نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
چرا سوپرلیگ برای نجات مستطیل سبز خوب است؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نظر کلی همه این است که یک لیگ جدید ثبات فوتبال باشگاهی اروپا را از بین می‌برد، با این حال نکته‌های مثبت و قابل قبولی هم در سوپرلیگ وجود دارد که شاید این روزها به آن کمتر پرداخته شده است.

خبرورزشیدنیای فوتبال با اعلان لیگ جدید به نام سوپرلیگ اروپا کاملا تحت‌تاثیر قرار گرفت. خیلی ها به جنبه‌های منفی سوپرلیگ توجه کرده‌اند و نکات مضر را بیشتر در کانون توجهات قرار داده‌اند. بحث های زیادی در مورد سوپرلیگ و چگونگی تاثیر آن بر لیگ قهرمانان و به طور کلی فوتبال وجود دارد. نظر کلی همه این است که یک لیگ جدید ثبات فوتبال باشگاهی اروپا را از بین می‌برد. با این حال نکته‌های مثبت و قابل قبولی هم در سوپرلیگ وجود دارد که شاید تیم روزها به آن کمتر پرداخته شده است.

پایان انحصار یوفا
جسورانه‌ترین اظهاراتی که در مورد سوپرلیگ ارائه شد از زبان تونی کروس بود. حتی اگر او از سوپرلیگ حمایت نمی‌کرد هم اتفاقی نمی‌افتاد اما حرف‌های زیادی در مورد یوفا داشت که همگی قابل تأمل بود. حرف‌های او تنها نمونه‌ای کوچک از چگونگی سوءاستفاده از بازیکنان توسط یوفا و فیفا بود. ارگان‌های رسمی فوتبال آن‌ها را مجبور به بازی در تورنمنت‌هایی می‌کنند که نمی‌خواهند اسم و رسم‌شان آنجا باشد. می‌توان لیگ ملت‌های اروپا را به عنوان مثال ذکر کرد که‌ خوشایند خیلی از بازیکنان نیست. بسیاری از بازیکنان حتی در گذشته افشا کرده بودند که چگونه این ارگان‌های رسمی فوتبال از بازیکنان مانند عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی استفاده می‌کنند. سوپرلیگ ممکن است پایان انحصار یوفا بر باشگاه‌های اروپایی باشد و این تابوی قدرت پایان‌ناپذیر را برای همیشه بشکند

عنصر پول
چه این را بپذیرید یا نه، پول همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر در فوتبال بوده است. پول می‌تواند امکانات موجود در یک باشگاه، کیفیت زمین، شبکه زیرساختی و بخش های آموزشی را بهبود بخشد. البته که با پول می‌توان بازیکنان با کیفیت را نیز خریداری کرد. در بازار متورم امروز که همه چیز با شیوع ویروس کرونا به هم ریخته، پول همه چیز است. تمام باشگاه‌های بزرگ در سه لیگ برتر کشورشان بخش بزرگی از حیات خود را مدیون وجود پول هستند. یک لحظه رئال و بارسای بدون پول را تصور کنید؟ آیا کسی حاضر است در منچستریونایتد بازی کند در حالی که‌ پولی برایش نیست؟ پس پول را باید خیلی جدی گرفت، حتی بیشتر از روح فوتبال!

بیشتر بخوانید:

افزایش رقابت
طبق چنین فرضیه‌ای تیم‌های باقیمانده هم باید به زودی به این لیست بپیوندند. اگر ایده سوپرلیگ در حد رویا باقی نماند، رقابت شدید یکی از جذابیت‌های این رقابت‌ها خواهد بود. بازیکنان و باشگاه‌ها می‌توانند در چنین فضایی پیشرفت کنند و از نظر فنی و مالی باهم بهتر شوند. این امر می‌تواند کیفیت فوتبال اروپا را به طور کلی بهبود بخشد.

سوپرلیگ مثل لیگ قهرمانان
اگر فکر می‌کنید جام یوفا و لیگ قهرمانان اروپا به سادگی مجوز برگزاری گرفتند سخت در اشتباهید، چراکه این تورنمنت ها هم در زمان خودشان کلی مخالف داشتند. داستانی که برای سوپرلیگ هم یکسان است و خطری تهدید کننده فوتبال نخواهد بود. سوپرلیگ اروپا یک لیگ میانه هفته است، درست مثل لیگ قهرمانان. حتی اگر فرمت این لیگ هنوز ناقص باشد به نظر می‌رسد که هر باشگاه در مقایسه با لیگ قهرمانان باید مسابقات بیشتری را انجام دهد. این واقعیت را بخاطر بسپارید که فقط بیست باشگاه برتر مجاز به بازی هستند که در نتیجه بازی‌های با کیفیت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

در همین زمینه بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • توفان DK ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    مقاله ای ار دید فنی و ورزشی مزخرف که فقط نشان گر دید کوتاه سطحی در باب بازی بازیکنان بزرگ در برابر هم هست. گویا ایشان اصلن قوتبال نمی بینه. وگرنه به بازی تیم هایی چون ا ث میلان ، تاتنهام و ارسنال جذاب نمی گفت در حالی که تیم هایی چون لیدز و لستر حارج از گود هستند . لب کلام ایشان و سردمداران این بازی ها همان جمله میان مقاله ای ایشان هست که فوتبال را وللش، پول و سرمایه را عشقه!
  • .،. IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    مگه فوتبال سازمان و نهاد بین‌المللی مللی نداره؟؟؟ ایشون به چه حقی سرشو انداخته پایین فوتبالو طویله فرض کرده که می خواد حتی قوانین فوتبال رو عوض کنه؟ یعنی چیه ۹۰ دقیقه زیاده باید کمتر بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی