نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فوتبال به پول شما نیاز ندارد!/ بگذارید نوکیسه‌ها از فوتبال بروند...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

از دیدگاه تجارت برای باشگاه‌هایی که از قدرت و نفوذ کافی برای درگیر شدن در این داستان برخوردار هستند، سوپرلیگ اروپا یک وضعیت برنده به نظر می‌رسد.

خبرورزشیسوپرلیگ اروپا بامداد دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای قریب الوقوع که باعث از بین رفتن صداقت و شایستگی در فوتبال می‌شود رسماً اعلام موجودیت کرد. حالا تردیدی نیست که به جز قدرت، عنصر پول سنگ بنای تبدیل شدن به محور اصلی محبوب ترین ورزش کره زمین است. اینکه گفته می‌شود پول ریشه همه مشکلات است در این ماجرا کاملاً نمایان است. امروز تیم‌هایی مانند منچستریونایتد، چلسی، رئال‌مادرید، یوونتوس، بارسلونا، آرسنال، لیورپول و ... درحالی حمایت خود را از این حرکت اعلام می‌کنند که به طور واضح وضعیت مالی آن‌ها در مقایسه با سایر تیم‌ها بهتر است و اکنون دنبال منابع مالی بیشتر هستند.

جنگ دارا و ندار
حالا یوفا با این لیگ خودساخته وارد جنگ علنی شده و فیفا را هم به بازی کشانده است. اولین بار نیست که یوفا مجبور به گسترش رقابت‌های باشگاهی خود برای خنثی کردن خطر چنین طرح‌های جدایی طلبانه‌ای می‌شود، اما به نظر می‌رسد این بار برنامه آن‌ها حتی برای افزایش تعداد تیم‌ها و بازی‌ها از سال ۲۰۲۴ نیز از سوی کسانی که این باشگاه‌های عصیانگر را به دنیای جدید هدایت می‌کنند کافی محسوب نمی‌شود. 

پولدارها پولدارتر می شوند!
داستان نظام سرمایه‌داری حالا در سوپرلیگ اروپا کاملاً قابل مشاهده است. از دیدگاه تجارت برای باشگاه‌هایی که از قدرت و نفوذ کافی برای درگیر شدن در این داستان برخوردار هستند، سوپرلیگ اروپا یک وضعیت برنده به نظر می‌رسد. جریان مداوم درآمد حاصل از بازی مقابل تیم‌ها و به چالش کشیدن بهترین تیم‌های جهان در  هر هفته، درآمدزایی تضمینی به نظر می‌رسد. اینجاست که باشگاه‌های کوچک‌تر و کم‌پول‌تر که در حال حاضر از رقابت با رقبای قدرتمند خود درآمد کسب می‌کنند اخراج می‌شوند. سوپرلیگ اروپا (ثروتمندان) همان چیزی است که تیم‌های متمول آرزو می‌کنند و قدرت مالی و وضعیت فرماندهی آن را هم دارند.

نوکیسه‌ها غرق در خودخواهی
حالا که آن‌ها انقدر خودخواهانه تصمیم می‌گیرند پس بگذارید هرآنچه که در تصورشان است را داشته باشند. بگذارید این غول‌های بزرگ مالی و تجارت تلاش کنند و حتی ثروتمندتر شوند. بگذارید آن‌ها در نبرد برای برتری مالی در برابر یکدیگر به رقابت بپردازند. زیبایی واقعی فوتبال، جادوی امید و اعتقاد در برابر شانس و قدرت همراه با رقم زدن شگفتی است. اکنون با طرح سوپرلیگ اروپا باشگاه‌های بزرگ از وضعیت فعلی خود لذت می برند زیرا این محیط باعث ایجاد درآمدزایی شده است. آن ها تنوع رقابت را بین خودشان از بین می‌برند و دیر یا زود یک لیگ راکد باقی می‌مانند، جایی که نتایج بی ربط در آن رقم می‌خورد.

بی‌احترامی به تاریخ و سنت
متولیان سوپرلیگ چشمان‌شان را به جز پول به روی همه چیز بسته‌اند و هیچ احترامی به تاریخ و سنت قائل نیستند. صاحبان باشگاه‌هایی که پیشنهاد سوپرلیگ اروپا را به جلو سوق می‌دهند چهره‌هایی از استعداد درخشان البته در تجارت هستند و همین ذهنیت است که به این ایده دامن می‌زند. در حالی که آن‌ها نمایندگان باشگاه‌هایی هستند که دارای سال‌ها تاریخ و سنت هستند. این مالکان حتی نه به خودشان بلکه به باشگاه‌هایی که چنین فاکتوری را دارند هم احترام نمی‌گذارند. آن‌ها با پیگیری سوپرلیگ اروپا فقط سیاست‌های مالی باشگاه‌های مربوط به خود را به مقصد نهایی می‌رسانند. اینجاست که تاریخ و سنت‌های بزرگ تحت فرماندهی آن‌ها به پایان خواهد رسید. تنها موفقیت آن‌ها فقط در آینده مالی خواهد بود.

فوتبال زنده است
اما فوتبال به شکل سنتی خود بدون این تیم‌ها ادامه خواهد داد. سال‌هاست به اقلیت ثروتمند اجازه داده شده که برای مدت طولانی قوانین خودش را به فوتبال دیکته کند. اکنون حذف آن‌ها از ورزشی که با حرص و آز به فکر بزک کردن جزیره خصوصی خود هستند برای فوتبال اتفاق خوبی در دراز مدت خواهد بود. باشگاه‌هایی که آینده خود را در یک رقابت جداگانه از سایر تیم‌ها می‌بینند و مهم‌تر اینکه خود را غیرقابل‌نفوذ می‌دانند باید تا انتهای پشیمانی بروند. حالا با نشان دادن چهره‌های واقعی آن‌ها، فوتبال بدون نوکیسه‌های تازه به دوران رسیده وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی US ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    باز هم یه مشت شعار بی سر و ته از استاد بزرگ مقاله نویسی. نه توضیحی و نه منطقی فقط شعار و شعار....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی