه داد تا حریف ۲ امتیاز بادآورده بگیرد و کشتی ۳ – ۳ را ۵ – ۳ به نفع خود تمام کرد. بااین شکست، دستمان از طلا کوتاه ماند و سوادکوهی هم نقره گرفت.

* ۹۷ کیلو: علی شعبانی که برای رسیدن به دوبنده المپیکی تیم ملی رقابت نزدیک و حساسی با ۳ مدعی دیگر دارد، باید در این میدان طلا می گرفت تا از گردونه رقابت دور نشود. پیش ازاین علیرضا کریمی در ایتالیا محک خورده و نقره گرفته بود. محمدحسین محمدیان با کسب سهمیه المپیک و طلای گزینشی در همین قزاقستان محک خورد و مجتبی گلیج هم در بلغارستان طلا گرفت. حالا شعبانی، چاره‌ای جز کسب طلای آسیا نداشت. کشتی‌گیر بابلی برای رسیدن به این مهم ازهمان ابتدا مقتدرانه به‌مصاف حریفان آسیایی رفت. شعبانی دور اول استراحت کرد. سپس مقابل مین وون سئو (کره‌جنوبی) و ساتیوارت کادیان (هند) به‌ترتیب با نتایج ۱۱ – صفر و ۱۰ – صفر به‌پیروزی رسید و بدون این‌که حتی یک امتیاز هم به حریفان بدهد راهی فینال شد تا با کشتی‌گیر میزبان علیشیر یرگالی (قزاقستان)  کشتی گرفت و بسیار مقتدرانه و با امتیاز عالی ۱۲ – ۲ از سد کشتی گیر میزبان گذاشت.   


اسامی نفرات برتر پنج وزن اول به این شرح است: 

* ۵۷ کیلو: ۱- راوی کومار (هند) ۲- علیرضا سرلک (ایران) ۳- نودیرجان صفراف (ازبکستان) و یوتو تاکشیتا (ژاپن) 

* ۶۵ کیلو: ۱- تاکوتو اتوگورو (ژاپن) ۲– باجرانگ (هند) ۳- مرتضی قیاسی (ایران) و یانگ سئوک جئونگ (کره‌جنوبی)

* ۷۰ کیلو: ۱- سیرباز تالگات (قزاقستان) ۲- سراج‌الدین حسن‌اف (ازبکستان) ۳- اسلام‌بیک اوروزبیکوف (قرقیزستان) و کاران (هند) ... ۷- امیرحسین حسینی (ایران)

* ۷۹ کیلو: ۱- بیونگ مین گانگ (کره‌جنوبی) ۲- علی سوادکوهی (ایران) ۳- نارسینگ یاداو (هند) و سایاکبای یوسوپوف (قرقیزستان)

* ۹۷ کیلوگ: ۱- علی شعبانی (ایران) ۲ – علیشیر یرگالی (قزاقستان) ۳- ساتیوارت کادیان (هند) و تاکاهاشی ایشیگورو (ژاپن)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی