نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
۰ |
۰
داستان یک انقلاب آبی/ مربی جدید الگویی برای مربی سابق
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

توماس توخل در مدت زمان کوتاه موفق شد ضعف‌های تیم فرانک لمپارد را ترمیم کند و حالا آبی‌های لندن تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های این روزهای انگلیس شده‌اند.

خبرورزشی - توماس توخل هدایت تیمی را به عهده گرفته که قبل از آمدنش با مهره های ریز و درشت، ریتم کند و البته نتایج ضعیف صدای هواداران را درآورده بود. فرانک لمپارد فصل دوم را خوب شروع نکرد و طبیعی بود که از دست رفتن فرصت‌ها موجب اخراجش شود. اخراجی که باعث شد رومن آبراموویچ روس روی توماس توخل قمار کند و از جنس آلمانی برای نجات تیمش بهره ببرد. جنسی که به رویای چهارگانه سیتی در جام حذفی پایان داد و مهر سلطنت خود را محکم در جزیره کوبید. 

سلطنت در عصر کلوپ و پپ
سه ماه بیشتر از حضور توخل در لندن نمی گذرد. او در این سه ماه موفق شده رکوردی خارق العاده را از خود به جا بگذارد. توماس توخل آمار عجیبی از دوئل با همتایانش دارد. در قامت سرمربی چلسی او دو بار اتلتیکوی دیگو سیمئونه را شکست داده است، تاتنهام مورینیو را مغلوب کرده، سیتی پرهزینه گواردیولا را برده و آنچلوتی را همراه با اورتون به زانو درآورده است. نکته عجیب‌تر این رکوردها جایی است که تیم توخل در مسابقات فوق حتی یک گل هم دریافتی نداشته است. این یعنی غول‌کشی به تمام معنا!

تغییرات ممتد توماس
برعکس لمپارد که خیلی در ترکیب تیمش تغییرات ایجاد نمی‌کرد، توخل بارها ترکیب و چیدمان تیمش را عوض کرده است. سرمربی آلمانی چلسی در این مدت بیش از ۴۰ بار ترکیب اصلی و سیستم تیمش را در مسابقات تغییر داده است. تغییرات حلقه اصلی توخل و تفاوتش با لمپارد بوده است.

فاز دفاعی
از اتفاقات خوب حضور توخل در چلسی، بهتر شدن اوضاع در خط دفاعی بود. توخل موفق شد نقاط ضعف خط دفاعی تیم را پوشش دهد. دفاعی که در زمان لمپارد آمار ضعیفی داشت و ادوارد مندی هم درون دروازه به اندازه الان قوی ظاهر نشده بود. توخل طوری به خط دفاعی چلسی سامان داد که حالا تیمش کمترین آمار گل خورده را در این سه ماه کسب کرده است.

چلسی - منچسترسیتی

تغییرات در حمله
زمان لمپارد فاز هجومی تیم کاملاً مشکل داشت. خریدهای جدید با تیم ناهماهنگ بودند و نمی توانستند کیفیت همیشگی خود را نشان دهند. صحبت از بازیکنانی همچون کای هاورتس و تیمو ورنر است که از بوندس‌لیگا با هزینه‌ای گزاف راهی لندن شدند اما در تیم لمپارد موفق نبودند. با روی کار آمدن توخل، سرمربی آلمانی هم از نظر تاکتیکی و هم روانی روی این دو بازیکن کار کرد و البته به نتایج مثبتی هم رسید. هرچند ورنر و کای برای عالی شدن همچنان باید تلاش بیشتری از خود نشان دهند اما توخل توانست ریتم از دست رفته خط حمله را به تیم برگرداند.

الگویی برای لمپارد
لمپارد مربی جوانی بود که اخیرا در گفت‌وگو با رسانه‌ها سکوتش درباره دوران حضور در چلسی را شکست. گفت‌وگویی که با گلایه نسبت به فرصت کم به او از سوی مالک روس باشگاه‌ همراه بود. حالا اما با موفقیت نسبی توخل تا اینجای کار، آبراموویچ نشان داد قمار کردن روی نیمکت تیمش جواب داده است. شاید بهتر بود لمپارد فعلاً آن مصاحبه را نمی‌کرد و مربی مثل توخل را الگوی کارش قرار می‌داد. مربی که قرار است حالا کار نیمه تمامش در لیگ قهرمانان را با چلسی تمام کند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی